Gå til innhold

Lærling i forsvaret

Anbefalte innlegg

Har søkt meg inn som lærling i forsvaret, og søknadsfristen er 15.februar.

Lurer litt på hvordan det fungerer.

Blir jeg kalt inn på sesjon hvis de finner meg bra nok på søknaden?
Gjelder dette for høsten 2014, eller kan det hende jeg må vente enda ett år?

Lurer på dette mtp andre muligheter som utdanning, flytting osv om jeg ikke skal få plass eller ikke noe skjer før om lenge.

Håper noen har noen erfaringer eller kan hjelpe meg med dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål til. Fikk i dag brev fra Forsvaret om at jeg kommer til å bli kalt inn til sesjon del 2. Jeg er veldig veldig motivert, men på grunn av kyssesyken som varte over en ganske lang periode på VG2 er jeg redd for at fraværet mitt vil ødelegge sjansene mine..

Tror dere det lønner seg å ta med seg det som er av legeerklæringer over hvorfor fraværet mitt var såpass høyt dette skoleåret? (hadde 20 dager, 54 timer fravær.. Timene bekymrer meg mest, men dette var timer jeg måtte dra tidlig hjem, lege- og sykehustimer) Krakterene var også så som så på grunn av dette.

Tror dere også det er relevant å ta med seg det som er av attester? Jeg har en god del arbeidserfaring (nesten 2 år) innen yrket jeg ønsker å ta fagbrev i.

Vet at dette kanskje er best å ta med på intervjuet, men er redd for at jeg ikke kommer så langt etter sesjon og å ha sett på fravær osv.

Setter stor pris på svar! Som sagt er jeg utrolig motivert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja! Ta med alt av erklæringer som beviser at du har hatt kyssesyken. Alle kan være syk, du er intet unntak. Det er nok av folk som har vært borte fra skolen uten noen annen grunn enn at de ikke gidder. Blir det snakk om fravær o.l. på sesjon så si som sant er, at du har hatt kyssesyken og det er grunnen til dårlige karakter og høyt fravær. Flere jeg kjenner som har vært befal i forsvaret sier at så lenge innstillingen er rett kommer kunnskapen. Med andre ord vis at det er dette du har lyst til, så kan det godt hende du kommer lengre enn du aner.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :) Venter på innkalling til sesjon del 2.. Ringte å hørte for sikkerhetsskyld, og viste seg at jeg ikke var tatt ut fra sesjon del 1 (som er 3 år siden jeg svarte på!). Så venter på svar om jeg kan få komme på del 2 snart. Da jeg svarte hadde jeg jo kyssesyken, så håper ikke det har noe å si! Satser på at det var motivasjonen min den gang som gjorde at jeg ikke fikk komme på sesjon del 2. Spent!

Endret av Jordbærtyggis
Lenke til kommentar

Jeg har vært lærling i Forsvaret, og da var sesjon og opptak/intervju til lærling to helt forskjellige ting. Sesjon måtte jeg på uansett, så ble jeg senere innkalt til intervju og fysiske prøver for å kvalifisere meg til stilling som lærling.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...