Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Høy MS etter internettleverandør skifte

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter veldig med høy ms etter jeg byttet internettleverandør fra Nextgentel til Telenor.

Helt fra starten har ms`en vært rundt 30 på cmd/speedtest.

men når jeg spiller ligger den fra 40-60 (norske/svenske servere) uansett spill.

Er det samme på alle pcer/nettbrett. Har snakket med telenor kundeservice 100 ganger og t.o.m Telenor eksperten som kostet 26kr minuttet, som heller ikke kunne hjelpe meg.

Lastet ned pingplotter og merket at jeg får "packet loss" veldig ofte. (BILDE)

Kan det være noe feil med det nye modemet? eller ligger problemet på en eller annen server?

Kunne heller ikke oppgradere internetten siden jeg ligger på høyeste hastighet som er mulig i området.

En kompis sa at han hadde vært innenfor noe lignende, han slet med høy ms, så han ringte telenor,de sa at det kunne være på grunn av at de hadde fått mye nye kunder i området, så de oppgraderte hastigheten på nettet, å etter det ble alt bra (ikke mulig i mitt tilfelle, siden jeg har den høyeste hastigheten)

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse problemet?

Ligger bilder fra speedtest/Pingplotter/CMD i linken.

Kan også komme med alt av informasjon som trengs!

Robert

post-207607-0-21542400-1391560382_thumb.png

post-207607-0-78006900-1391560388_thumb.png

post-207607-0-14072200-1391560584_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvilket abonnement har du? Hvilken router har du? Hva får du i ping når du kjører speedtest mot Telenors servere (fra speedtest.net), velg "hosted by Telenor Norge AS. Dersom du slår av trådløs og kjører samme test med kabel, med bare den ene PCen på, er det stor forskjell fra WiFi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...