Enceladus Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Har kun erfaring med å gjøre dette via pcer som tidligere har kjørt enten windows og linux. Er det mulig å komme seg inn i bios og endre oppstart til usb? Eller fungerer dette på en annen måte på mac? Endret 5. februar 2014 av Enceladus Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Har Mac mini'en din Intel eller PowerPC G4 prosessor? Siden den er fra 2005 så vil jeg tro at den har G4. PowerPC Mac'er har ikke BIOS, de har OpenFirmware. Så ja, ting fungerer på en annen måte. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) PPC mac bruker yaboot istedet for grub2. Du kan velge oppstartsdisk ved å holde ned option tasten eller noe sånt. Er ikke sikker på om de gamle maskinene har usb2, med med firewire grensesnitt kan de i alle fall boote. Dette er bare noe jeg skriver av hukommelsen, så jeg husker ikke detaljene. Det finnes massevis med dokumentasjon på dette på internett, så det er lettere å finne svar ved å søke enn å få svar her. Det er ikke mange som aktivt bruker linux med ppc mac i disse dager og har slikt friskt i minnet. Endret 5. februar 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå