LiamH Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Moderatormelding Som en generell påminnelse: Minner om trådens tema: "Hva er Jesus". Prøv å hold dere mest mulig til topic. LiamH Endret 18. februar 2014 av LiamH Lenke til kommentar
frza Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 takk for alle bidrag.kom riktignok ikke nærmere noe svar men svaret vil kommet en dag:) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 jeg har lenge ville finne ut hva denne Jesus er. tro meg, jeg har snakket med mange mennesker om hva Jesus er, men alt jeg får er tøvete sitater og usammenhengende teorier og generelle begreper som ikke sier noe. så jeg spør nå en eller annen luring på diskusjon.no,: "hva er Jesus?" er Jesus en mentalitet eller er Jesus en levende fysisk person eller hva er Jesus? er Jesus følelser eller er Jesus tanker? er Jesus bokstaver? er Jesus en ordlyd? er Jesus bibelen? er Jesus en slags usynlig kraft? er Jesus en vilje? vennligst noen forklar meg:) ---------------------------------------------- men la meg si dette på forhånd: kommer du med teorier som ikke har sammenheng med hverandre eller teorier som selv'motsier seg selv, eller kommer med bibel 'sitater som alene skal rettferdiggjøre, så har jeg ingen hensikt i å finne ditt svar for seriøst:) om du vet svaret så vennligst koble sammen jordnær psykologi med metafysiske tanker og hverdags 'tanker. (jeg har mer enn lenge drevet med filosofi og metafysiske tanker, og søker ikke noe svevende svar men søket et jordnært svar jeg kan handle praktisk på) (jeg er ikke redd for å argumentere nye synsvinkler) ------------------ gi meg et svar, slik at jeg slipper å irritere meg over mennesker som alltid sier "Jesus" men aldri kan forklare hva "Jesus" ER i sin fineste essens. mvh en nysgjerrig person som ikke liker magi'ord og overtro. Jesus Kristus er et menneske som levde på jorden for to tusen år siden og er det viktigste mennesket som noensinne har levd på jorden. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Litt annen topic: Men hvorfor fastet Jesus i 40 dager? Og hvordan fastet han? En annen ting, muslimene ber slik profetene ba: And he (Jesus) went a little further, and fell on his face, and prayed..."-(MATTHEW 26:39)."And Joshua fell on his face to the earth, and did worship..."-(JOSHUA 5:14)."And he (Elijah) cast himself down upon the earth, and put his face between his knees."-(1 KINGS 18:42)."And they (Moses and Aaron) fell upon their faces..."-(NUMBERS 20:6)."And Abraham fell on his face..."-(GENESIS 17:3). Endret 2. juli 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 så jeg spør nå en eller annen luring på diskusjon.no,: "hva er Jesus?" Burde ikkje spørsmålet heller vere "hvem er Jesus?" Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Litt annen topic: Men hvorfor fastet Jesus i 40 dager? Og hvordan fastet han? En annen ting, muslimene ber slik profetene ba: And he (Jesus) went a little further, and fell on his face, and prayed..."-(MATTHEW 26:39). "And Joshua fell on his face to the earth, and did worship..."-(JOSHUA 5:14). "And he (Elijah) cast himself down upon the earth, and put his face between his knees."-(1 KINGS 18:42). "And they (Moses and Aaron) fell upon their faces..."-(NUMBERS 20:6). "And Abraham fell on his face..."-(GENESIS 17:3). Mener du Jesus egentlig var en muslim ? Ellers ser ikke Gud på hvordan du ber, men hvem som ber. Endret 2. juli 2014 av IHS Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Litt annen topic: Men hvorfor fastet Jesus i 40 dager? Og hvordan fastet han? En annen ting, muslimene ber slik profetene ba: And he (Jesus) went a little further, and fell on his face, and prayed..."-(MATTHEW 26:39). "And Joshua fell on his face to the earth, and did worship..."-(JOSHUA 5:14). "And he (Elijah) cast himself down upon the earth, and put his face between his knees."-(1 KINGS 18:42). "And they (Moses and Aaron) fell upon their faces..."-(NUMBERS 20:6). "And Abraham fell on his face..."-(GENESIS 17:3). Mener du Jesus egentlig var en muslim ? Mye likheter mellom Jesus og muslimer, disse bla: Omskjært, Ber som en muslim, Fast som muslimer gjør. Moren hans Maria, brukte slør. Spiste kosher/halal mat. Endret 2. juli 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Litt annen topic: Men hvorfor fastet Jesus i 40 dager? Og hvordan fastet han? En annen ting, muslimene ber slik profetene ba: And he (Jesus) went a little further, and fell on his face, and prayed..."-(MATTHEW 26:39). "And Joshua fell on his face to the earth, and did worship..."-(JOSHUA 5:14). "And he (Elijah) cast himself down upon the earth, and put his face between his knees."-(1 KINGS 18:42). "And they (Moses and Aaron) fell upon their faces..."-(NUMBERS 20:6). "And Abraham fell on his face..."-(GENESIS 17:3). Mener du Jesus egentlig var en muslim ? Har ikke sagt det, sier det er bare mye likheter: Omskjært, Ber som en muslim, Faste i 40 dager som muslimer gjør. Moren hans Maria, brukte slør. Spiste kosher/halal mat. Du forstår at Jesus Kristus tilhørte jødedommen som på mange måter ligner islam jfr. mose loven og sharia loven og at et av hans oppdrag var å oppfylle loven, på veiene av de kristne, som han satt fri fra loven. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) et av hans oppdrag var å oppfylle loven, på veiene av de kristne, som han satt fri fra loven. Skjønte ikke helt hva du mente med denne setningen?? Og det er kun muslimer som ber på denne måten. Og hva med dette, hvem er denne spirit of truth? John: 16:13 But when he, the Spirit of truth, comes, he will guide you into all the truth. He will not speak on his own; he will speak only what he hears, and he will tell you what is yet to come. Et spm: Tror dere kristne at Jesus er Gud, eller ble sendt hit av Gud? Endret 2. juli 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 et av hans oppdrag var å oppfylle loven, på veiene av de kristne, som han satt fri fra loven. Skjønte ikke helt hva du mente med denne setningen?? Og det er kun muslimer som ber på denne måten. Og hva med dette, hvem er denne spirit of truth? John: 16:13 But when he, the Spirit of truth, comes, he will guide you into all the truth. He will not speak on his own; he will speak only what he hears, and he will tell you what is yet to come. Et spm: Tror dere kristne at Jesus er Gud, eller ble sendt hit av Gud? Den setningen betyr at Jesus Kristus (som ingen andre) gjorde alt det loven krever til punkt og prikke. Og at han gjorde det for de kristne, i steden for de kristne, slik at de som ikke greide å gjøre alt det loven krever, likevel kan regnes for rettferdige, fordi Jesus Kristus gjorde det som trengs, for dem i deres sted. "spirit of truth" er en ny ånd som bor i og snakker gjennom de kristne,den sier det samme som Jesus Kristus selv sa og er egentlig Jesu Kristi ånd, den ånd som var i Jesus Kristus. For de kristne er Islam et skritt tilbake til jødedommen og moseloven, Jesus Kristus og de første kristne gikk ut av jødedommen og moseloven, å gå tilbake i form av Islam og sharia lov er helt uaktuelt Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Tror du at Jesus er Gud, eller ble sendt hit av Gud? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Tror du at Jesus er Gud, eller ble sendt hit av Gud? Før Jesus Kristus ble menneske, var han Guds (Alahs) ord (stemme) Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Tror du at Jesus er Gud, eller ble sendt hit av Gud? Før Jesus Kristus ble menneske, var han Guds (Alahs) ord (stemme) Så ja, han ble han sendt hit av Gud? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Jesus var en av mange som vandret rundt og kalte seg messias. Kanskje var han en virkelig person, kanskje ikke. Historien minner om så mange andres, så den kan godt være stjålet og omskrevet for bibelen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Jesus var en av mange som vandret rundt og kalte seg messias. Kanskje var han en virkelig person, kanskje ikke. Historien minner om så mange andres, så den kan godt være stjålet og omskrevet for bibelen. Hvem andre tok på seg alles skyld og straff ? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Jesus var en av mange som vandret rundt og kalte seg messias. Kanskje var han en virkelig person, kanskje ikke. Historien minner om så mange andres, så den kan godt være stjålet og omskrevet for bibelen. Hvem andre tok på seg alles skyld og straff ? Det hjalp jo. NOT. Vi er fremdeles født syndere sier dere. Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Jesus var en av mange som vandret rundt og kalte seg messias. Kanskje var han en virkelig person, kanskje ikke. Historien minner om så mange andres, så den kan godt være stjålet og omskrevet for bibelen. Hvem andre tok på seg alles skyld og straff ? Det hjalp jo. NOT. Vi er fremdeles født syndere sier dere. Helt korrekt. Og da kan man jo spørre om hva som er vitsen med det fordummende gudeprosjektet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Jeg vet at det står et sted: la min vilje skje, i himmel og på jord Hvor mange er det som misforstår denne, og tror det er deres egen vilje det er snakk om, og hvordan lar man guds vilje skje? Lenke til kommentar
Romeren Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg vet at det står et sted: la min vilje skje, i himmel og på jord Hvor mange er det som misforstår denne, og tror det er deres egen vilje det er snakk om, og hvordan lar man guds vilje skje? Min eller din (= Guds) vilje (Matt. 6, 10)? Setningen kommer når Jesus lærer disiplene å be Fadervår. - du har ellers rett i misforståelsene - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå