Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i bestevenn. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har blitt forelsket i min bestevenn. Jeg er 19 år. Jeg har alltid trodd at jeg bare var veldig glad i h*n. I dag har jeg innsett at jeg er forelsket. Ellers så hadde jeg ikke blitt så lei meg når h*n har fått følelser for en. :(

Nå har jeg enderlig fått forklaring på hvorfor jeg blir så fort såret når avtaler ikke blir holdt, og hvorfor jeg alltid føler på så mye når det kommer til h*n.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hjertet mitt har det så vondt. Virkelig vondt. Jeg vurderer å droppe vennskapet. Rett og slett fordi jeg ikke klarer å se h*n kysse denne personen. Jeg vet det er egoistisk, men jeg klarer ikke. Følelsene mine har vært der i noen år også, men er først nå jeg har funnet ut at det faktisk er følelser.

Faen.... :/

Anonymous poster hash: f0e27...ffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kalles vennefella, du har havnet i den og nå får du svi. Ingenting du kan gjøre med det dessverre, det at han har fått følelser for noen andre betyr også at han sannsynligvis ikke har følelser for deg siden dette ville han merket om det kom noen andre inn i livet hans. Gjør det du føler blir riktig.

Lenke til kommentar

Det kalles vennefella, du har havnet i den og nå får du svi. Ingenting du kan gjøre med det dessverre, det at han har fått følelser for noen andre betyr også at han sannsynligvis ikke har følelser for deg siden dette ville han merket om det kom noen andre inn i livet hans. Gjør det du føler blir riktig.

Så hvis h*n hadde hatt følelser for meg, ville h*n merket at h*n hadde det fordi at h*n ikke hadde fått følelser for den andre personen`?

Skjønner ikke dette helt.

Det som er rart er at jeg sliter med å forestille oss sammen. Jeg skjønner ingen ting.....

Lenke til kommentar

Husker en person sa til meg: "Et vennskap som ikke baseres på ærlighet er ikke et virkelig vennskap". Det vedkommende mente var at jeg skulle fortelle min gode kompis at jeg hadde følelser for han hele tiden etter at han fikk følelser for venninna mi.

Ettersom jeg ikke så noe poeng i dette, prøvde jeg å opprettholde vennskapet med denne gutten. Det var noe av det dummeste jeg kunne gjøre. Sitte og høre på han prate om hvor betatt han var av venninna mi. Endte med at jeg kuttet ALL kontakt. Var jeg en drittkjerring? Tja...

Men gjett om jeg har lært leksa mi! Aldri mer holde inne følelser. Så nå sitter jeg her, tre år senere og lykkelig med en kjæreste. Så det er opp til deg hva du velger å gjøre, om du prøver å fortsette vennskapet så kommer det til å gjøre vondt eller fortelle det og se hva som skjer... Lykke til.

Endret av Nudelpus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker en person sa til meg: "Et vennskap som ikke baseres på ærlighet er ikke et virkelig vennskap". Det vedkommende mente var at jeg skulle fortelle min gode kompis at jeg hadde følelser for han hele tiden etter at han fikk følelser for venninna mi.

Ettersom jeg ikke så noe poeng i dette, prøvde jeg å opprettholde vennskapet med denne gutten. Det var noe av det dummeste jeg kunne gjøre. Sitte og høre på han prate om hvor betatt han var av venninna mi. Endte med at jeg kuttet ALL kontakt. Var jeg en drittkjerring? Tja...

Men gjett om jeg har lært leksa mi! Aldri mer holde inne følelser. Så nå sitter jeg her, tre år senere og lykkelig med en kjæreste. Så det er opp til deg hva du velger å gjøre, om du prøver å fortsette vennskapet så kommer det til å gjøre vondt eller fortelle det og se hva som skjer... Lykke til.

Takk for svar.

Ja, jeg vurderer å fortelle det. Kanskje et mirakel skjer og h*n føler det samme.

Jeg er bare veldig redd for å ødelegge vennskapet. Hvis jeg forteller det så er det stor sannsynlighet for at det vennskapet er over, eller at det blir forandret.

Jeg hadde håpet at dette ville gå over av seg selv. Jeg vil jo ikke sitte å høre på at h*n er så betatt :( Det hadde drept meg.

Er det han du er sammen med?

Lenke til kommentar

Okei, da anbefaler jeg virkelig å bare fortelle det.

Venter du så må du fremdeles "opprettholde" vennskapet samt pines med å se at hun har fått interesse for en annen..
Om du derimot velger å avslutte vennskapet fordi det blir for vanskelig for deg så har du jo "tapt" uansett..

Man vet jo ikke hvor dette med denne karen hun har fått interesse for kommer til å gå, om det er en flørt eller litt mer seriøst, men jeg anbefaler uansett å fortelle det slik at både du får sove bedre om nettene, og hun får vite sannheten og ikke blir forvirret over den rare oppførselen din nå til dags.

Lykke til !

Lenke til kommentar

Tusen hjertlig takk for svar :)

Jeg kommer til å vente noen uker med å fortelle det, i tilfelle jeg har tolket mine følelser helt feil, eller at de på magisk hvis forsvinner. Selv om jeg ikke tror det er tolket feil, fordi da ville det ikke gjort så vondt.

Dere har helt rett. Det beste er at hun får vite det. Hun har allerede begynt å reagere på oppførselen min. Har fått noen kommentarer allerede.

Kan med hånden på hjertet si at det kommer til å bli det tøffeste jeg noen gang har gjort, men det er jo slik man utvikler seg så.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg mener du IKKE skal fortelle det. Hun kommer til å kutte kontakten med deg uansett om du forteller det eller ikke, i alle fall til en viss grad. Da bare gjør du det samme og forsvinner ganske så raskt ut av livet hennes. Å skulle dumpe bomben på henne oppi det hele og tvinge frem kutting av kontakt fordi du ikke tåler å se dem sammen blir bare feil. Du må heller kutte henne ut slik at det er hun som blir lei seg for å ha mistet deg, ikke omvendt.

Det at du har fått kommentarer allerede betyr at du oppfører deg feil, du gjør det bare vanskelig for både deg og henne ved å oppføre deg sånn. Start i dag, kutt kontakt. Bare gjør det, du trenger ikke si hvorfor. Hun skjønner hvorfor veldig godt og kommer ikke til å mase på deg eller stille seg uforstående. Du har tydeligvis allerede røpet at du har følelser for henne.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg mener du IKKE skal fortelle det. Hun kommer til å kutte kontakten med deg uansett om du forteller det eller ikke, i alle fall til en viss grad. Da bare gjør du det samme og forsvinner ganske så raskt ut av livet hennes. Å skulle dumpe bomben på henne oppi det hele og tvinge frem kutting av kontakt fordi du ikke tåler å se dem sammen blir bare feil. Du må heller kutte henne ut slik at det er hun som blir lei seg for å ha mistet deg, ikke omvendt.

Det at du har fått kommentarer allerede betyr at du oppfører deg feil, du gjør det bare vanskelig for både deg og henne ved å oppføre deg sånn. Start i dag, kutt kontakt. Bare gjør det, du trenger ikke si hvorfor. Hun skjønner hvorfor veldig godt og kommer ikke til å mase på deg eller stille seg uforstående. Du har tydeligvis allerede røpet at du har følelser for henne.

Nope.

Ikke noe jeg ville valgt å gjøre TS.

Og det er opp til deg om du vil ta råd ifra en mann , eller ei kvinne.

Jeg har selv vært i lignende situasjoner flere ganger, og det funker aldri å gjøre det slik ovennevnt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nope.

Jeg har selv vært i lignende situasjoner flere ganger, og det funker aldri å gjøre det slik ovennevnt.

Jeg har vært han fyren som jenta holder på med når bestekompisen plutselig sier at han har følelser for henne opptil flere ganger. Det er ALLTID megakjipt for jenta men hun holder seg alltid til meg..... Ender ofte med at jenta blir sint på kompisen som skal komme og skape problemer midt oppi noe som skal være en fin periode i livet hennes. Bare min erfaring.....

for å ikke glemme å nevne at det vil for alltid være awkward mellom dem, bedre å kutte kontakt og vente til du har kommet over henne, da kan dere kanskje bli venner igjen. Hvis du var han som "ble heartbroken" og "left in tears" vil det alltid prege eventuelle fremtidige relasjoner dere måtte ha. Hun vil på grunn av dette vegre seg for å bli venn med deg igjen av frykt for å skulle såre deg en gang til, siden du gjorde en så stor sak utav det forrige gang. Så når du faktisk er komt over henne og ikke kommer til å bli såret igjen, så vil hun ikke være venn med deg, da har du potensielt tapt et livslangt vennskap. Det er DU som er lei deg, og det er IKKE hennes skyld at du er det, så ikke prakk det på henne.

Best å starte på nytt når du har kommet over henne uten en stor "hendelse" forrige gang dere snakket.

Og du frøken: "Og det er opp til deg om du vil ta råd ifra en mann , eller ei kvinne.", ikke kom med sleipe triks for å prøve påvirke TS til å følge dine råd, for alt vi vet er du ei møkka kjerring uten like og han burde overhodet ikke følge dine råd til noe her i livet. Hold deg saklig.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg har ganske sikker på at hun ikke vet det enda. Jeg har vært med begge 2, men jeg prøver å unngå det. Hun vet at det er noe, men hun vet ikke hva det er. Jeg er litt redd for å fortelle det fordi mange forelsker seg i henne, og det at enda en har følelser for henne tror jeg ikke blir så godt motatt. Alikevell tror jeg det beste er å fortelle det, for min egen del. Så slipper jeg vel å tenke på "hva hvis?" og "kanskje det kunne blitt noe?". Også vil de kanskje forsvinne....

Lenke til kommentar

Nope.

Jeg har vært han fyren som jenta holder på med når bestekompisen plutselig sier at han har følelser for henne opptil flere ganger. Det er ALLTID megakjipt for jenta men hun holder seg alltid til meg..... Ender ofte med at jenta blir sint på kompisen som skal komme og skape problemer midt oppi noe som skal være en fin periode i livet hennes. Bare min erfaring.....

for å ikke glemme å nevne at det vil for alltid være awkward mellom dem, bedre å kutte kontakt og vente til du har kommet over henne, da kan dere kanskje bli venner igjen. Hvis du var han som "ble heartbroken" og "left in tears" vil det alltid prege eventuelle fremtidige relasjoner dere måtte ha. Hun vil på grunn av dette vegre seg for å bli venn med deg igjen av frykt for å skulle såre deg en gang til, siden du gjorde en så stor sak utav det forrige gang. Så når du faktisk er komt over henne og ikke kommer til å bli såret igjen, så vil hun ikke være venn med deg, da har du potensielt tapt et livslangt vennskap. Det er DU som er lei deg, og det er IKKE hennes skyld at du er det, så ikke prakk det på henne.

Best å starte på nytt når du har kommet over henne uten en stor "hendelse" forrige gang dere snakket.

Og du frøken: "Og det er opp til deg om du vil ta råd ifra en mann , eller ei kvinne.", ikke kom med sleipe triks for å prøve påvirke TS til å følge dine råd, for alt vi vet er du ei møkka kjerring uten like og han burde overhodet ikke følge dine råd til noe her i livet. Hold deg saklig.

Er enig i at det ikke er hennes skyld. Synes ikke hun skal bil straffet. På en annen side så er det ikke min feil at jeg har følelser heller. Jeg vil virklig ikke ha disse følelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...