Mester7 Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 To kjente forskere diskuterer opprinnelsen, verdt å se! 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Feil, en ingeniør som driver med underholdningsvitenskap og en bibel-forkynner som mener jorden ble skapt av gud. Religion har ingenting å gjøre i dette underforumet og fordi du har funnet en video som tilsynelatende lar bibel-lære vinne over vitenskap så skal den ikke vises frem her. Ingen av disse to er forskere. Tråden er rapportert og vil stenges. 6 Lenke til kommentar
Mester7 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg ser egentlig ikke noen relevant grunn til å ta ned tråden da kreasjonisme er forskning på lik linje med evolusjon om man liker det ikke. Om noen av debattantene er flinke eller ikke er en annen diskusjon men fortsatt ingen grunn til at videon ned, jeg regner ikke med at påstanden din om at videoen tilsynelatende lar bibel-lære vinne heller skulle være en grunn til å ta den ned. Jeg postet dette av den ene grunnen at folk kanskje hadde interesse av å se videoen, av å se to personer som mest sannsynlig kan mer enn de fleste her på forumet diskutere ett tema som blir diskutert non-stop her. Bryter jeg virkelig reglene ved å gjøre dette? 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Kreasjonisme er ikke vitenskap. Overhodet ikke. Det liker å etterligne vitenskap og å fremstå som det, men det er absolutt ikke vitenskap. Jeg hadde unsett lst til å se videoen. Hørtse om debatten for noen dager siden og "ventet" på en video, så takk for det. 5 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Kreasjonisme er ikke vitenskap. Overhodet ikke. Det liker å etterligne vitenskap og å fremstå som det, men det er absolutt ikke vitenskap. Glimrende oppsummert. Kan noen (moderator) fjerne linken til denne tråden fra Teknologi og vitenskap? 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det er så tydelig hva som ligger under kreasjonisme at det er til å bli kvalm av... Null ærlighet, null troverdighet og null bevis, alt er bare påstander som ligger på toppen av andre påstander som i sin tur heller ikke har noen troverdighet eller sannhet... De som tror på kreasjonisme har rett og slett aldri satt seg inn i hva ordentlig vitenskap sier og kan bevise, men bevis er heller ikke vitsen med kreasjonisme, vitsen er å slå flere løgner om vitenskap da de kristne forlengst har funnet ut at vitenskap røsker folk ut av troen... Og det må ikke skje (mange lever jo faktisk fett på disse religiøse fjolsene som gladelig gir bort sine penger til prester og sjarlatanere (om det er noen forskjell...) i god tro, for tror man på jesus så lkan man som kjent hverken juge eller underslå, ei heller ta pengene deres og bruke de på seg selv... ) så derfor juger de så det lyser etter... Kvalmt! 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Evolusjon vs. kreasjonisme... Dette er essensen av forskjellen på å ville bevise seg selv feil og å ville bevise seg selv rett. Kritiske tankegang satt opp mot ukritisk tankegang. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 De kunne like godt diskutert hva som er best av enhjørninger og sebraer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Kan noen (moderator) fjerne linken til denne tråden fra Teknologi og vitenskap? Flyttelinker lar seg ikke fjerne, så vidt jeg vet. Men de forsvinner av seg selv etter en stund. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Så denne på facebook: Far og datter på 15 på vei hjem i bilen etter at de hadde vært og bivånet dette møte der datteren utbryter ergelig: "Det er ikke rettferdig, for den ene må holde seg til fakta der den andre fritt kan bruke fantasien...!" Oppsummerer ganske godt alle "diskusjoner" som kreasjonister er innblandet i... 5 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Ken Ham gjentar gang på gang på gang at man "ikke kan ha kunnskap uten Gud", der han mener at logikk etc. er lånt fra et "kristent verdenssyn". Om man ikke klarer på dette å gjennomskue Ken Ham som den kunnskapsløse (no pun intended) personen han er, så har man godt av litt øvelse i kritisk tankemåte. Men, la oss studere den bredere og mer valide idéen om at logikk, eller fornuften, er nødt til å "komme fra ett sted":Nei. Eller mer nyansert; dersom naturen - virkeligheten - er koherent... konsekvent, så impliserer dette at et koherent resonnemang gir bedre prediksjoner enn inkohrente resonnemanger. Det følger naturlig at evnen til å tenke logisk vil ut av seg selv kunne elvoveres, dersom naturen er nettopp koherent. Det er ingen som må "tvinge logikk på virkeligheten". Noe enten er logisk, eller ikke, og det helt for seg selv. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) https://answersingenesis.org/ministry-news/ark-encounter/secularist-media-war-against-ark-continues/ Endret 16. juni 2017 av Thoto79 3 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Jeg har spådd at The arc encounter (Tac) vil bli en gullgruve. Det bor 325 mill mennesker i UAS, hvorav mer en halvparten tror at Noah , arken og syndefloden er virkelighet - ergo Tac har potensiale til å bli en gullgrube for Ken Ham. Selv ateister, muslimer, hinduer, sikher osv. osv er imponert over "skuespillet. Hvis jeg besøker Kentucky igjen, så vil jeg også kjøre en omvei for å se Tac. Jeg tror hans besøks prognoser er riktige, men det er besøkende som legger reiseruten innom Tac på veien mellom A og B. Eller tur/retur Tac Problemet er at hverken A eller B er Williamstown eller i Williamstown. Problemet er ikke arken. Problemet er kommunen som trodde på en kristen. Det er jo utenkelig at karismatiske evangelister vil tjene penger, til seg selv, i USA - ikke sant?. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå