Gå til innhold

styre strobe med en pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke for å ta ifra deg motivasjonen, men hvordan har du tenkt å skaffe strømforsyning som gir ut noen kV?

er ikke noe vits i å regulere spenningen til en strobe, den løser ut når kondensatoren er ladet til et bestemt nivå uansett den... eneste du kan oppnå er å regulere hvor ofte den blinker...

tviler foresten på at "strobe" effekten i en katode har samme effekten som en xenon strobe...

Lenke til kommentar
er ikke noe vits i å regulere spenningen til en strobe, den løser ut når kondensatoren er ladet til et bestemt nivå uansett den... eneste du kan oppnå er å regulere hvor ofte den blinker

er jo akkurat det jeg ønsker å gjøre, og jeg trenger jo ikke ta strømmen fra strømforsyningen, er bare å lodde litt, så tar jeg strøm rett fra nett strømmen, uten en ekstra kontakt

og hvem har sagt noe om en katode??

er en helt vanelig(stor) strobe, som er ca passe til å ha på ett diskotek som jeg skal sette inn i pc`n...

Lenke til kommentar

jeg har selv en liten strobe som jeg har planer om å sette inn i pcen, men jeg hadde håpt å få det til å blike når hdd jobber, men så er det en del som sier at et relè ikke vil virke fordi det blinker for fort..

men ang. din strobe, jeg vet ikke hvordan du kan stille hastighete, men du kan koble et rele til printer porten, og styre den av og på fra pcen i allefall.

du kan sikkert koble en motor på 2 releer og så sette motoren til å vri på hastighets knappen på stroben,, litt inviklet men det skal gå

Lenke til kommentar

hvis det er aktuelt, kan du jo flytte strobekontrollen som er på stroben til f.eks en 5,25" plass.

skal du være proff, kan du investere i en dmx-kontroller og styre stroben via den (de fleste proffe strober kan dmx-styres).

dette koster da litt, men proft er det :D

overgang parallell-dmx koster ca 6000 uten programvare. :wink:

Lenke til kommentar
hvis det er aktuelt, kan du jo flytte strobekontrollen som er på stroben til f.eks en 5,25" plass.  

skal du være proff, kan du investere i en dmx-kontroller og styre stroben via den (de fleste proffe strober kan dmx-styres).

dette koster da litt, men proft er det  :D  

overgang parallell-dmx koster ca 6000 uten programvare.  :wink:

har ikke tenkt til å bruke store summer på det, og det er heller ikke plass til det i en 5.25", modde den litt, og sette den ved hovedkortet,.

ExcuZ hadde en god ide med den motoren..., slipper jeg også å forandre så mye på stroben, er en slik slik strobe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...