Reeve Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Jeg har i det siste sett at flere butikker reklamerer med for eksempel 25% rabatt på iPhone 5S, satt ned fra 1799, til 1349, mens nebetalingen i abonnementet (for eksempel 300 kroner per måned, i tillegg til ringekostnader og andre faste avgifter) er helt identisk. Er ikke dette svært missvisende og på grensen til svingel? Jeg mener, selv om den summen du må betale når du faktisk henter telefonen i butikken er satt ned med 25%, men totalprisen (1800+3600), er ikke satt ned med mer enn 8,4%. Endret 5. februar 2014 av Reeve 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Tråden omhandler forbrukerretslige problemstillinger og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Forbrukerrett, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg vil tro det spørs på ordlyden i reklamen og avtalen. Hvis reklamen sier at du sparer 25% på kjøpet så vil jeg være enig med deg, men om de sier at du sparer 25% på telefonen så vil jeg mene at de har sitt på det rene. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg husker ikke reklamen ordrett, men jeg vil si meg uenig. Det blir som å si at man får 50% rabatt på et kjøleskap man kjøper med en nedbetalingsavtale, hvis man får det til 50 øre, i stedet for 1 krone i butikken. Selskapene er helt klar på at man får et abonnement til f. Eks. 199 per måned, men med månedlige avdrag på telefonen på f.eks. 300 kroner de neste 12 månedene. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Når selskapene reklamerer med rabatt menes det ikke i butikk nødvendigvis men totalt rabatt inkludert netbetalingen. Fekk en iPhone 5s koster kontant 5790 men havner på under 4000'med nedbetaling hvis man binder seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå