Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Selvfølgelig ikke... Hvis du hadde lest det jeg postet fra Telenor i stad, så står de der at du må legge inn PPPoE informasjonen din i routeren... Hvordan gjør jeg det ta? Gatewayen tar meg til modem siden, ikke ruter siden. Når jeg søker 192.168.1.1 kommer dette opp Innstillingene er blitt oppdatert. Websiden oppdateres. IP-adressen eller portnummeret er blitt endret. Du kobles nå fra RT-AC66U. For å oppnå tilgang til RT-AC66U-innstillingene må du koble til det trådløse nettverket igjen og bruke den oppdaterte IP-adressen og portnummeret. Hvordan vet jeg hva den oppdaterte ip adressen er? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Feil.. Det er jo routeren du kommer til.. Men koble modemet fra Asusen, så bare du er koblet til Asusen.. Legg inn PPPoE infoen, lagre og restart både router og modem.. Så kobler du dem sammen igjen og bør være på nett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. har du link til en tutorial eller noe? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Du vil finne instillingene under internet- eller waninstillinger og deretter tilkoblings type. Eller noe sånt, jeg har en RT-N66U, men ikke med stock firmware. Etter du velger PPPoE vil du kunn skruve inn brukernavn og passord. Online.no kontoen din, mener jeg. Jeg behøvde ikke å gjøre dette med Telenor VDSL Bruk kabel under konfigurasjon av nettverksutstyr. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hva er det du ikke skjønner? Dette er jo piece of cake egentlig! Med forbehold om at modemet er bridget nå: Koble fra kabelen mellom modem og router Koble deg til router med kabel og skriv 192.168.1.1 i nettleseren din Gå til "Wan" menyen og velg PPPoE fra dropdown menyen og legg inn brukernavn og passord Lagre og restart routeren Koble så kabelen i en av LAN portene på modemet og i WAN porten på routeren. Restart modemet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hva er brukernavnet å passordet? emailen min? Nå skjønner jeg hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Online mailen din ja.. Alt står i de tidligere postene mine.. Er en fordel å lese det som blir postet som svar på det du lurer på da....... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Skal jeg bruke gmailen min og passordet jeg bruker for å logge på der, eller passordet jeg har satt til ruteren? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Dette handler ikke om gmailen din! Det er Telenor og ditt Online brukernavn og tilhørende passord... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg vet jo ikke hva det er. Online mailen kan være da være gmail og. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Nei! Online mailen er ikke gmail! Det er jo to vidt forskjellige tjenester! Hvis du ikke vet hva brukernavnet og passordet ditt er, så får du ta kontakt med Telenor og få dem til opplyse deg om det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Nei! Online mailen er ikke gmail! Det er jo to vidt forskjellige tjenester! Hvis du ikke vet hva brukernavnet og passordet ditt er, så får du ta kontakt med Telenor og få dem til opplyse deg om det... Ro ned. Er det ikke andre måter å finne det ut uten å måtte ta kontakt med telenor? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Det skal stå i brevene du skal ha mottatt når du bestilte bredbånd.. Der står [email protected] og passordet ditt Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Sist jeg snakket med support hos telenor, så virka det som om dem hadde gått vekk i fra ppoe oppkobling;) Sleit med et modem som viste at det var tilkoblet og at alt var i orden, men kom ikke på nett alikevel.. telenor fikk heller ikke kontakt med modemet.. Fikk da beskjed om å prøve ppoe, men da holdt det med å taste inn online adressen ([email protected]) og bare skrive noe som passord.. det trengte ikke å være det riktige passordet. Men det ser ut som om det er det nyeste modemet du har fra telenor.. hvorfor kan du ikke bare bruke det? og droppe den routeren?? Modemet har jo innebygget router, og den støtter vel også trådløs N standard Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Men det ser ut som om det er det nyeste modemet du har fra telenor.. hvorfor kan du ikke bare bruke det? og droppe den routeren?? Modemet har jo innebygget router, og den støtter vel også trådløs N standard Det modemet har for det første problemer, og for andre så kan det ikke måle seg mot en Asus RT-AC66U... Dustete forslag! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Du kan prøve å sette Automatisk IP i dropdownmenyen i routeren istedet for PPPoE, og se om det vil fungere da... Som J@9 sier, så har Telenor gått mer og mer bort fra PPPoE, hvertfall på VDSL... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Nei! Online mailen er ikke gmail! Det er jo to vidt forskjellige tjenester! Hvis du ikke vet hva brukernavnet og passordet ditt er, så får du ta kontakt med Telenor og få dem til opplyse deg om det... Ro ned. Er det ikke andre måter å finne det ut uten å måtte ta kontakt med telenor? Kan du ikke koble alt tilbake slik det var og heller prøve det jeg foreslo? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Du kan prøve å sette Automatisk IP i dropdownmenyen i routeren istedet for PPPoE, og se om det vil fungere da... Som J@9 sier, så har Telenor gått mer og mer bort fra PPPoE, hvertfall på VDSL... Modemet jeg prøvde å få til å funke, var på ADSL, så det gjelder der også Skal forøvrig sies at jeg snakka med supporten i 30-40min, og prøvde det meste dem foreslå.. selv regna jeg med at modemet bare måtte sendes tilbake (noe jeg kom frem til lenge før jeg ringte supporten), og ikke noe hjalp.. heller ikke FW update. Dem sendte han nytt modem, og saken var løst Men dem ville gjerne ha igjen det gamle, for det problemet der ville dem studere nærmere, for dem hadde ikke vært borti noe sånt før. Alt lyste som det skulle på modem (til og med internett pæra lyste!), jeg kom inn på modemet, men kom ikke ut på nett, telenor kom heller ikke inn som sagt. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hva mener du her egentlig? At det er noe feil med det noe modemet som gjør at bridge eventuelt ikke fungerer? Ja, det kan jo selvfølgelig være tilfellet det.... Men TS vet jo ikke en gang om han har ADSL eller VDSL og vil jo helst ikke kontakte support for å finne ut av problemet......... Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hva mener du her egentlig? At det er noe feil med det noe modemet som gjør at bridge eventuelt ikke fungerer? Ja, det kan jo selvfølgelig være tilfellet det.... Men TS vet jo ikke en gang om han har ADSL eller VDSL og vil jo helst ikke kontakte support for å finne ut av problemet......... Det jeg hovedsaklig mente, var at telenor også har begynt å gå bort ifra ppoe pålogging på ADSL også Men om TS vil prøve ppoe pålogging via sin egen router, så skal det holde med å taste inn [email protected] og bare skrive noe som passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå