Gå til innhold

Trenger hjelp med å finne riktig jobb.


Anbefalte innlegg

Er en gutt på 20 år. Gikk som murerlærling men fullførte ikke den. Var ikke noe for meg. Akkurat nå jobber jeg på barnehagen og trives veldig godt. Men som vikar tjener man veldig lite. Jeg leter etter en jobb som jeg kan tjene 300 tusen i året netto og spare i 2-3 år siden jeg bor hos foreldrene mine. Sånn at det blir lettere for meg å flytte ut. Vet dere om noen jobber som ikke krever utdanning ? Hjelp meg, trenger virkelig det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en gutt på 20 år. Gikk som murerlærling men fullførte ikke den. Var ikke noe for meg. Akkurat nå jobber jeg på barnehagen og trives veldig godt. Men som vikar tjener man veldig lite. Jeg leter etter en jobb som jeg kan tjene 300 tusen i året netto og spare i 2-3 år siden jeg bor hos foreldrene mine. Sånn at det blir lettere for meg å flytte ut. Vet dere om noen jobber som ikke krever utdanning ? Hjelp meg, trenger virkelig det.

 

Å forvente å tjene 300 000 netto uten noen form for utdanning er vell det jeg kaller å drømme. Om du vill tjene mer enn normalen for folk uten utdanning er vell salg med provisjon din beste kjangse kan jeg tenke meg. Men klarer du ikke å selge så tjener du jo enda dårligere igjenn.

 

For å sette ting i litt perspektiv må du ha 550 000 brutto inn i året(da har jeg tatt høyde fra at du ikke har noen ting å trekke fra på skatten). Deler man dette på 1950t som er ett årsverk er du tett opp i mot 300kr timen.... Dette er vell dobbelt av hva man kan forvente å få betalt uten utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt å jobbe på Hydro . Jobbe 4 eller 5 skift. Pappa jobber der og tjener 30000 netto. Eller kanskje som postbud? Dem tjener bra også