Taake89 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Da gidder ingen å svare på trolling, Okey? Xeon er proff, pleier proffting å gi mest for penga? ;-) Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Xeon er proff, pleier proffting å gi mest for penga? ;-)Dersom det koster deg 1000kr timen å ha nedetid på systemet så ja. Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Xeon er proff, pleier proffting å gi mest for penga? ;-)Dersom det koster deg 1000kr timen å ha nedetid på systemet så ja. men ikke om det koster deg 1 kr Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Xeon er proff, pleier proffting å gi mest for penga? ;-)Dersom det koster deg 1000kr timen å ha nedetid på systemet så ja. men ikke om det koster deg 1 kr Vi skal gå til innkjøp av ny redigerignsmaskin på jobben. Når man jobber med slikt, så vil en time nedetid bety en time som man ikke kan fakturere kunde for, og det koster fort 1000kr. Noe som igjen vises i TS krav om dønn stabilt system. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Vi skal gå til innkjøp av ny redigerignsmaskin på jobben. Når man jobber med slikt, så vil en time nedetid bety en time som man ikke kan fakturere kunde for, og det koster fort 1000kr. Noe som igjen vises i TS krav om dønn stabilt system. Hvis det er krav om absolutt stabilitet på maskinen, så skjønner jeg ikke hvorfor TS engang vurderer å sette opp egen maskin. Med mindre man trenger ECC minne så er da ikke xeon noe bedre enn vanlig i7. Endret 6. februar 2014 av Taake89 1 Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hva med server komponenter? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Ser at tråden min lever videre. Morsomt. Jeg er ålreit datakyndig og har bygget de siste 2 redigeringsmaskinene våre selv, noe som gjør at jeg vurderer det også nå. Jeg har også bedt om tilbud fra komplett og digital impuls for bygging av dette systemet i tilfelle jeg vil ha 3 års garanti. Grunnen til at jeg ber om hjelp er fordi jeg ikke har fulgt med hva som er det nyeste nye, men nå har jeg ganske oversikt igjen. xeon og eec-minne er kanskje gull når man har server, men dette er en maskin som jobber 8 timer om dagen, og så får hvile om natten. Da kan jeg leve med litt dårligere kvalitet mtp på komponenter. Denne riggen er også billigere som gjør det lettere å oppgradere oftere. Nye Mac pro er virker kul den, men den er dyr og om 2 år vil en pc til 15k rivalisere ytelsen. Vi har også et skjermkort til 35000kr som ikke får plass i den Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Xeon er proff, pleier proffting å gi mest for penga? ;-) Dersom det koster deg 1000kr timen å ha nedetid på systemet så ja. men ikke om det koster deg 1 kr Vi skal gå til innkjøp av ny redigerignsmaskin på jobben. Når man jobber med slikt, så vil en time nedetid bety en time som man ikke kan fakturere kunde for, og det koster fort 1000kr. Noe som igjen vises i TS krav om dønn stabilt system. Dette stemmer. Det koster fort 1000kr timen når man er nede, men enda mer om kunden får inntrykket at det er amatørmessig og ustabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå