Panserkanin Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hei! Jeg sliter litt med en oppgave: I denne oppgave skal vi bruke et arduino-kort til å måle tida en kule tar for å falle. Ut fra dette skal vi beregne tyngdens akselerasjon, og formidle dette til brukeren Planlegg programmet; enten med flytskjema, pseudokode eller ren tekst. Hovedidé: Kula henger i et stativ som er jordet. Så lenge kula henger i stativet måler vi 0V (dvs 0). Når kula forlater stativet måler vi 5V (dvs 1). Når kula treffer underlaget måler vi 0V igjen. Vi måler tida fallet tar, vi måler høyden, og kan beregne g. Lag programmet i arduino. Noen som kunne hjulpet meg? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Det finnes en egen tråd om arduino her inne, så du kan nok få mer hjelp der. Du burde også gi en pekepinn på hva du tenker og hva du spesifikt trenger hjelp med. Lenke til kommentar
Panserkanin Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg er ikke veldig god i programmering, så det ville vært til god hjelp om noen kunne vist meg hvordan de ville laget koden. Jeg skal se om jeg finner en tråd som kan hjelpe her inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå