Gå til innhold

Hjelp til oppsett av proff redigeringspc for 4K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xeon er proff, pleier proffting å gi mest for penga? ;-)

Dersom det koster deg 1000kr timen å ha nedetid på systemet så ja.

men ikke om det koster deg 1 kr

Vi skal gå til innkjøp av ny redigerignsmaskin på jobben.

Når man jobber med slikt, så vil en time nedetid bety en time som man ikke kan fakturere kunde for, og det koster fort 1000kr. Noe som igjen vises i TS krav om dønn stabilt system.

Lenke til kommentar

Når man jobber med slikt, så vil en time nedetid bety en time som man ikke kan fakturere kunde for, og det koster fort 1000kr. Noe som igjen vises i TS krav om dønn stabilt system.

Hvis det er krav om absolutt stabilitet på maskinen, så skjønner jeg ikke hvorfor TS engang vurderer å sette opp egen maskin. Med mindre man trenger ECC minne så er da ikke xeon noe bedre enn vanlig i7.

Endret av Taake89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at tråden min lever videre. Morsomt.

Jeg er ålreit datakyndig og har bygget de siste 2 redigeringsmaskinene våre selv, noe som gjør at jeg vurderer det også nå. Jeg har også bedt om tilbud fra komplett og digital impuls for bygging av dette systemet i tilfelle jeg vil ha 3 års garanti. Grunnen til at jeg ber om hjelp er fordi jeg ikke har fulgt med hva som er det nyeste nye, men nå har jeg ganske oversikt igjen.

xeon og eec-minne er kanskje gull når man har server, men dette er en maskin som jobber 8 timer om dagen, og så får hvile om natten. Da kan jeg leve med litt dårligere kvalitet mtp på komponenter. Denne riggen er også billigere som gjør det lettere å oppgradere oftere.

Nye Mac pro er virker kul den, men den er dyr og om 2 år vil en pc til 15k rivalisere ytelsen.

Vi har også et skjermkort til 35000kr som ikke får plass i den ;)

Lenke til kommentar

Xeon er proff, pleier proffting å gi mest for penga? ;-)

Dersom det koster deg 1000kr timen å ha nedetid på systemet så ja.

men ikke om det koster deg 1 kr

Dette stemmer. Det koster fort 1000kr timen når man er nede, men enda mer om kunden får inntrykket at det er amatørmessig og ustabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...