Kjosennnn Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Så jeg trenger mer lagring plass og har sett på liv div. Lurer på om det finnet en NAS som jeg kan koble til internett og datamasking med USB 3.0? Har sett på Drobo mini. Ønsker noe lignede men kansje med mulighet til å koble til internett og til pc. Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 ja du kan koble de fleste eksterne harddisker til internett. http://www.komplett.no/seagate-expansion-desktop-3tb/753199 NAS harddisker er dyre!. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Så jeg trenger mer lagring plass og har sett på liv div. Lurer på om det finnet en NAS som jeg kan koble til internett og datamasking med USB 3.0? Har sett på Drobo mini. Ønsker noe lignede men kansje med mulighet til å koble til internett og til pc. De fleste NAS (om ikke alle?) har kunn støtte for nettverk. Dvs du kan ikke koble opp mot den fra PCen via USB. Noen spesiell grunn for at du vil ha USB-oppkobling? Mange NASer har USB 3.0 porter, slik at du enkelt kan overføre fra andre eksterne ting som hdd, usb osv. Overføre via nettverket går fort nok det Sjekk ut Synology serien iallefall. veldig god NAS hvor du kan gjøre mye rart 1 Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Så jeg trenger mer lagring plass og har sett på liv div. Lurer på om det finnet en NAS som jeg kan koble til internett og datamasking med USB 3.0? Har sett på Drobo mini. Ønsker noe lignede men kansje med mulighet til å koble til internett og til pc. De fleste NAS (om ikke alle?) har kunn støtte for nettverk. Dvs du kan ikke koble opp mot den fra PCen via USB. Noen spesiell grunn for at du vil ha USB-oppkobling? Mange NASer har USB 3.0 porter, slik at du enkelt kan overføre fra andre eksterne ting som hdd, usb osv. Overføre via nettverket går fort nok det Sjekk ut Synology serien iallefall. veldig god NAS hvor du kan gjøre mye rart Ønsker muligheten til å koble direkte til pcen viss internett er nede eller ikke har tilgjengelighet på det. Kan fint lite om dette så pls forklar det litt enkelt Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Så jeg trenger mer lagring plass og har sett på liv div. Lurer på om det finnet en NAS som jeg kan koble til internett og datamasking med USB 3.0? Har sett på Drobo mini. Ønsker noe lignede men kansje med mulighet til å koble til internett og til pc. De fleste NAS (om ikke alle?) har kunn støtte for nettverk. Dvs du kan ikke koble opp mot den fra PCen via USB. Noen spesiell grunn for at du vil ha USB-oppkobling? Mange NASer har USB 3.0 porter, slik at du enkelt kan overføre fra andre eksterne ting som hdd, usb osv. Overføre via nettverket går fort nok det Sjekk ut Synology serien iallefall. veldig god NAS hvor du kan gjøre mye rart Ønsker muligheten til å koble direkte til pcen viss internett er nede eller ikke har tilgjengelighet på det. Kan fint lite om dette så pls forklar det litt enkelt Selvom internet går ned, så har du fortsatt det lokale nettverket oppe. I værste fall kan du koble en nettverkskabel fra NAS-boksen direkte til PCen din. Selv bruker jeg Synology DS414 NAS http://www.komplett.no/synology-disk-station-ds414-4-bay-nas/800577 Den har plass til 4 harddisk\SSDer, USB 3.0\2.0, 2x Nettverkskontakter 1.33Ghz Dual Core CPU. Du kan også kjøre diverse "apper" på den, slik at du feks kan lage din egen "Cloud", slik som Dropbox etc. Er apper til iOS\Android også. Synology har en drøss med forskjellige NAS'er, så om overnevnte er noe dyr så får du fint en som er mye billigere. Du kan også betjene NASen via nettleseren med et eget "OS". Sjekk demo her: http://demo.synology.com:5000/webman/index.cgi Brukernavn :admin Passord :synology Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Så jeg trenger mer lagring plass og har sett på liv div. Lurer på om det finnet en NAS som jeg kan koble til internett og datamasking med USB 3.0? Har sett på Drobo mini. Ønsker noe lignede men kansje med mulighet til å koble til internett og til pc. De fleste NAS (om ikke alle?) har kunn støtte for nettverk. Dvs du kan ikke koble opp mot den fra PCen via USB. Noen spesiell grunn for at du vil ha USB-oppkobling? Mange NASer har USB 3.0 porter, slik at du enkelt kan overføre fra andre eksterne ting som hdd, usb osv. Overføre via nettverket går fort nok det Sjekk ut Synology serien iallefall. veldig god NAS hvor du kan gjøre mye rart Ønsker muligheten til å koble direkte til pcen viss internett er nede eller ikke har tilgjengelighet på det. Kan fint lite om dette så pls forklar det litt enkelt Selvom internet går ned, så har du fortsatt det lokale nettverket oppe. I værste fall kan du koble en nettverkskabel fra NAS-boksen direkte til PCen din. Selv bruker jeg Synology DS414 NAS http://www.komplett.no/synology-disk-station-ds414-4-bay-nas/800577 Den har plass til 4 harddisk\SSDer, USB 3.0\2.0, 2x Nettverkskontakter 1.33Ghz Dual Core CPU. Du kan også kjøre diverse "apper" på den, slik at du feks kan lage din egen "Cloud", slik som Dropbox etc. Er apper til iOS\Android også. Synology har en drøss med forskjellige NAS'er, så om overnevnte er noe dyr så får du fint en som er mye billigere. Du kan også betjene NASen via nettleseren med et eget "OS". Sjekk demo her: http://demo.synology.com:5000/webman/index.cgi Brukernavn :admin Passord :synology Hvorda funker det om jeg kobler en nettverkskabel fra NAS til Pc? Hvor rask overøring får man da? Spør sikker litt dumt men kan ingen ting om dette. Endret 6. februar 2014 av Kjosennnn Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Alt fra 10-100Mb\s avhengig av nettverket \ kabler osv. Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Har denne disken den funksjonen som jeg kan koble nettverkskabel fra disken til pc for overføring? http://www.komplett.no/wd-my-cloud-personal-storage-4tb/803187 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvorfor skal du det? Så lenge maskinen og NASen er tilkoblet samme nettverk\router\switch. Så kan du overføre imellom. Ikke gjør det vanskeligere en det er. Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Hvorfor skal du det? Så lenge maskinen og NASen er tilkoblet samme nettverk\router\switch. Så kan du overføre imellom. Ikke gjør det vanskeligere en det er. Om jeg er på tur og ikke har tilgjengelighet på koble NAS til ruter. Endret 6. februar 2014 av Kjosennnn Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) kjøp ekstern hardisk da vell Endret 7. februar 2014 av MrLegolas Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Har denne disken den funksjonen som jeg kan koble nettverkskabel fra disken til pc for overføring? http://www.komplett.no/wd-my-cloud-personal-storage-4tb/803187 Skal kunne bruke nettverkskabel mellom den og PC ja. Bare husk på at den må ha ekstern strøm. Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 ja selvsakt er jo meningen det da trur han skjønner det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå