Gå til innhold

Corsair minne ferdig klokket

Boralis

Anbefalte innlegg

Var en tur innom komplett for å se på noen Corsair 3500 rambrikker og hva ser jeg jo det står Corsair XMS 3500 DDR-DIMM PC 3200, hoppet tvert på telefonen og ringte dem,ba om en forklaring på dette.

Joda de måtte innrømme at dette egentlig var 3200 brikker som var klokket til 3500 og dermed ikke egnet til vidre klokking :o :o

Dette kaller jeg lureri,da de som kjøper brikker større enn 3200 selvfølgelig kjøper dem for å klokke :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel heller PC3200-brikker som er garantert å klare minst PC3500-hastighet? Slike brikker har Corsair hatt en stund, det finnes feks. XMS3200 som er PC2700.

Som sagt komplett selger disse som 3500 brikker og det mener jeg er feil da det vitterlig er 3200 brikker som corsair har klokket til 3500 og selger dem som det. Skal du kjøpe 3500 brikker er det for å klokke og da kjøper du disse for å klokke lengre enn med 3200 noe du ikke kan gjøre med disse brikkene. Man betaler vel ikke ekstra for å få en klokket 3200 det er jo nettop det man skal gjøre selv :o :o

Lenke til kommentar

De selger brikkene som XMS3500, og ikke PC3500 .. dette er helt riktig av komplett, for det er Corsair som har gitt dem navnet.

Hva brikkene er laget for å klare, og hva produsentene selger dem som er to helt forskjellige ting. Feks så selger Mushkin Level II PC3500 og PC3700 brikker, og på disse så brukes det Winbond BH5. Alså ram-chipper som er ratet for PC3200 (200Mhz) 2.5-3-3-7

Hva som egentlig sitter under panseret synes jeg ikke spiller noen rolle. Det som spiller noen rolle for en overklokker er hvor høye hastigheter brikkene klarer, og med hvilke timings.

BTW: XMS3500 klokker ofte veldig godt, og 240+ 2-2-2-5 er vanlig å klare med disse. Disse bruker håndplukkede chipper, og brikkene blir nøye testet før de forlater fabrikken.

Lenke til kommentar
De selger brikkene som XMS3500, og ikke PC3500 .. dette er helt riktig av komplett, for det er Corsair som har gitt dem navnet.

Hva brikkene er laget for å klare, og hva produsentene selger dem som er to helt forskjellige ting. Feks så selger Mushkin Level II PC3500 og PC3700 brikker, og på disse så brukes det Winbond BH5. Alså ram-chipper som er ratet for PC3200 (200Mhz) 2.5-3-3-7

Hva som egentlig sitter under panseret synes jeg ikke spiller noen rolle. Det som spiller noen rolle for en overklokker er hvor høye hastigheter brikkene klarer, og med hvilke timings.

BTW: XMS3500 klokker ofte veldig godt, og 240+ 2-2-2-5 er vanlig å klare med disse. Disse bruker håndplukkede chipper, og brikkene blir nøye testet før de forlater fabrikken.

Er klar over at det er Corsair som lager dem og at de selges som 3500 brikker, men dette burde komplett fremheve jeg snakket med dem på support og de var enig med meg i det,da disse brikkene var dårligere å klokke med en "ekte" 3500 brikker.

Det blir jo som om jeg solgte en bil som det stod at det var en V8 til motor så viste det seg at det bare var en trimma V4 er som stod i :o

Lenke til kommentar

Er klar over at det er Corsair som lager dem og at de selges som 3500 brikker, men dette burde komplett fremheve jeg snakket med dem på support og de var enig med meg i det,da disse brikkene var dårligere å klokke med en "ekte" 3500 brikker.

Det blir jo som om jeg solgte en bil som det stod at det var en V8 til motor så viste det seg at det bare var en trimma V4 er som stod i :o

Har lagt merke til at du (Snekkern) er et respektert medlem av forumet så vennligst ta dette som et humoristisk innslag mer enn kritikk...

Vet du om noen som har trimmet en V4 motor til en V8'er må du si ifra til meg assa, for han/hun tror jeg har en stor fremtid innen motorsport. :D Det ville mer vært seriøs "modding" av en motor....

Men fra spøk til hagle; 3500 ratingen betyr jo egentlig bare at de som selger/produserer garanterer at minnet kjører på denne hastigheten. Man kan ikke kreve at utstyret lar seg overklokke. En annen side ved saken er jo da at entusiaster som oss heller velger et annet merke som vi er trygge på lar seg tyne litt.

Jon

Lenke til kommentar

XMS3500 PC3200 klokker ikke dårligere enn "ekte" PC3500 brikker.. snarere tvert imot. XMS3500 bruker samme chipper som feks flere Mushkin og OCZ brikker. Flesteparten av de "ekte" PC3500 brikkene på markedet bruker også 5ns chipper, men de programerer brikkene slik at om man velger SPD så vil de kjøre 217Mhz. Eneste forskjellen her er at Corsair har latt vær å programere dem slik.

Lenke til kommentar

Nå var nå det eksemplet med den motorn mer billedlig ment da , du ser jo ikke hva som er under pansret før du åpner det, og du ser ikke hva brikken er god for før den er testet:wink:

Men tilbake til disse brikkene,jeg mener at sånne brikker burde merkes bedre så folk var klar over dette, jeg har vert i kontakt med service/support hos komplett og de bekrefter at disse brikkene er dårligere å klokke med enn "orginale" 3500 brikker.

Og hvem er det som kjøper slike brikker som er høyere enn 3200 jo det er dem som skal klokke for andre har de ingen misjon.

Føler det litt problematisk da det er mange nybegynnere innen klokking som spør om råd ang minnebrikker så annbefales de å kjøpe feks en 3500 brikke, resultatet er at de muligens da kjøper denne brikken og dermed får en klokket 3200.

Har ikke prøvd denne brikken selv, men tok som sagt kontakt med support hos komplett og mine argumenter mot denne bygger på deres opplysninger bla at denne vil egne seg dårligere til klokking.

Lenke til kommentar
Nå var nå det eksemplet med den motorn mer billedlig ment da , du ser jo ikke hva som er under pansret før du åpner det, og du ser ikke hva brikken er god for før den er testet:wink:

Men tilbake til disse brikkene,jeg mener at sånne brikker burde merkes bedre så folk var klar over dette, jeg har vert i kontakt med service/support hos komplett og de bekrefter at disse brikkene er dårligere å klokke med enn "orginale" 3500 brikker.

Og hvem er det som kjøper slike brikker som er høyere enn 3200 jo det er dem som skal klokke for andre har de ingen misjon.

Føler det litt problematisk da det er mange nybegynnere innen klokking som spør om råd ang minnebrikker så annbefales de å kjøpe feks en 3500 brikke, resultatet er at de muligens da kjøper denne brikken og dermed får en klokket 3200.

Har ikke prøvd denne brikken selv, men tok som sagt kontakt med support hos komplett og mine argumenter mot denne bygger på deres opplysninger bla at denne vil egne seg dårligere til klokking.

Be dem sende deg noen til testing, så skjønner du fort hva jeg snakker om, og at det den infoen du har fått av dem er gal. XMS3500 klokker BRA. Ikke så rart siden de ofte bruker Winbond BH5 chipper.. vet ikke om de nye gjør det, men jeg nekter å tro at Corsair plutselig har funnet ut at vil bruke dårligere chipper. Tipper de har gått over til Hynix om de er tomme for BH5.

Lenke til kommentar
Ja,jeg må vel det. Det er bare så rart at gutta på komplett selv sier at disse er dårligere enn "orginale" 3500 fra samme produsent

Så vidt jeg vet så selger ikke komplett Corsair PC3500 .. jeg vet ikke engang om Corsair lager PC3500 ram.

Vel som sagt dette var noe jeg så på deres webside og dermed ringte jeg dem for å høre og mine utalelser her er basert på dette,jeg hadde selv Corsair 3500 (de står i min test) men disse har jeg solgt så jeg har ikke mulighet å sjekke med de, men jeg får opp et sett til test

Lenke til kommentar
Hea? Har de lov til det? Er ikke det svindel?  

Selge en overklokket pc3200 til samme pris som en pc3500  :o  

Hvordan kan man sjekke om de er overklokket f0r man bestiller?

De selger den ikke som PC3500 .. de selger den som PC3200 XMS3500 .. for alle som har øyne så er ikke dette noe problem. For de som kun gidder å lese halve produktnavnet så kan dette være et problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

AMD selger jo med misledende hastighet. En XP2000+ kjører jo ikke på 2000 MHz.

Før i tiden så solgte Cyrix, prosesorer som viste under bootup:

133 MHz @ 166 MHz.

XMS 3500 er ikke PC 3500

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...