Gå til innhold

Nettet funker ikke når stasjonær kobles til.

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

WOW! Det var jo sannelig på tide.... :p

I løpet av 10 dager, så skal kalibreringen av hastigheten din være ferdig, og du bør ha ca samme som du hadde... Test her: http://test.telenor.net

Er den testen bedre enn speedtest? Jeg tror alt er rett nå, men er jo ikke 100% sikker. Får bare se hvordan det er om et par uker.

Jeg bruker automatisk ip nå, ikke PPPoE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Ja, jeg syns i hvertfall det... Mye bedre...

Jeg bruker automatisk ip nå, ikke PPPoE

Good! Regna nesten med det... ;)

Tror du alt er bra nå da? Om hastigheten ikke ordner seg etter hvert spør jeg bare på nytt :) Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Skal være det nå.... ;) hør med Telenor først i såfall.. Vi får ikke gjort noe med hastigheten eller linja di, hvis er noe gæli.....;P

Høre med telenor om hastigheten ikke går opp? Jeg skal gjøre det, om den ikke går opp. Men det får jeg se etter hvert. Vi betaler også for mer enn det vi får. vi kan vel kreve å få det vi betaler for? Men om de ikke kan levere det vi betaler for her vi bor, er det jo et problem.

(Blir ikke å skrive noe mer her før i morgen nå. Skal stå opp om 5timer. Snakkes)

Lenke til kommentar

Ja, hvi shastigheten ikke bedrer seg...

xDSL er ikke garanterte hastigheter, det er opptil hastigheter... Og nei, du dessverre ikke kreve mer enn du har... Du vil da i beste fall få tilbud om å redusere hastigheten til den under det abonnement du har i dag...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Orket ikke lage ny topic for dette spørsmålet. er nok noen her som kan svare.
Jeg kom hjem nå, og tok en speedtest. Fikk ikke topp resultat å tenkte at jeg skulle restarte ruteren for å se om det ble bedre.
Jeg gikk til 192.168... og fikk opp ruter instillingene, og trykte ''start på nytt''. Jeg kom meg på nett på den bærbare pcn min nå, men på den stasjonære som er koblet med internett kabel funker ikke nettet. Hva kan ha skjedd her?

Når jeg prøver å gå på en nettside på den stasjonære pcn nå kommer det opp at årsaken er ''Intet svar fra den eksterne serveren''

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Sett DNS serverene dine til 8.8.8.8 og 8.8.4.4, og restart alt...

Hvor finner jeg de instillingene? Må jeg restarte modem og ruter etterpå, eller bare ruter? Når jeg skal restarte, er det nok å trykke ''start på nytt'' på ruterinstillingene, eller skal jeg ta ut strømmen?

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg de instillingene?

LAN -> DHCP

Må jeg restarte modem og ruter etterpå, eller bare ruter?

Skal ikke være nødvendig å restarte egentlig i det heletatt, men restart routeren...

Når jeg skal restarte, er det nok å trykke ''start på nytt'' på ruterinstillingene, eller skal jeg ta ut strømmen?

Det er det samme, så spiller ingen rolle..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Skal jeg skrive det inn på dns server og wins server?

DNS-Server : 8.8.8.8

WINS-Server: 8.8.4.4

slik?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Nå funker det plutselig igjen, uten at jeg gjorde noe. Skal jeg bare skrive inn de dns instillingene fordet?

Speedtesten viste også under 2 i download plutselig..

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

På LAN -> DHCPserver skrev jeg inn 192.168.1.1 på DNS-Server
Jeg skrev også inn 8.8.8.8 og 8.8.4.4 på dns 1 og 2.

Nettet funker på stasjonær og bærbar, men hastigheten er veldig lav nå. Hva kan jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Ingenting... Er avstanden din til sentralen, samt linjeforholdene dine som er problemet... Hør med Telenor...

Den var på 8 tidligere i kveld, nå har den gått ned til 1-3 i download. Er det bare linjeproblemer? Kan ringe telenor i morgen å høre. Rart at det skal variere sånn..

Lenke til kommentar

Modem: ZyXEL P8702N

Ruter: Asus RT-AC66U

Switch: Netgear 8-port gigabit desktop switch GS108

Vet ikke om hva som skjer. Men når jeg skrur nettet på, på den stasjonære pcn blir blir skype samtalen min avsluttet på den bærbare, og internettet blir tregt/ubrukelig.

Når jeg skrur av switchen så den stasjonære pcn ikke har internett lengre blir det som normalt igjen.

Jeg har ikke lest alle innleggene her.

Men det er en ting jeg har. og det er et Multimodem ZyXel P8702N.

Dette multimodemet har som navnet sier flere funksjoner. Det er et avansert modem, avansert ruter med 802.11a/n/ac Wireless standard, 5Ghz frekvens på radioen, USB port, innebygd switsj, ikke kritikk for dårlig sikkerhet osv. osv.

Med andre ord: Du bør klare deg med denne ruteren alene. Og da kommer speeden http://nettfart.no/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

det kan være at jeg kunne klart meg med den alene. Men når jeg har en såppas dyr ruter blir jeg å bruke den uansett..

Lenke til kommentar

det kan være at jeg kunne klart meg med den alene. Men når jeg har en såppas dyr ruter blir jeg å bruke den uansett..

Flere ledd: lavere speed.

På mitt nett som er betalt for 25-5 får jeg 25,45-5,2.

Du burde i hvert fall prøve. Sett en binders inn i hullet under i det påslåtte multimodemet, og vent til alle lampene lyser og slipp. Da får Multimodemet fabrikkinnstillingene.

Du får gratis hjelp hos Telenor 05000. (Hvis du blir misfornøgd kan du plugge inn igjen smykkene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...