Force Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Skjedde syndfallet virkelig når vi nå vet at det har skjedd utallige Big bang skapelser... Noen sier at problemet skjedde i himmelen. Men det ser ut at problemet har alltid vært der i følge utallige skapelser. Jeg skjønner ingenting fordi jeg er usikker og forvirret om hva som egentlig skjedde. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg tror ikke det er noen god grunn til å tro at syndfallet (det var eplestriden i Edens hage?) skjedde uansett hvordan Big Bang artet/arter seg. Jeg trodde Big Bang ble oppfattet som en engangshendelse av kosmologer? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Syndefallet, som i hendelsene i Edens hage? Nei. Det har aldri vært mindre enn noen tusen mennesker levende på samme tid, noe vi vet gjennom biologi og utforskning av genetikk. Adam og Eva har aldri eksistert. Kan du utbrodere på hva du mener med "utallige big bang"? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Slike skapelser og syndefall var en del av det disse jødene tok med seg fra mespotamia (irak) når de vandret ut derfra. Den gangen hadde jødene mange guder og den som de, de kristne og muslimer tilber i dag er den gamle krigsguden deres, som de antagelig begynte å tilbe temmelig intensivt når de hadde dårlig krigslykke. Og kriger må de jo nødvendigvis ha hatt disse jødene der de ranet, plyndret, voldtok og hertok landet de nå urettmessig besitter. Dette syndefallet er noe kristne har dratt ut til det ekstreme, med å tro de er syndige og dårlige og aldri rekke opp som et godt menneske (i denne gudens øyne). De fleste kristne må tro på dette sludderet, for uten dette syndefallet er det jo ingen brukt for jesus, hva pokker skulle han redde folk for da (jada, man kan stille spørsmål ved denne krigsguden som må ty til drap og tortur som en "god" plan...) Evolusjon er et faktum, vi har evolvert og er ikke skapt, så hele juge historien de kristne har arvet fra jødene er en gedigen gjettning foretatt av noen menn i steinalderen som sikkert igjen var basert på fabler og myter fra der de vandret ut i fra. De ante jo knapt høyre fra venstre den gangen og måtte derfor gjette og dessverre så blir slike fabler trodd så fort man hefter guder til slike oppgulp. Slike skapelses historier og myter finnes det mange av som er langt eldre enn den jødene kom trekkende med, det samme gjelder for noahs ark og den store flommen (Som antagelig stammer fra den gangen svartehavet brøt igjennom fra middelhavet ved istanbul og fylte opp gropen som nå er svartehavet... Sikkert skremmende nok for de som opplevde det, men noen global flom er det overhodet ingen bevis for støtter, for vi ville sett dette over alt!!!) Noahs ark mytene er altså ikke trukket rett ut av ræva på skribentene, men "støtter" seg på langt eldre myter og historier, noe også skapelse og syndefall er produktet av... Så du skal slippe å være forvirret, dette skjedde ikke! Vi VET at vi ikke er skapt og vi vet derfor at det ikke var noen Adam og Eva som føkket det opp, men en ren gjettning fra de som trakk dette ut av det blå den første gangen... 5 Lenke til kommentar
Force Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Du sier at Adam og Eva ble ikke skapt. Eller det skjedde noe stort i tidsrommet da "Adam" og "Eva" dukket opp. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Du sier at Adam og Eva ble ikke skapt. Eller det skjedde noe stort i tidsrommet da "Adam" og "Eva" dukket opp. Adam og Eva dukket aldri opp... Vet ikke hvor bevandret du er i evolusjon jeg, men hvis ikke foreslår jeg at du leser deg opp litt. Kort fortalt handler evolusjon om gradvise forandringer. Og ikke tro på den som påstår at vi stammer fra aper, vi ER aper! For seks millioner år siden delte vi stamfar med sjimpanser. Vi vet om ihvertfall seks grener av vår egen gren etter det skillet (Der neandertaler er en av grenene...). Vi vet at menneskene utvandret fra afrika for ca 90 000 år siden (så samtelige mennesker er egentlig afrikanere med varierende endringer i utseende og hudfarge grunnet klimatiske tilpassninger. Ikke så lett å være rasist når man vet dette... ) For ca 20 millioner år siden skilte vår og sjimpansenes stamfedre lag med gorillaene... Evolusjon høres sikkert fantastisk ut for noen som kun har hørt om løgnene om adam og eva, men evolusjon er i dag verdens best beviste teori, og den omfatter så mange grener og fagområder at du bare kan glemme mytene om adam og eva, den eplehagen eksisterte rett og slett ikke, og har aldri gjort det. Kun ville gjettninger gjort av ignorante bronsealder menn som ikke hadde hverken oversikt eller peiling på hvordan verden er skrudd sammen. Å postitulere at adam og eva er sannhet blir like dumt som å postitulere at månen er laget av en ost... Der evolusjon stemmer via bevis har adam og eva mytene kun påstander i en bok å vise til og hva tror du er mest troverdig? 2 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Skjedde syndfallet virkelig når vi nå vet at det har skjedd utallige Big bang skapelser... Noen sier at problemet skjedde i himmelen. Men det ser ut at problemet har alltid vært der i følge utallige skapelser. Jeg skjønner ingenting fordi jeg er usikker og forvirret om hva som egentlig skjedde. Hvis det er noen trøst, så er de fleste kristne retninger like usikker og forvirret. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Historien med Adam og Eva er sann. De valgte å følge satan. Og det gjør også de fleste i dag, det er derfor det fins så mye ondskap, umoral og urettferdighet i verden. Siden de aller fleste i verden har valgt å følge satan og hans onde system, så er det også blitt slik at satan er denne verdens "gud" De fleste, selv de som tror de er ateister og ikke tror, tilber satan på ene eller annen måte. Verdens ledere og politikere er også mer eller mindre aktive satandyrkere, og i FN bygningen i new York så er det et "meditasjonsrom" med et stort alter for satan. http://fellowshipoftheminds.com/2011/04/05/un-hotbed-of-new-age-satanism-the-meditation-room/ Norske poliikere har ganske sikker også ganske ofte besøkt dette rommet for å "meditere" Noen av dem har jo nesten vært, og er mer i New York og FN enn i Norge i sin tid som stortingspolitikere. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Begrunnelsen din for at historien om Adam og Eva, som går på tross alt vi kan sjekke om verden, er...? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Det du egentlig sier balty er at denne guden din er ufattelig liten og svak siden han ikke klarer å rydde satan av veien... Pluss at den guden din har en morbid sans for underholdning siden han gladelig lar det skje... Indirkte sier du også her at alle mennesker er lekedukkene hans, som han skranter og venter med som han vil i denne lille forestillingen han liksom har satt i scene for å se hvem som er stupide nok til å ikke bruke det vettet og den forstandene han har utdelt oss med... Om den guden kom med bærereim og bruksanvisning ville jeg overhodet ikke ha tilbedt ham... 3 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Det du egentlig sier balty er at denne guden din er ufattelig liten og svak siden han ikke klarer å rydde satan av veien... Pluss at den guden din har en morbid sans for underholdning siden han gladelig lar det skje... Indirkte sier du også her at alle mennesker er lekedukkene hans, som han skranter og venter med som han vil i denne lille forestillingen han liksom har satt i scene for å se hvem som er stupide nok til å ikke bruke det vettet og den forstandene han har utdelt oss med... Om den guden kom med bærereim og bruksanvisning ville jeg overhodet ikke ha tilbedt ham... Nei, jeg sier ikke noe av det du påstår. Og jeg er heller ikke i nærheten av å si det. Dine påstander kommer kun av dine egne fordommer, som nok er plantet der av den samme satan som FN og de fleste av våre politikere tilber. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Finnes det noe script/plugin som gjør at jeg kan gi +1 til alle innleggene til RWS? 4 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Og jeg er heller ikke i nærheten av å si det. Jo, indirekte så sier du at denne guden din er så svak at han ikke får gjort noe med dette (fiktive, men akk så praktiske...) "problemet" som rir alle kristne, og som dere rett og slett ikke klarer dere uten, satan er jo bare så grei å sette skylden på for ALT som går galt i kristen fundementalist verden, der du helt åpenbart er nedsyltet og gått ut på dato...! Hvem skal steike folk i all evighet om gud faktisk tar seg av problemet satan, har du tenkt på det? Er jo så utrolig mange logikk brister, selvmotsigelser og snuble tråder i disse skriftene at du rett og slett ikke kan la være å skyte deg selv i foten når du påstår det du har påstår. Beklager å måtte si det, men dette du her påstår henger ikke på greip. Og du kan slutte å påstå at folk følger satan, det betyr like mye for en ateist som påstandene om at du følger lord Voldemort i Harry Potter, satan er like oppdiktet og virkelig som Voldemort... Går ut i fra at du ikke skjønner ekseplet, for du har vel aldri fått lov til å se harry potter (det er jo magi der og det er det jo kun jesus som har lov til...), men du skjønner kanskje sammenligningen... ? 5 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 I ene øyeblikket klager man over syndfloden, i neste øyeblikk klager man over at vi er her ennå. Klarer ikke helt se logikken i det. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 I ene øyeblikket klager man over syndfloden, i neste øyeblikk klager man over at vi er her ennå. Klarer ikke helt se logikken i det. Logikken er at denne guden, i all sin oppsyltede allvitenhet og allmektighet (noe som er påstått i bibelen 42 gangr hvis jeg ikke husker feil...), faktisk burde sett at drukningen av alle bortsett fra e 8 som var i arken ikke ville løse en dritt... Logisk sett ville det vært mye bedre om han hadde druknet de siste åtte også og startet på nytt med en versjon av mennesket han for en gangs skyld skapte perfekt, uten alle disse såkalte syndene og feilene og manglene dere kristne syter over at dere har... Om dette eventyret hadde vært sant da... Logikken i hele syndefloden er fraværende med andre ord, for han kan IKKE ha trodd at alt var fikset med denne tabben (som jo er en innrømmelse av den forrige tabben han gjorde når han liksom skapte oss), i så fall er ikke den guden allmektig og allvitende... Nå må dere bestemme dere, er gud allvitende og allmektig eller er han ikke? Hvis ikke, hvorfor påstå at gud er allmektig og allvitende da? Hvis dere mener han er allmektig, hvorfor i all verden gjør han sånne blemmer da, når han VET at forsøket feiler? Det samme går for mytene og adam og eva (som dere kristne er nødt til å tvi holde på, for bortfaller synden så bortfaller jesus....). Hvor var allmektigheten og allvitenheten i den historien? Kan gud bare legge av seg begge deler? For er gud allmektig og allvitende MÅ han ha visst hva som ville skje, det finnes ingen mellomting her... Sr du den sviktende logikken i disse historiene? Eller har du allerede unnskyldningene klare, som at de (adam og eva) måtte få prøve seg frem og vise seg verdige av tilliten og lignende piss ytret som unnskyldning for denne tabbene bibelen påstår denne guden står bak? Spørsmålet er denne guden allvitenhet og allmektighet, hvor var den når han gjennomførte disse påståtte tabbene? Og til overmål gir han menneskene skylden for sine egne tabber... Joda, minner om en rettferdig gud ja... 2 Lenke til kommentar
Celtic viking Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 http://www.sacred-texts.com/bib/fbe/fbe005.htm Disse dokumentene gir en bedre innsikt omkring livet til Adam og Eva. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 This is the most ancient story in the world--it has survived because it embodies the basic fact of human life. "The facts" er at denne historien er dratt ut av ræva på en eller annen religiøs tulling som ikke viste bedre en eller annen gang i steinalderen... Hvorfor tror du religiøse folk i steinalderen hadde bedre greie på dette en dagens vitenskaps personer? Vi VET at vi ikke er skapt som fiks ferdige mennesker, vi VET at vi har evolvert og at vi er i slekt med resten av alt som lever på denne jorden. Prøv å la fakta og faktisk viten lede dine meninger, ikke forutinntatt og preprogramert tull fordi du MÅ tro det for å opprettholde en tro er du snill. Nå vet jeg at denne skaper myten kan "trekkes" ut i år (for gud er et år som tusen og vice versa og slikt...), og at man derfor, som kristen, kan på en måte "bake" evolusjons teorien inn i skapelsen hvis man ikke vil anses som en religiøs ignorant idiot (det er derfor mange kristne ikke fornekter evolusjon er min påstand, ikke nødvendigvis fordi de faktisk aksepterer evolusjon....) som ikke evner å ta faktisk BEVIST viten over seg, men det endrer ikke at skapelsen er en myte. Jeg skjønner at kristne er pokka nødt til å tro på syndefallet i en eller annen form, for skjedde ikke syndefallet så finnes det ingen synd og uten synd så bortfaller jesus sin misjon totalt og hele grunnlaget til kristendom går rett i dass, men da juger man for seg selv, og for andre, for det skjedde aldri noen skapelse. Du må gjerne TRO at vi er skapt, men sannheten er at vi VET at vi har evolvert, det er faktisk beviselig fakta. Det du kan gjøre her er å akseptere hva ALL viten på dette området peker på, nemlig evolusjon, eller du kan komme trekkende med mytene funnet på av ignorante bronsealder menn som ikke eier et eneste bevis... (Og risikere å bli ledd loddrett ut av enhver forsamling ved å kunngjøre at du faktisk tror bronsealder menn har bedre peiling på dette enn dagens vitenskaps personer...) Lykke til med å tro på skapelsen, det blir ikke noe lettere med årene da folk flest har begynt å gå der bevisene leder dem, ikke der tro og innbildning tar dem. I mine øyne kan du velge å være ærlig og følge fakta, eller uærlig og juge til deg selv om verdien i disse bronsealder mytene... Og nei, det står ingen gud bak evolusjon, som også mange religiøse tror... Med mindre det er en middelmådighet av en gud da, en som ikke helt skjønner hva han holder på med.... Men å hevde at vi er skapt fiks ferdige uten å forandre oss blir rett og slett for dumt i møte med ordentlig viten... Så vet du det. 1 Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 http://www.sacred-texts.com/bib/fbe/fbe005.htm Disse dokumentene gir en bedre innsikt omkring livet til Adam og Eva. "This is the most ancient story in the world" Der stoppet jeg å lese. Enhver tekst som begynner med "dette er den eldste" så lenge det er snakk om biblen, er total bullshit. Man trenger ikke se lenger enn for eksempel http://en.wikipedia.org/wiki/Vedas Om det derimot er snakk om kamp mot det onde, er det intet mindre enn en overgeneralisering der man driver ekvivoksjon hinsides alle rimelige grenser, om man skal sammenligne bibelen med eldgamle skrøner. For ikke å snakke om at bibelen selv sier at den er inspirert direkte fra gud, slik at å innrømme at den er basert på tidligere fortalte historier (som den faktisk er) er å forkaste innholdet i bibelen flatt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå