Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Replica biler

Ydidia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat denne typen replica har jeg lite til overs for. Du får den forøvrig ikke godkjent i Norge, da den har rør-ramme chassis. Å bygge replica er helt OK syntes jeg. En E30 320i som blir E30M3, er helt knall. Å bygge en Countach på rørramme er smart, den originale bilen er elendig. Uansett, det er en gigantprosjekt å få noe sånt på veien.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Akkurat denne typen replica har jeg lite til overs for. Du får den forøvrig ikke godkjent i Norge, da den har rør-ramme chassis. Å bygge replica er helt OK syntes jeg. En E30 320i som blir E30M3, er helt knall. Å bygge en Countach på rørramme er smart, den originale bilen er elendig. Uansett, det er en gigantprosjekt å få noe sånt på veien.

Så man kan absolutt ikke få den godkjent i norge ? What so ever ?? for det frister noe helt sykt, replica ferrari/lamborghini aventador som man kan se på youtube ser jo helt ekte ut... hvor heftig hadde det ikke vært å rulle rundt med den mens folk tror den er ekte ? haha..

Lenke til kommentar

Å bygge en Countach på rørramme er smart, den originale bilen er elendig.

Første del skal jeg ikke krangle på, men jeg er uenig i at Countach er elendig.

Den har sine klart kjipe sider, men alt i alt står den på ønskelista mi fortsatt, også etter å ha kjørt den.

Hadde du derimot sagt det samme om Miura skulle jeg sagt meg helt enig.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvorfor ville du det? Pris?

Gjelder det samme biler, for deg?

Fake Ray Ban eller ekte: helt klart ekte, har du ikke råd, kjøp noe annet. Nå er vel Ray Ban heller på den nedre delen av skalaen, hva gjelder pris.

Samme med biler, har du ikke råd til en ekte Ferrari, kjøp deg en Golf.

Edit: Jeg ville ikke blitt sett i en Ferrari som rullet ut av fabrikken som en Toyota. Som nevnt av en annen bruker over her, 320 E30 til M3 E30 er helt greit. Samme gjelder andre tilfeller. Å bygge om en bil til en helt annen bil blir litt for drøyt for min smak. Å bygge med rørrammechassi, blir litt i grenseland, men er vel greit så lenge man er klar på at det er en replica.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at jeg ikke ser sjarmen til ekte moteklær, så da er falske tilstrekkelig for meg. Med en bil så er det mer til enn bare utseende eller status-symbol. Det er for snevert å sammenligne noe så simpelt som solbriller med en luksus-bil. Jeg har egentlig veldig lite mot Kina-merker, så lenge de leverer kvalitet så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva de heter, men når jeg kjøper en Ferrari så skal den ikke komme med en Toyota-motor.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere er ikke liker å ha en ferrari/lamborhini replica med en toyota motor jeg assa... Selfølgelig hadde jeg valgt en ekte ferrari og lamborhini om jeg først hadde hatt råd.. Men prisenene på replica'ene er jo så latterlig billig, og når man ikke ser forskjellen på replica og ekte, bortsett fra motor så ser jeg ingen grunn til å ikke like den ? Er jo ikke slik at man får noe bruk for raske biler her i norge uansett, med så strenge regler...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere er ikke liker å ha en ferrari/lamborhini replica med en toyota motor jeg assa... Selfølgelig hadde jeg valgt en ekte ferrari og lamborhini om jeg først hadde hatt råd.. Men prisenene på replica'ene er jo så latterlig billig, og når man ikke ser forskjellen på replica og ekte, bortsett fra motor så ser jeg ingen grunn til å ikke like den ? Er jo ikke slik at man får noe bruk for raske biler her i norge uansett, med så strenge regler...

blir litt sånn komme på motorsykkeltreff med tråsykkel..
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Poenget mitt er at jeg ikke ser sjarmen til ekte moteklær, så da er falske tilstrekkelig for meg. Med en bil så er det mer til enn bare utseende eller status-symbol. Det er for snevert å sammenligne noe så simpelt som solbriller med en luksus-bil. Jeg har egentlig veldig lite mot Kina-merker, så lenge de leverer kvalitet så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva de heter, men når jeg kjøper en Ferrari så skal den ikke komme med en Toyota-motor.

Skal ikke ta diskusjonen om klær her, den kan vi ta et annet sted :)

Selv er jeg interessert i klokker. Replicas med Toyotamotor blir som å gå med en fake helgull Submariner. Ville ikke hatt en på armen, og ville heller ikke kjørt en replica.

Lenke til kommentar

Skal ikke ta diskusjonen om klær her, den kan vi ta et annet sted :)

Selv er jeg interessert i klokker. Replicas med Toyotamotor blir som å gå med en fake helgull Submariner. Ville ikke hatt en på armen, og ville heller ikke kjørt en replica.

Deg om det. Solbriller er fortsatt ikke en analogi kompatibelt med mine verdier, som ikke bryr seg like mye om det sier Ferrari så lenge det er en Ferrari.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...