Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg har en kabel fra ruteren -> switch -> stasjonær pc. jeg kan skru av og på switchen. Når jeg har den på, funker ikke nettet på den, og trådløst nett blir tregere på den bærbare maskinen. hva skjer? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 De har antakelig samme IP. Bruker den stasjonære statisk eller dynamisk IP? Hvis dynamisk: kjør ipconfig /release deretter ipconfig /renew Hvis statisk: Bytt til noe utenfor DHCP-serverns range eller endre range på DHCP-serveren til å være utenfor det du har satt på den stasjonære. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 De har antakelig samme IP. Bruker den stasjonære statisk eller dynamisk IP? Hvis dynamisk: kjør ipconfig /release deretter ipconfig /renew Hvis statisk: Bytt til noe utenfor DHCP-serverns range eller endre range på DHCP-serveren til å være utenfor det du har satt på den stasjonære. Hvordan vet jeg om jeg har statisk eller dynamisk? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Du må forklare deg bedre.. Hvorfor skal du skru switchen av og på i utgangspunktet? Og "den", hva er "den"? PCen din? Ingenting av det du beskriver henger sammen.. WiFi hastigheten skal ikke bli tregere fordi du har en switch i nettverket ditt... Det er helt ulogisk... Tegn og forklar.. Du må redegjøre bedre for hva du har og hvordan alt henger sammen.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 jeg går fra modem -> ruter -> switch -> stasjonær pc. Jeg bruker å skru av switchen når jeg ikke bruker den stasjonære pcn. Når jeg skrur på switchen å bruker nettet på den stasjonære pcn funker det ikke. Da blir også nettet på den bærbare pcn min veldig tregt Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Høres helt sjukt ut.... Hva er navnene på de forskjellige boksene dine? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Modem: ZyXEL P8702N Ruter: Asus RT-AC66U Switch: Netgear 8-port gigabit desktop switch GS108 Vet ikke om hva som skjer. Men når jeg skrur nettet på, på den stasjonære pcn blir blir skype samtalen min avsluttet på den bærbare, og internettet blir tregt/ubrukelig. Når jeg skrur av switchen så den stasjonære pcn ikke har internett lengre blir det som normalt igjen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Har du bridget modemet da? Koblet kablene riktig? Høres ut som du har rota det til veldig.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Har du bridget modemet da? Koblet kablene riktig? Høres ut som du har rota det til veldig.... Har brukt det akkurat som dette før reset og det funket helt fint da. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hvis du ikke har bridget modemet, koblet kabel fra LAN port til WAN port på Asusen og kabel fra LAN port på Asus til switchen, så er det feil koblet opp.. Regner med at Asusen står i router modus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Slik bildet viser under er det koblet. Vet ikke om alt står på rette instillinger. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Er rikitg det... Men som sagt, du må bridge modemet... OT: Hvor er switchen egentlig? Fra Telenors sider: "For å kunne ta i bruk en annen trådløs ruter enn den som er levert av Telenor, må modem som er mottatt fra Telenor først settes opp i ren modemmodus (bridge-modus). Veiledninger for dette finner du på modemsidene. Deretter må PPPoE (brukernavn/passord) oppkobling settes på din ruter. Du må logge deg inn på selve ruteren for å gjøre dette. Lettest måte er enten via medfølgende installasjon CD eller via internet explorer. Her trenger du da å vite gateway adressen for ruteren din. Den finner du ved å trykke på START, deretter KJØR og skrive inn kommandoen cmd. I den svarte ruta skriver du ipconfig. Da vil du finne en Gateway adresse som du bruker for å logge deg inn på din ruter. (for eksempel 192.168.1.1) På din ruter må du legge inn PPPoE slik at din ruter vil logge seg på Telenor xDSL, her må du sjekke opp i forhold til brukerveiledningen til din nye ruter. Får du det ikke til, ta kontakt med Telenoreksperten." Endret 5. februar 2014 av _Christian_N Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 er usikker på om jeg har adsl eller vdsl. Men med modemet fulgte det med en splitter det stod vdsl på, så jeg regner med jeg har vdsl? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hva slags hastighet har du opp og ned da? Er vel ikke verre enn å prøve.. Funker det ikke, så velg den andre... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hva slags hastighet har du opp og ned da? Er vel ikke verre enn å prøve.. Funker det ikke, så velg den andre... Hva om jeg bare setter begge i bridge? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Det går bra... Da er du helgardert i hvertfall.... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) De har antakelig samme IP. Bruker den stasjonære statisk eller dynamisk IP? Hvis dynamisk: kjør ipconfig /release deretter ipconfig /renew Hvis statisk: Bytt til noe utenfor DHCP-serverns range eller endre range på DHCP-serveren til å være utenfor det du har satt på den stasjonære. Hvordan vet jeg om jeg har statisk eller dynamisk? Nettverks- og delingssenter -> endre innstillinger for nettverkskort (oppe til venstre) -> høyreklikk på nettverkskortet -> egenskaper -> merk ipv4 -> egenskaper Skriv hva som står der. Endret 5. februar 2014 av TMB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Når jeg valgte bridge på modemet funket ikke nettet i det hele tatt og jeg kunne ikke gjøre noe. hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Selvfølgelig ikke... Hvis du hadde lest det jeg postet fra Telenor i stad, så står de der at du må legge inn PPPoE informasjonen din i routeren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå