Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Ja på bærtur Modem er modem og router er router. Okay, ett modem har ikke lan porter? Kun 1, til en PC eller en router.. hvordan restarter jeg ruteren? Er et lite hull bak som det står Resett over...... der er ikke noe hull det står reset over. det er det på modemet men ikke på ruteren Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Nei jeg mener ausu skal ha dhcp, telenor modmet/ruteren skal ikke. Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Hehe jo begge skal ha. Hvis ikke modemet skal ha PPPoE Modemet må ha for å få ip fra telenor og router må ha for å få ip fra modem. Endret 6. februar 2014 av tvervag Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Okay. Lenge siden jeg brukte telenor til internet, det var fra 97. Nå lyse 100/100 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Tror ruteren stå i media bridge mode nå. den skal jo stå på wireless accsess point eller noe sånt. Men siden jeg ikke kommer inn på ruteren kan jeg ikke endre det nå. vet ikke hvordan jeg skal komme meg på ruteren? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Sorry, my bad, det står ikek Resett over den... Jeg som huska feil.. men det skal være den innsunkne knappen mellom USB portene og WAN porten... Tror ruteren stå i media bridge mode nå. den skal jo stå på wireless accsess point eller noe sånt. Men siden jeg ikke kommer inn på ruteren kan jeg ikke endre det nå. vet ikke hvordan jeg skal komme meg på ruteren? Ja da er det ikke noe rart at du ikke kommer inn, for routeren er satt opp med IP adresse fra modemet.. Så resett den, da står den i router modus, og da skal det bare være å koble den til modemet igjen for å få nett.. Endret 6. februar 2014 av _Christian_N Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Sorry, my bad, det står ikek Resett over den... Jeg som huska feil.. men det skal være den innsunkne knappen mellom USB portene og WAN porten... Tror ruteren stå i media bridge mode nå. den skal jo stå på wireless accsess point eller noe sånt. Men siden jeg ikke kommer inn på ruteren kan jeg ikke endre det nå. vet ikke hvordan jeg skal komme meg på ruteren? Ja da er det ikke noe rart at du ikke kommer inn, for routeren er satt opp med IP adresse fra modemet.. Så resett den, da står den i router modus, og da skal det bare være å koble den til modemet igjen for å få nett.. Jeg holdt inne den reset knappen i over 5sek. Støm lampa slo seg av og nå er den på igjen. Jeg kommer meg fortsatt ikke inn på ruter siden. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 De andre lampene slukket vel også og kom gradvis tilbake? Er du koblet til routeren med kabel? I en LAN port? Og modemet er IKKE koblet til routeren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Nei. Jeg har satt modemet tilbake til routing og ikke bridge. når jeg setter de i bridge har jeg ikke noe nett, og da kan jeg ikke skrive noe her. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Ok, nå følger du oppskriften NØYAKTIG som jeg skriver den her..... Routeren er nå resatt(?) og skal stå i router modus.. IKKE ha kabel i mellom modem og router.. Koble deg til modemet med kabel Sett den i bridge Lagre og restart den Koble deg så til routeren og logg deg inn på den med 192.168.1.1. Hvis ikke det går, resett den igjen, og skriv ipconfig /flushdns og ipconfig /release og ipconfig /renew i CMD Sjekk at den er i router modus (Trådløs router (Standard)) under Administrasjons fanen Så kobler sammen modem og router, med kabel i LAN1 på modem og WAN porten på routeren Klikk på Nettverkskart øverst i menyen i routeren og se om status står som Tilkoblet med WAN IP under Hvis det ikke gjør det, så prøv å endre tilkoblingstype til PPPoE, under WAN menyen, og legg inn [email protected] og passordet ditt. Hvis du ikke har dette (hvis i det hele tatt nødvendig), så kontakt Telenor... Lagre Restart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg vet ikke om ruteren er resatt, for jeg kommer ikke inn på den. men jeg kan prøve å gjøre det du skrev da. Om jeg må ringe telenor får jeg ikke gjort det i dag da. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvorfor bare gjør du ikke som du får beskjed om? Hvorfor sitte å bruke tid på å ikke gjøre det, og så skrive at du burde prøve det? F... ikke noe rart man ikke kommer noen vei her! Bare gjør det du får beskjed om med en gang, og skriv heller når du er et steg videre, eventuelt mangel på framskritt, fordi ting du har prøvd som du har fått beskjed om å gjøre, ikke fungerer......... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvorfor bare gjør du ikke som du får beskjed om? Hvorfor sitte å bruke tid på å ikke gjøre det, og så skrive at du burde prøve det? F... ikke noe rart man ikke kommer noen vei her! Bare gjør det du får beskjed om med en gang, og skriv heller når du er et steg videre, eventuelt mangel på framskritt, fordi ting du har prøvd som du har fått beskjed om å gjøre, ikke fungerer......... når jeg setter modem i bridge kommer jeg meg ikke på nett mer. hvordan skal jeg da si ifra og spørre hva jeg skal gjøre når jeg ikke har nett? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvis du plugger PCen din i modemet, så skal du få nett på den.. Hvordan tror du routeren din (i utgangspunktet) får nett? Uansett, så har du vel andre måter å få svart her på? Mobil? Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvorfor bare gjør du ikke som du får beskjed om? Hvorfor sitte å bruke tid på å ikke gjøre det, og så skrive at du burde prøve det? F... ikke noe rart man ikke kommer noen vei her! Bare gjør det du får beskjed om med en gang, og skriv heller når du er et steg videre, eventuelt mangel på framskritt, fordi ting du har prøvd som du har fått beskjed om å gjøre, ikke fungerer......... når jeg setter modem i bridge kommer jeg meg ikke på nett mer. hvordan skal jeg da si ifra og spørre hva jeg skal gjøre når jeg ikke har nett? Følg oppskriften så kan det jo hende du kommer på nett??? 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Halleluja! Er bare det jeg har prøvd å si på snart 5 sider...... Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Halleluja! Er bare det jeg har prøvd å si på snart 5 sider...... Hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Nå er det ordnet. Det eneste problemet er at farten min før var 60 i ping og 8-10 i download. nå er det 80 i ping og 6 i download. men som du skrev i et annet innlegg så kommer det seg vel av seg selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Synes nettet var veldig tregt nå.. Når jeg bruker trådløst nett er det bare på 3-4 i download og over 80 i ping. Hva skjer om jeg velget automatisk ip/statisk ip osv istedet for PPPoE ? Endret 6. februar 2014 av Slettet-YQ8U8xbZ Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 WOW! Det var jo sannelig på tide.... I løpet av 10 dager, så skal kalibreringen av hastigheten din være ferdig, og du bør ha ca samme som du hadde... Test her: http://test.telenor.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå