Gå til innhold

Sherlock (BBC) - Alle sesonger, UK sendetid

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si mye uten å spoile (Sherlock s3 er såpass ny at det er nok mange som ikke har sett det). Man skal være BRA fan om man synes de første to eppisene av Sherlock er bra. Det skjer basically INGENTING. Nada og niks.Det er 180 minutter uten noe spenningsmomenter overhodet, omtrent. Ep3 var noe bedre, men ikke slik vi kjenner det fra sesong en og to, hvor hver episode var ellevill.

Rart at de kommer unna med det som krimserie, men de har jo bygget seg opp en veldig trofast fanbase.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, har sett noen si lignende om sesong tre, men ikke resten. Vi har kanskje ikke en Sherlock tråd, men jeg leser gjerne hvorfor du og AnewZ og alle andre som ikke likte sesong tre, ble såpass skuffet. Noen serier, Sherlock og The Newsroom i første rekke, blir jeg så revet med av at jeg ser helt ukritisk på dem. Alltid gøy å høre fra folk som ikke gjør det. Dotten har kommet med veldig mange gode poeng om sistnevnte uten at det har ødelagt for seeropplevelsen min. Får bare et mer nyansert syn på serien.

Regner med at du har sett alle episodene så jeg kan spoile fritt?

I så fall sjekk dette innlegget jeg skrev om min skuffelse av episode 3 av sesong 3 pluss noen små andre momenter av serier som jeg irriterte meg over: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=717546&p=21338000

Lenke til kommentar

Tar like greit alt Sherlock i spoilerboks, uten at jeg spoiler noe spesielt.

Teipball, jeg er helt enig med deg angående slutten. Likevel var jeg helt revet med av både den, og de to foregående. Jeg er absolutt mest investert i karakterene, så mangelen på noe skikkelig mysterie de to første episodene plaget meg ikke nevneverdig. Likevel er det mulig noe ikke fungerte med karakterene heller, men i denne situasjonen kan vi like greit si at jeg har ølbriller på meg, så alt så rosenrødt ut.

Hadde det vært flere episoder, eller kortere tid mellom sesongene kan det hende jeg hadde reagert kraftigere.

Lenke til kommentar

Tar like greit alt Sherlock i spoilerboks, uten at jeg spoiler noe spesielt.

Teipball, jeg er helt enig med deg angående slutten. Likevel var jeg helt revet med av både den, og de to foregående. Jeg er absolutt mest investert i karakterene, så mangelen på noe skikkelig mysterie de to første episodene plaget meg ikke nevneverdig. Likevel er det mulig noe ikke fungerte med karakterene heller, men i denne situasjonen kan vi like greit si at jeg har ølbriller på meg, så alt så rosenrødt ut.

Hadde det vært flere episoder, eller kortere tid mellom sesongene kan det hende jeg hadde reagert kraftigere.

Mer Sherlock-snakk.

Det med mysterier plaget ikke meg heller så veldig mye. Nå husker jeg ikke helt hva som skjedde i S03E01 så kan ikke si noe spesielt om det (utenom at de løste hvordan han overlevde på en fin måte), men S03E02 synes jeg var veldig bra. Litt anderledes fra resten av serien, men det fungerte fint og en bra twist gjorde den enda bedre.

Jeg synes derimot at de utnyttet Magnusson dårlig, følte det lå noe mer bak som de kunne brukt. Moriarty var de mye flinkere til å dra hele veien og ikke gjøre seg for fort ferdig. Bank i bordet på at han ikke kommer tilbake...

Og hovedproblemet mitt med sesong 3 er at det viser seg at kona til Watson er leiemorder/superkriminell, det satte meg ut på en dårlig måte under episode 3 og i etterkant tenker jeg over de andre episodene på nytt på en måte som jeg ikke akkurat gjør dem bedre. Slik som det kanskje er omvendt hos andre.

Lenke til kommentar

Mer Sherlock

Vi er ganske enige tror jeg. Magnusson var definitivt litt skuffende og det var det svakeste med sesong tre for meg. Når det gjelder Mary, så plukket jeg opp noen hint som gjorde avsløringen på sin plass-ish. Begrunnelsen for at John falt for henne var også fin. Tror de slappe skurkene i sesongen kan bli irriterende ved gjensyn, men den tid den sorg.

mary_morstan.jpg

*Liar*

Lenke til kommentar

Mer Sherlock

Vi er ganske enige tror jeg. Magnusson var definitivt litt skuffende og det var det svakeste med sesong tre for meg. Når det gjelder Mary, så plukket jeg opp noen hint som gjorde avsløringen på sin plass-ish. Begrunnelsen for at John falt for henne var også fin. Tror de slappe skurkene i sesongen kan bli irriterende ved gjensyn, men den tid den sorg.

mary_morstan.jpg

*Liar*

Skjønte ikke helt det bildet der?

Djevel? Og hvilke andre hint så du underveis. For meg kom det helt utad av intet.

Sherlock

Tror jeg må se S03E01 på nytt, fordi jeg fikk ingen svar på hvordan han overlevde, var ikke hver overlevelses teori fabler?

Er dessverre enig i all kritikk, series 3 var under pari.

Mener å ha lest at han som lager serien sa at det var teorien Sherlock selv fortalte til Anderson som var korrekt

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Sherlock, fordi vi ikke gidder å lage en tråd.

Jau, først fikk vi se Sherlock prøve å lese henne. Du husker kanskje at "liar" var et sentralt ord. Så var det denne komposisjonen med Mary og hornene. Den var tydelig alt annet enn tilfeldig, så med løgner og horn forventet jeg at noe var "av" med henne. Fint at det var noen hint, selv om jeg fort kunne ha gått glipp av de.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jau, først fikk vi se Sherlock prøve å lese henne. Du husker kanskje at "liar" var et sentralt ord. Så var det denne komposisjonen med Mary og hornene. Den var tydelig alt annet enn tilfeldig, så med løgner og horn forventet jeg at noe var "av" med henne. Fint at det var noen hint, selv om jeg fort kunne ha gått glipp av de.

Kanskje like greit lage en egen tråd da? Vi har jo en tråd for alle andre serier så:)

Lenke til kommentar

Fortsatt fordi vi ikke gidder å lage en tråd

Aha. Hadde helt glemt det med liar-greiene da Sherlock analyserte henne. Er jo et klart hint til noe mer det, men jeg forventet nok heller no om et tidligere ekteskap, et barn eller noe lignende. Ikke at hun var super assassin... :)

Hornene la jeg aldri merke til underveis. Godt spotta av deg, eventuelt veldig dårlig av meg.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg ikke likte sesong tre:

1. de ga aldri noen god forklaring på hvordan Sherlock overlevde. 2. Skurken i siste episode er altfor lite sannsynlig. Hvorfor har ingen drept ham før hvis folk visste at han ikke hadde noe lagret noe annet sted? For at utpressing skal virke, må han ha en slags backup-plan.

Grunnen til at ingen andre hadde drept han før var jo fordi de IKKE visste at han ikke hadde lagret det noe annet sted.

Likevel synes jeg det virket litt rart at ingen prøvde seg uansett. Var vel til og med en som tok selvmord, og for folk som ble såpass presset ville jeg jo ha trodd at noen av dem i alle fall ville ikke hadde brydd seg om drittet han hadde på dem.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...