Christofferlw Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Jeg vet ikke om det finnes vann der jeg prøver å finne ut av det selv Noen TIPS. Lenke til kommentar
code Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Uten at jeg er noen ekspert på disse ting, så hadde jeg nesten skrevet en rask konklusjon på at liv som vi vet det ikke kan leve på Jupiter, så skrive om hvorfor det kan være liv på Europa, en av Jupiters måner. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Jupiter er en gassplanet, som er elleve ganger så stor som jorda. Den har ingen fast overflate, men en atmosfære som blir tettere og tettere jo lenger ned du kommer. Jo lenger ned, jo tettere atmosfære, og større trykk. Hvis noe skal leve på Jupiter, må det være livsformer som på en eller annen måte kan holde seg svevende i atmosfæren. Her er en link til en video der Carl Sagan forestiller seg hvordan livsformer på Jupiter kan se ut: Endret 5. februar 2014 av Latias Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Oksygen er ikke nødvendig. Anarobe livsformer (som ikke bruker oksygen) har eksistert på jorda, selv om de var veldig enkle og primitive. Flytende vann, som livet vi kjenner til trenger, finner du ikke på en gassplanet. Gravitasjon, på en planet som er mange ganger så stor som jorda, vil man lett finne. Problemet er som andre har nevnt at Jupiter ikke har noen fast overflate. Endret 5. februar 2014 av Latias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå