sedsberg Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Viktig å merke seg at spenningene i den tabellen er for faktisk kapasitet og ikke oppgitt kapasitet. Hvis du har et gammelt 85Ah-batteri som har mista mesteparten av kapasiteten kan du fint måle 12,6V selv om det i praksis kanskje bare er 2Ah igjen. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Var derfor jeg lurte litt på dette med hvordan varmeren beregner 60% gjenværende kapasitet, og ikke minst få sjekket feilkode før man kjøper deler. Spesielt hvis bilen starter og går hver morgen, selv uten varmer... Personlig har jeg egentlig aldri brydd meg så veldig mye med hva spenningen er uten belastning. Jeg sjekker med grillen (belastnings-tester), og er resultatet dårlig lades batteriet over natten. Er det forsatt dårlig byttes det, hvis batteriet nå består testen er det greit. Det har fungert i mange år, men det er mulig parkeringsvarmere kan endre noe på dette. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Vet ikke selv hvordan det fungerer, men jeg var kritisk til denne varmeren når jeg kjøpte bilen. Fikk de til å undersøke og fikk beskjed om at den slo seg av og kunne ikke starte igjen hvis kapisiteten på batteriet er under 60prosent. Kjipt å bruke varmeren i kulden også går batteriet tomt. Jeg vet jo ikke om det er derfor varmeren ikke starter nå, men har stor grunn til å anta det etter som kapasiteten er under 60 prosent. Om det er noe galt et sted også vites ikke. Litt rart at det står error aux heater i stedet for f.eks low battery eller noe. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Hatt den inne nå. Batteriet var lavt i volt, men kondisjonen var helt fin. De satt den på lading noen timer og alt var ok. Eneste var aux varmeren. Brennkammeret var gåent. De har bestilt nytt og fikser det gratis. Godt å finne ut av det og glad jeg slipper å kjøpe nytt batteri. Rart at batteriet ikke ble ladet når jeg gjorde det hjemme. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Lading tar lang tid. Hvor lenge stod det på lading? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Hatt den inne nå. Batteriet var lavt i volt, men kondisjonen var helt fin. De satt den på lading noen timer og alt var ok. Eneste var aux varmeren. Brennkammeret var gåent. De har bestilt nytt og fikser det gratis. Godt å finne ut av det og glad jeg slipper å kjøpe nytt batteri. Rart at batteriet ikke ble ladet når jeg gjorde det hjemme. Hvis du har en lader som bare er på noen få Ampere så tar det uhorvelig lang tid å lade et batteri. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg hadde den på riktig styrke. Kunne velge om det var til bil eller mc. Ladet på 8A og til den lyste at bilen var ferdig ladet. Satt den på lading i 12-13 tiden og så først at den var ferdig rundt klokken 00. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Årsmodell på bilen? Webasto eller Eberspächer? Uret til Eberen kan brukes til å slette feilkodene. Tror det går med Webasto også. Det kan hende at det er glødepluggen som er gåen men bruk uret for å lese av feilkode først. Mekonomen har rimeligere glødeplugger. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Hatt denn på møller og de skal fikse den på fredag. Er brennkammeret som er defekt. Det er vel original varmer så vet ikke produsent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå