aklla Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 noen som vet om det er mulig å sette en strobe inn i en pc, og styre den med pc`n??? må kunne styre hvor mye strøm den skal få, ikke bare avpå. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Du kan bruke soundcontrol fra sunbeam, den har strobe funksjon, hvis du på en eller annen måte fikk kobla til en strobe med rigtig spenning til den har du strobe i pcn Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 ikke for å ta ifra deg motivasjonen, men hvordan har du tenkt å skaffe strømforsyning som gir ut noen kV? er ikke noe vits i å regulere spenningen til en strobe, den løser ut når kondensatoren er ladet til et bestemt nivå uansett den... eneste du kan oppnå er å regulere hvor ofte den blinker... tviler foresten på at "strobe" effekten i en katode har samme effekten som en xenon strobe... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 er ikke noe vits i å regulere spenningen til en strobe, den løser ut når kondensatoren er ladet til et bestemt nivå uansett den... eneste du kan oppnå er å regulere hvor ofte den blinker er jo akkurat det jeg ønsker å gjøre, og jeg trenger jo ikke ta strømmen fra strømforsyningen, er bare å lodde litt, så tar jeg strøm rett fra nett strømmen, uten en ekstra kontakt og hvem har sagt noe om en katode?? er en helt vanelig(stor) strobe, som er ca passe til å ha på ett diskotek som jeg skal sette inn i pc`n... Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 jeg har selv en liten strobe som jeg har planer om å sette inn i pcen, men jeg hadde håpt å få det til å blike når hdd jobber, men så er det en del som sier at et relè ikke vil virke fordi det blinker for fort.. men ang. din strobe, jeg vet ikke hvordan du kan stille hastighete, men du kan koble et rele til printer porten, og styre den av og på fra pcen i allefall. du kan sikkert koble en motor på 2 releer og så sette motoren til å vri på hastighets knappen på stroben,, litt inviklet men det skal gå Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 hvis det er aktuelt, kan du jo flytte strobekontrollen som er på stroben til f.eks en 5,25" plass. skal du være proff, kan du investere i en dmx-kontroller og styre stroben via den (de fleste proffe strober kan dmx-styres). dette koster da litt, men proft er det overgang parallell-dmx koster ca 6000 uten programvare. :wink: Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 hvis det er aktuelt, kan du jo flytte strobekontrollen som er på stroben til f.eks en 5,25" plass. skal du være proff, kan du investere i en dmx-kontroller og styre stroben via den (de fleste proffe strober kan dmx-styres). dette koster da litt, men proft er det overgang parallell-dmx koster ca 6000 uten programvare. :wink: har ikke tenkt til å bruke store summer på det, og det er heller ikke plass til det i en 5.25", modde den litt, og sette den ved hovedkortet,. ExcuZ hadde en god ide med den motoren..., slipper jeg også å forandre så mye på stroben, er en slik slik strobe Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Husk at det ikke er bra for øynene. Blinking i øyekroken kan føre til epilepsi anfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå