Gå til innhold

Trenger hjelp med å finne riktig jobb.


Anbefalte innlegg

Er en gutt på 20 år. Gikk som murerlærling men fullførte ikke den. Var ikke noe for meg. Akkurat nå jobber jeg på barnehagen og trives veldig godt. Men som vikar tjener man veldig lite. Jeg leter etter en jobb som jeg kan tjene 300 tusen i året netto og spare i 2-3 år siden jeg bor hos foreldrene mine. Sånn at det blir lettere for meg å flytte ut. Vet dere om noen jobber som ikke krever utdanning ? Hjelp meg, trenger virkelig det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en gutt på 20 år. Gikk som murerlærling men fullførte ikke den. Var ikke noe for meg. Akkurat nå jobber jeg på barnehagen og trives veldig godt. Men som vikar tjener man veldig lite. Jeg leter etter en jobb som jeg kan tjene 300 tusen i året netto og spare i 2-3 år siden jeg bor hos foreldrene mine. Sånn at det blir lettere for meg å flytte ut. Vet dere om noen jobber som ikke krever utdanning ? Hjelp meg, trenger virkelig det.

 

Å forvente å tjene 300 000 netto uten noen form for utdanning er vell det jeg kaller å drømme. Om du vill tjene mer enn normalen for folk uten utdanning er vell salg med provisjon din beste kjangse kan jeg tenke meg. Men klarer du ikke å selge så tjener du jo enda dårligere igjenn.

 

For å sette ting i litt perspektiv må du ha 550 000 brutto inn i året(da har jeg tatt høyde fra at du ikke har noen ting å trekke fra på skatten). Deler man dette på 1950t som er ett årsverk er du tett opp i mot 300kr timen.... Dette er vell dobbelt av hva man kan forvente å få betalt uten utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt å jobbe på Hydro . Jobbe 4 eller 5 skift. Pappa jobber der og tjener 30000 netto. Eller kanskje som postbud? Dem tjener bra også

Du kan jo søke på diverse ting du kunne vært interessert i og se hvor du får napp! Eller kanskje du skal revurdere å hoppe tilbake på skolebenken, nå som du bor hjemme er det vel lettere, for når du flytter ut og starter å jobbe skjer det vel aldri. Så kan du kanskje ha en liten jobb på siden og starte å spare :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg har bommet noen plass ift netto inntekt, går man ut i fra gjennomsnittet til postbudene oppgitt her kan du komme innenfor 300 netto om du klarer å komme opp på gjennomsnittet.

 

Vet ikke hva som feilet skatte kalkulatoren jeg brukte i går eller om jeg bommet på tall, men når jeg bruker denne og tar utgangspunkt i 420` sitter du igjen med rett over 300` netto.

 

Så det er plausibelt, men jeg regner med at det skal litt ekstra arbeid til for å nå gjennomsnittlønnen.

Ift hydro har nok din far en del år erfaring som igjen gir han høyere lønn enn en fersking. Kanskje har han utdannelse også, eller kompetanse innenfor ett fag som du ikke har(De gamle traverne trengte somregel ikke utdanning da det var letter å få seg jobb uten før, derfor teller deres erfaring som kompetanse).

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...