AfterGlow Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Ikke lenger nødvendig å overlate jobben til profesjonelle.Denne dingsen lar deg enkelt rense bildebrikken selv Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Dette er vel bare en variant av Dust-Aid? Eller har denne varianten noen klare fordeler? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hvorfor kan de ikke bare lage en sånt greija som er på størrelse med 35mm sensor?... Lenke til kommentar
4K Ready Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Fikk en liten idé til hva Canon/Nikon kan bruke den ekstra plassen i de sparer når speilene og den mekaniske lukkeren omsider forsvinner fra fullformatkameraene: Vindusvisker (eller "sensor-visker") Lenke til kommentar
emero Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Pentax har levert akkurat samme patentet i laaang tid. Jeg vil også anbefale Akam å legge til en notis om ikke å bruke dem på kameraer med bildestabilisator i sensoren, som f.eks Olympus sine MFT kameraer. Idet du skal dra av gummien der, drar du med deg hele sensoren. Jeg er rimelig sikker på at det ikke kan være bra i lengden. Lenke til kommentar
ingemartin Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Pentax har levert akkurat samme patentet i laaang tid. Jeg vil også anbefale Akam å legge til en notis om ikke å bruke dem på kameraer med bildestabilisator i sensoren, som f.eks Olympus sine MFT kameraer. Idet du skal dra av gummien der, drar du med deg hele sensoren. Jeg er rimelig sikker på at det ikke kan være bra i lengden. Når det gjelder Olympus sine FT og MFT kamera å eg trur eg og kan trykkt ta med Panasonic sine også, skal du være ekstremt uhelkdig om du får støv på bilde brikken, det er nemlig eit "super sonisk wave filter "(SSWF) som fjerner denslags svært effektivt, om du allikevell må bruke bilde brikke rens så skal ein ikkje være redd for å dra av noke som helst med meir enn har drukt TEC7 eller Aralditt. Har brukt ca ti tals ulike FT og MFT kamera med fleire hundre tussen bilder siden eg kjøpte mitt første E-330 i 2006, og eg har aldri hatt støv på bilde brikken som eg har sett til tross for eg har skiftet objektiv stadig vekk i både væer og vind, så leverer dette støv fjerning system dag ut og dag inn. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Har bestilt en sånn. Så gjenstår det å se hvordan den står seg i forhold til Sensor Swab. Pollen har jo en tendens til å smelte fast i sensoren, og da har Sensor Swab en fordel tror jeg. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvorfor kan de ikke bare lage en sånt greija som er på størrelse med 35mm sensor?... Muligens fordi "sugekraften" blir for stor om den skal dekke hele sensoren. Lenke til kommentar
emero Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Pentax har levert akkurat samme patentet i laaang tid. Jeg vil også anbefale Akam å legge til en notis om ikke å bruke dem på kameraer med bildestabilisator i sensoren, som f.eks Olympus sine MFT kameraer. Idet du skal dra av gummien der, drar du med deg hele sensoren. Jeg er rimelig sikker på at det ikke kan være bra i lengden. Når det gjelder Olympus sine FT og MFT kamera å eg trur eg og kan trykkt ta med Panasonic sine også, skal du være ekstremt uhelkdig om du får støv på bilde brikken, det er nemlig eit "super sonisk wave filter "(SSWF) som fjerner denslags svært effektivt, om du allikevell må bruke bilde brikke rens så skal ein ikkje være redd for å dra av noke som helst med meir enn har drukt TEC7 eller Aralditt. Har brukt ca ti tals ulike FT og MFT kamera med fleire hundre tussen bilder siden eg kjøpte mitt første E-330 i 2006, og eg har aldri hatt støv på bilde brikken som eg har sett til tross for eg har skiftet objektiv stadig vekk i både væer og vind, så leverer dette støv fjerning system dag ut og dag inn. Jeg sendte inn et E-P2 til service hos Olympus for et halvt år siden, og da jeg etter 3 måneder fikk det tilbake, sendte de kamera og objektiv hver for seg, uten deksler. Måtte bruke LAAAAANG tid på å rense sensoren manuelt etterpå. Reagerte på at de sendte det på den måten, og ba om å få dem sendt sammen da jeg måtte sende det inn for nye 3 måneder, siden de ikke hadde reparert kameraet første gangen. Igjen kom det tilbake i deler, og jeg måtte igjen rense sensoren. Nå har jeg brukt kameraet et par ganger etterpå, og ikke skiftet objektiv i mellomtiden, og nå er det på tide med sensorrens - igjen. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvem bruker 3mnd på å fikse et kamera? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Pentax har levert akkurat samme patentet i laaang tid. Jeg vil også anbefale Akam å legge til en notis om ikke å bruke dem på kameraer med bildestabilisator i sensoren, som f.eks Olympus sine MFT kameraer. Idet du skal dra av gummien der, drar du med deg hele sensoren. Jeg er rimelig sikker på at det ikke kan være bra i lengden. Når det gjelder Olympus sine FT og MFT kamera å eg trur eg og kan trykkt ta med Panasonic sine også, skal du være ekstremt uhelkdig om du får støv på bilde brikken, det er nemlig eit "super sonisk wave filter "(SSWF) som fjerner denslags svært effektivt, om du allikevell må bruke bilde brikke rens så skal ein ikkje være redd for å dra av noke som helst med meir enn har drukt TEC7 eller Aralditt. Har brukt ca ti tals ulike FT og MFT kamera med fleire hundre tussen bilder siden eg kjøpte mitt første E-330 i 2006, og eg har aldri hatt støv på bilde brikken som eg har sett til tross for eg har skiftet objektiv stadig vekk i både væer og vind, så leverer dette støv fjerning system dag ut og dag inn. Jeg sendte inn et E-P2 til service hos Olympus for et halvt år siden, og da jeg etter 3 måneder fikk det tilbake, sendte de kamera og objektiv hver for seg, uten deksler. Måtte bruke LAAAAANG tid på å rense sensoren manuelt etterpå.Reagerte på at de sendte det på den måten, og ba om å få dem sendt sammen da jeg måtte sende det inn for nye 3 måneder, siden de ikke hadde reparert kameraet første gangen. Igjen kom det tilbake i deler, og jeg måtte igjen rense sensoren. Nå har jeg brukt kameraet et par ganger etterpå, og ikke skiftet objektiv i mellomtiden, og nå er det på tide med sensorrens - igjen. Jeg har brukt kameraet mitt i halvannet år. Jeg skifter objektiv ofte. Men jeg har til gode å få noe på sensoren som ikke kan fjernes med en blås. Hvordan skifter du objektiv når du får så mye dritt i kameraet? Uansett bør du skifte kamerabutikk hvis de bruker 3 måneder på å rense sensoren. Endret 6. februar 2014 av Keyzer28 Lenke til kommentar
Thiis Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Fikk Sensor Gel Stick pr. post i dag og renset en D800 sensor med både støv og oljeflekker på et par minutter. Resultatet ble utmerket. Støv & fettfri sensor for første gang på 2 år. Brukte ca.1/20 av tapen, noe som betyr en pris på ca. 15 kroner pr. rens. Anbefales! Lenke til kommentar
emero Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Pentax har levert akkurat samme patentet i laaang tid. Jeg vil også anbefale Akam å legge til en notis om ikke å bruke dem på kameraer med bildestabilisator i sensoren, som f.eks Olympus sine MFT kameraer. Idet du skal dra av gummien der, drar du med deg hele sensoren. Jeg er rimelig sikker på at det ikke kan være bra i lengden. Når det gjelder Olympus sine FT og MFT kamera å eg trur eg og kan trykkt ta med Panasonic sine også, skal du være ekstremt uhelkdig om du får støv på bilde brikken, det er nemlig eit "super sonisk wave filter "(SSWF) som fjerner denslags svært effektivt, om du allikevell må bruke bilde brikke rens så skal ein ikkje være redd for å dra av noke som helst med meir enn har drukt TEC7 eller Aralditt. Har brukt ca ti tals ulike FT og MFT kamera med fleire hundre tussen bilder siden eg kjøpte mitt første E-330 i 2006, og eg har aldri hatt støv på bilde brikken som eg har sett til tross for eg har skiftet objektiv stadig vekk i både væer og vind, så leverer dette støv fjerning system dag ut og dag inn. Jeg sendte inn et E-P2 til service hos Olympus for et halvt år siden, og da jeg etter 3 måneder fikk det tilbake, sendte de kamera og objektiv hver for seg, uten deksler. Måtte bruke LAAAAANG tid på å rense sensoren manuelt etterpå.Reagerte på at de sendte det på den måten, og ba om å få dem sendt sammen da jeg måtte sende det inn for nye 3 måneder, siden de ikke hadde reparert kameraet første gangen. Igjen kom det tilbake i deler, og jeg måtte igjen rense sensoren. Nå har jeg brukt kameraet et par ganger etterpå, og ikke skiftet objektiv i mellomtiden, og nå er det på tide med sensorrens - igjen. Jeg har brukt kameraet mitt i halvannet år. Jeg skifter objektiv ofte. Men jeg har til gode å få noe på sensoren som ikke kan fjernes med en blås. Hvordan skifter du objektiv når du får så mye dritt i kameraet? Uansett bør du skifte kamerabutikk hvis de bruker 3 måneder på å rense sensoren. Tror du må lese posten skikkelig før du svarer. Jeg sendte det inn for reparasjon, ikke for å rense sensoren. Sensoren måtte renses ETTER reparasjonen, siden de alltid sender kamera og objektiv tilbake hver for seg, uten deksler på noen av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg