Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford mondeo - Dyr reparasjon?


Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på nett etter priser, synes det kan virke som om dem tar seg godt betalt og ønsker gjerne å høre hva dere synes.

 

Dette er en Ford mondeo 2001 modell, mk3.

 

Det gjelder skift av bryter på bagasjelukket, 1400,- skifte av hjullager bak (1 side) 5 400,- og skifte av termostat 4 800,-

 

Pris er inkludert deler og arbeid.

 

Er dette fryktelig mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye dårlig svar fra folk her...

 

Jeg minns å huske at termostaten på disse her er et "komplett hus" som koster litt. 1500,- for delen aktig og det er en del jobb å bytte, frostveske osv.

 

Bakhjulslager koster 2500,- uorginalt, og det er komplett dings det også. Sitter sikkert som et helvette så det må demonterest med gass-øks.

 

Hva den bryter koster er usikkert.. Vil tippe 1000-1200.

 

Skal du få hele jobben for under 4000,- så er du en mester i å prute. Ellers så faller timesprisen jo lenger unna byen og merkeverksted du kommer.

 

Du må uansett slå inn reg.nummeret ditt hos meknomoen, sjekk prisene der og se hvor langt unna virkeligheten prisoverslaget ditt er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye dårlig svar fra folk her...

 

Jeg minns å huske at termostaten på disse her er et "komplett hus" som koster litt. 1500,- for delen aktig og det er en del jobb å bytte, frostveske osv.

 

Bakhjulslager koster 2500,- uorginalt, og det er komplett dings det også. Sitter sikkert som et helvette så det må demonterest med gass-øks.

 

Hva den bryter koster er usikkert.. Vil tippe 1000-1200.

 

Skal du få hele jobben for under 4000,- så er du en mester i å prute. Ellers så faller timesprisen jo lenger unna byen og merkeverksted du kommer.

 

Du må uansett slå inn reg.nummeret ditt hos meknomoen, sjekk prisene der og se hvor langt unna virkeligheten prisoverslaget ditt er.

Godt poeng her, har også tenkt litt at 4k var i minste laget igjen.

 

Trodde Ford hadde prisgaranti på reparasjoner?

 

Gjorde mekonomen sjekk:

 

Hva: Mekonomen Ford forhandler

Hjullagersett bak 2444,- 4 000,- (Navenhet) 1200,- (Bakhjulsnav)

Bryter bakluke ? 1000,-

Termostat 1300,- 1400,-

 

Så komme arbeid i tillegg så klart. For termostaten er det 1.5 time arbeid

Mulig at han bruker håndverktøy i gull.....spør om noen her i forumet kan hjelpe deg. Hvor i landet bor du?

Glemte å svare, bor i nærheten av Drammen

Lenke til kommentar

Mye dårlig svar fra folk her...

 

Jeg minns å huske at termostaten på disse her er et "komplett hus" som koster litt. 1500,- for delen aktig og det er en del jobb å bytte, frostveske osv.

 

Bakhjulslager koster 2500,- uorginalt, og det er komplett dings det også. Sitter sikkert som et helvette så det må demonterest med gass-øks.

 

Hva den bryter koster er usikkert.. Vil tippe 1000-1200.

 

Skal du få hele jobben for under 4000,- så er du en mester i å prute. Ellers så faller timesprisen jo lenger unna byen og merkeverksted du kommer.

 

Du må uansett slå inn reg.nummeret ditt hos meknomoen, sjekk prisene der og se hvor langt unna virkeligheten prisoverslaget ditt er.

Jeg synes det er bortkastet penger å kjøpe hele navet kun for å bytte hjullageret. Jeg bytter lagereret på en Caravelle foran i 90 minutter med pressverktøy og lageret koster meg 1100 fra SKF. For bilen din vil det koster rundt 650-700 kroner.

Noen av de gamle elevene mine fra bilmekanikkerlinje fra videregående skole vil kunne ta jobben for halve prisen men de bor i Østfold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mye dårlig svar fra folk her...

 

Jeg minns å huske at termostaten på disse her er et "komplett hus" som koster litt. 1500,- for delen aktig og det er en del jobb å bytte, frostveske osv.

 

Bakhjulslager koster 2500,- uorginalt, og det er komplett dings det også. Sitter sikkert som et helvette så det må demonterest med gass-øks.

 

Hva den bryter koster er usikkert.. Vil tippe 1000-1200.

 

Skal du få hele jobben for under 4000,- så er du en mester i å prute. Ellers så faller timesprisen jo lenger unna byen og merkeverksted du kommer.

 

Du må uansett slå inn reg.nummeret ditt hos meknomoen, sjekk prisene der og se hvor langt unna virkeligheten prisoverslaget ditt er.

Jeg synes det er bortkastet penger å kjøpe hele navet kun for å bytte hjullageret. Jeg bytter lagereret på en Caravelle foran i 90 minutter med pressverktøy og lageret koster meg 1100 fra SKF. For bilen din vil det koster rundt 650-700 kroner.

Noen av de gamle elevene mine fra bilmekanikkerlinje fra videregående skole vil kunne ta jobben for halve prisen men de bor i Østfold.

 

 

Takk for engasjementet! Kan jo tenkes at navet byttes fordi det er slitt?

 

Uansett, jeg fant på ford.no:

 

"Vi gir prisløfte på service og reparasjoner for alle Europeiske Ford-modeller uansett alder. Det vil si at vi matcher prisen på tilsvarende service og reparasjoner til et alternativt verksted dersom pristilbudet skulle være lavere enn hos oss."

 

Så da skal jeg tameg en ringerunde og høre hva andre sier

Lenke til kommentar

Bakhjulslager koster 2500,- uorginalt, og det er komplett dings det også. Sitter sikkert som et helvette så det må demonterest med gass-øks.

Jeg søkte litt rundt på nettet angående akkurat dette, og blant annet på Fordownerclub.com så sier de fleste, om ikke alle, at det er en kurant jobb.

Denne guiden ble jo og lenket til i en av trådene jeg las:

http://fordwiki.co.uk/index.php/Rear_Wheel_Bearing

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mye dårlig svar fra folk her...

 

Jeg minns å huske at termostaten på disse her er et "komplett hus" som koster litt. 1500,- for delen aktig og det er en del jobb å bytte, frostveske osv.

 

Bakhjulslager koster 2500,- uorginalt, og det er komplett dings det også. Sitter sikkert som et helvette så det må demonterest med gass-øks.

 

Hva den bryter koster er usikkert.. Vil tippe 1000-1200.

 

Skal du få hele jobben for under 4000,- så er du en mester i å prute. Ellers så faller timesprisen jo lenger unna byen og merkeverksted du kommer.

 

Du må uansett slå inn reg.nummeret ditt hos meknomoen, sjekk prisene der og se hvor langt unna virkeligheten prisoverslaget ditt er.

Jeg synes det er bortkastet penger å kjøpe hele navet kun for å bytte hjullageret. Jeg bytter lagereret på en Caravelle foran i 90 minutter med pressverktøy og lageret koster meg 1100 fra SKF. For bilen din vil det koster rundt 650-700 kroner.

Noen av de gamle elevene mine fra bilmekanikkerlinje fra videregående skole vil kunne ta jobben for halve prisen men de bor i Østfold.

 

 

Da trenger du en liten oppdatering. På mange biler så får du ikke kjøpt noe annet enn hele navet. Det går ikke an å skifte lageret på dette. Jeg synes det er likegreit for om du har bilen din på verksted så blir det like dyrt uansett. For er det komplett nav så tar det 30 min til en times jobb. Har du vanlig pressa lager så går det fort 2 timer om du må ut med hele navet. Da er det og enda lettere å gjøre jobben selv om du har komplett nav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mye dårlig svar fra folk her...

 

Jeg minns å huske at termostaten på disse her er et "komplett hus" som koster litt. 1500,- for delen aktig og det er en del jobb å bytte, frostveske osv.

 

Bakhjulslager koster 2500,- uorginalt, og det er komplett dings det også. Sitter sikkert som et helvette så det må demonterest med gass-øks.

 

Hva den bryter koster er usikkert.. Vil tippe 1000-1200.

 

Skal du få hele jobben for under 4000,- så er du en mester i å prute. Ellers så faller timesprisen jo lenger unna byen og merkeverksted du kommer.

 

Du må uansett slå inn reg.nummeret ditt hos meknomoen, sjekk prisene der og se hvor langt unna virkeligheten prisoverslaget ditt er.

Jeg synes det er bortkastet penger å kjøpe hele navet kun for å bytte hjullageret. Jeg bytter lagereret på en Caravelle foran i 90 minutter med pressverktøy og lageret koster meg 1100 fra SKF. For bilen din vil det koster rundt 650-700 kroner.

Noen av de gamle elevene mine fra bilmekanikkerlinje fra videregående skole vil kunne ta jobben for halve prisen men de bor i Østfold.

 

 

Da trenger du en liten oppdatering. På mange biler så får du ikke kjøpt noe annet enn hele navet. Det går ikke an å skifte lageret på dette. Jeg synes det er likegreit for om du har bilen din på verksted så blir det like dyrt uansett. For er det komplett nav så tar det 30 min til en times jobb. Har du vanlig pressa lager så går det fort 2 timer om du må ut med hele navet. Da er det og enda lettere å gjøre jobben selv om du har komplett nav.

 

Jeg se i Mekonomen sin katalog at hele navet byttes. Feil kan skje i de beste familer. :)

Jeg må være enig at det er en behagelig måte å bytte lageret på.

Hvis trådstarter er fingernem og har tilgang på verktøy, vil han klare denne jobben selv. Termostaten koster 1315 kroner og som delen ser ut, er kurant å bytte selv.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

 

 

 

Mye dårlig svar fra folk her...

 

Jeg minns å huske at termostaten på disse her er et "komplett hus" som koster litt. 1500,- for delen aktig og det er en del jobb å bytte, frostveske osv.

 

Bakhjulslager koster 2500,- uorginalt, og det er komplett dings det også. Sitter sikkert som et helvette så det må demonterest med gass-øks.

 

Hva den bryter koster er usikkert.. Vil tippe 1000-1200.

 

Skal du få hele jobben for under 4000,- så er du en mester i å prute. Ellers så faller timesprisen jo lenger unna byen og merkeverksted du kommer.

 

Du må uansett slå inn reg.nummeret ditt hos meknomoen, sjekk prisene der og se hvor langt unna virkeligheten prisoverslaget ditt er.

Jeg synes det er bortkastet penger å kjøpe hele navet kun for å bytte hjullageret. Jeg bytter lagereret på en Caravelle foran i 90 minutter med pressverktøy og lageret koster meg 1100 fra SKF. For bilen din vil det koster rundt 650-700 kroner.

Noen av de gamle elevene mine fra bilmekanikkerlinje fra videregående skole vil kunne ta jobben for halve prisen men de bor i Østfold.

 

 

Da trenger du en liten oppdatering. På mange biler så får du ikke kjøpt noe annet enn hele navet. Det går ikke an å skifte lageret på dette. Jeg synes det er likegreit for om du har bilen din på verksted så blir det like dyrt uansett. For er det komplett nav så tar det 30 min til en times jobb. Har du vanlig pressa lager så går det fort 2 timer om du må ut med hele navet. Da er det og enda lettere å gjøre jobben selv om du har komplett nav.

 

Jeg se i Mekonomen sin katalog at hele navet byttes. Feil kan skje i de beste familer. :)

Jeg må være enig at det er en behagelig måte å bytte lageret på.

Hvis trådstarter er fingernem og har tilgang på verktøy, vil han klare denne jobben selv. Termostaten koster 1315 kroner og som delen ser ut, er kurant å bytte selv.

 

Er helt grei med å skru, men mangler litt plass for å fikse selv. Kan alltids leie en garasje... Men med farten jeg jobber er det ikke spørs om jeg havner på ca samme pris i arbeid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...