Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen med peiling forklare meg hva som gjør gull runnet så mye bedre enn sølv runnet uten en patetisk bruk av ordet korrupsjon?

Eg har null peiling på snowboard og det er jo umulig å høre på kommentatorene hva som er bra eller ei. De skriver jo uansett....

Skriker....

Skammelig av TV2!

Gikk over til reklame RETT før resultatene!

Er det muuuuuuuulig?

Hva?

De bytta sendingen over til TV2 Zebra rett før resultatet kom. Dritirriterende.

De gav beskjed fem minutter før det skjedde. De sa det hundre ganger. Det stod på skjermen.

Er mye mer irriterende og Skammelig at folk faktisk klager på dette enn at de gjorde det som de gjorde.

Hjelpe meg.

De sa 1 min før de byttet kanal "vi skal få med oss resultatene før vi bytter".

Jeg hadde lyst å få med meg resultatene av slopestyle for så og følge med på langrenn.

Men i stedet for å vise resultatene, valgte de å sende 2 reklamepauser og litt småprat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Men det hadde ikke de som ikke kunne skifte kanal gjort ved å bytte heller.

De holdt det gående så lenge de kunne for å klare å holde sendeskjema. De advarte, de sa det flere ganger. Det stod på skjermen i LANGE tider.

Så man har seg selv å takke når man tar sjansen.

"Switch over på zebra om du ikke har gjort det allerede. Der får du avgjørelsen."

Dette ble sagt før det gikk ut. Han sa i en setning som nevnt over at de tar resultatene først. Det stemmer men sier også at han anbefaler å switche over for å være sikker.

Det ble vanskelig.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg har ikke veldig peiling på snowboard eller twintip jeg heller, men har fått med meg at det har vært ganske sterke reaksjoner på dømminga ja. Litt synd... og da tenker jeg ikke nødvendigvis på at Sandbech blei "snytt" for et gull, men mer for sporten sin del og OL-debuten av grenen sådan.

Lenke til kommentar

Det er en dommerskandale, Kotsenburg var nedi med handa noe som de har dømt på hele veien, men plutselig så trekker de ingenting for det. Han var også mye mer ustø enn Sandbech på de store hoppene, synd at det blir slik i OL.

De var også latterlig strenge med McMorris kontra Kotsenburg. Parrot på 5. var også håpløst imo.

Lenke til kommentar

Ja, er vrient og da sørlig i snowboard hvor dommerne avgjør omtrent alt. I langrenn så er det jo hovedsakelig ikke dommere som avgjør. Men i hopp, snowboard og lignende så kan dette være vrient, men vi får håpe at det går bedre med klaffen mellom dommerne en annen gang :)

Lenke til kommentar

Det er litt lettere i hopp, ettersom lengden også spiller en stor rolle. Men det er klart at vill dømming der også kan gi store utslag. Der har debatten og kritikken rasa i mange år. Noen dømmer 19,5 og andre helt nede på 17 for samme hopp. Da sier det seg selv at det blir urettferdig.

Noe ala det samme som skjedde i slopestyle i dag? Dere som har peiling mener jeg... :)

Lenke til kommentar

Selv syns jeg det var fortjent seier til Kotsenburg. Stor variasjon, gjør triks ingen andre gjør, og har en helt egen stil og flyt.

Men er en gjenganger med merkelig dømming. Er ikke bare i OL man ser dette. Samme greia i Dew Tour og X-Games, hvor det kan virke som enkelte utøvere har store favorittstempler hos dommerne.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være fortjent? Greit han er mer kreativ enn andre, men han lander jo ikke triksene som han skal. Det skal det trekkes endel for. Som et par av ekspertene skrev på Twitter: dommerne så seg blinde på hans kreativitet og så bort ifra feilene han gjorde. Det var det som gjorde utslaget. Nede med hånda to ganger skal ikke gi 93.50 i score, uansett hvilke triks du tar.

Lenke til kommentar

Triksene han tar er heller ikke like krevende som de McMorris og Sandbech gjør, selv om det er mer stilfullt. Latterlig inkonsekvent når de trekker flere andre på å være nedi med hånda også. Kotsenburg hadde ikke vunnet i dag om det var dew tour eller x-games.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...