Gå til innhold

mobil til 2500 med god lyd, bra kamera, blåtann 4, og nfc

Anbefalte innlegg

Selgerne på Lefdal og Elkjøp prøver alle å argumentere for forskjellige telefoner. Noen mener lyden er lik på alle telefoner, at jeg må kjøpe Samsung Core pluss for den har alt jeg trenger, at Sony experia v er for gammel til å kjøpes, på samme måte som Samsung II+ og Samsung express er for gamle. At Htc tar for dårlige bilder....

Jeg blir forvirra. Jeg har Sony experia Neo. Fungerer greit, med fin samtale lyd. Den er hakket treg, og kan ikke kobles til fitbit-en min.trenger blåtann 4. Tåler å falle i bakken...og er robust bygget. Litt sløvt kamera, vil ha bedre.

Viktig:

Samtalelyd

Bra kamera

Blåtann 4

NFC

Helst radio

Skulle helst hatt den nye compact til Sony, men får nøye meg med noe rimeligere. Forslag? Er Sony V for utdatert? Andre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia lumia 920! Den er over ett år gammel, men var toppmodell, og skal med på oppdateringer fremover :) Nokia og MS har ordnet barnesykdommene og det er en av de beste bruks mobilene i mine øyne. Noen klager på apps, men skriv hvilke apper du trenger, så kan jeg finne ut om det blir ett problem eller ikke. Den har veldig bra kamera, og BT 4,0 og 4.0 LE, NFC og FM radio. HD voice og meget bra kamera :) Den tåler en støyt også. men gikk rett i muren igår(Var full og mokka den :/ ) Den lever enda, men litt sprekk i øvereste glasset da. Den har og meget god batteritid ift å være en smartmobil :p

Lenke til kommentar

Selgerne på Lefdal og Elkjøp prøver alle å argumentere for forskjellige telefoner. Noen mener lyden er lik på alle telefoner, at jeg må kjøpe Samsung Core pluss for den har alt jeg trenger, at Sony experia v er for gammel til å kjøpes, på samme måte som Samsung II+ og Samsung express er for gamle. At Htc tar for dårlige bilder....

Jeg blir forvirra. Jeg har Sony experia Neo. Fungerer greit, med fin samtale lyd. Den er hakket treg, og kan ikke kobles til fitbit-en min.trenger blåtann 4. Tåler å falle i bakken...og er robust bygget. Litt sløvt kamera, vil ha bedre.

Viktig:

Samtalelyd

Bra kamera

Blåtann 4

NFC

Helst radio

Skulle helst hatt den nye compact til Sony, men får nøye meg med noe rimeligere. Forslag? Er Sony V for utdatert? Andre alternativer?

Jeg har hatt Xperia V siden romjula 2012, mine erfaringer med den, inkludert batteritid og litt diverse, skrev jeg om her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1479579&p=20770724

Jeg kjøpte mini-tastatur-telefonen, Xperia Mini Pro tilbake i 2010, og satt med et ganske ræva inntrykk. Så kjøpte jeg meg Xperia V etter at den fikk en sekser her på amobil.no, og den har innfridd forventningene og overrasket meg positivt flerfoldige ganger. Sony ser ut til å ha skjønt det etter at de kvitta seg med Ericsson-navnet, så jeg føler jeg har som oppgave å forkynne historien om denne herligheten videre.

Sjekk ut testen her:

http://www.amobil.no/artikler/sony-xperia-v/115077

de skryter av bl.a. kameraet som du har som krav.

Oppsummert om telefonen etter mine erfaringer:

Etter mitt bruk er den en knalltelefon som jeg regner med lever godt i en stund fremover uten å bli "for treig" sammenlignet med andre telefoner. Tar alt av spill jeg har testet, er rask i menyene og ved surfing i nettleser. Har ikke testa 4G-nettet enda, men den er 4G-klar.

Samtalelyden er bra, men noen ganger har jeg måtte ta av gummidekselet jeg bruker, for at personen i den andre enden skal høre meg skikkelig. Altså ikke noe med selve telefonen å gjøre.

Den har støtte for såkalt HD Voice med forbedret samtalekvalitet (avhengig av operatør og støtte hos telefonen i den andre enden).

Bra kamera har den. Kjapt, du kan raskt ta flere bilder etter hverandre. Auto-modusen skjønner nesten alltid hva jeg er ute etter. Den skjønner om jeg vil ha macro/nattmodus/landskap/portrett, kun utfra hva kameraet har framfor seg. Mulighet til å åpne kameraet og deretter ta ett bilde - alt fra èn fingerbevegelse rett fra låseskjermen. 13MP.

Blåtann, tror dette skal være versjon 4. Fungerer bra med bluetooth til lydfjøla på stua, som er fra 2013. Men skru av "extended battery mode", ellers går telefonen i sparemodus (og skrur av Bluetooth) etter noen minutter med svart skjerm.

Den har NFC, men jeg har aldri testet denne.

FM-Radio har den. Ca. like bra mottaksforhold som FM-radioen i bilen - så lenge du har koblet til headsettet og ikke "gjemmer" headsettet (altså antennen) fra et av vinduene i bilen.

I tillegg er den jo vanntett, så du kan bruke den ute i regnværet, skylle den i vasken om den blir skitten, miste den i drinken, etc. Bare du passer på at lukene er lukket.

Alt i alt veldig fornøyd.

Edit: Bottomline: Etter mitt bruk er den ikke "utdatert". Hadde jeg kjøpt den i dag hadde jeg fortsatt vært ganske fornøyd.

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Det er imponerende at du har holdt ut med Neo så lenge, jeg måtte bytte den ut for et år siden. Oppgraderte til Xperia P, men hadde den bare et par måneder før jeg spanderte på meg Xperia V.

Selv om Xperia V er over et år gammel er den ikke død ennå. Den skal få oppdatering til Android 4.3 nå i februar eller mars, og Sony har ikke klart å bestemme seg for om den skal få 4.4 eller ei.

Hvis jeg måtte kjøpe ny mobil i dag ville det blitt en Xperia Z1 Compact eller en ny V, alt etter om jeg får dekket kjøpet via jobb eller må betale selv.

Lenke til kommentar

Høres interessant ut. Ikke så app-avhengig, men fitbit må være med, sammen med wordfeud :) og kalender. Finnes kalender som kan samkjøres med android?

Fitbit finnes, fant flere forksjellige fitbit trackere, og wordfeud er der selvfølgelig. Kalenderen er helt grei, jeg får syncket 100 % opp mot gmail kalenderen. Finnes også mange snasne tredjepartskalendere ;) Fås på lefdal/elkjøp til 2000 kr nå uten abb tror jeg. Også får du mobilverdenes beste GPS og navigasjon(gratis). Lykke til med valget, det er masse solide mobiler å velge mellom i 2014!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...