Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes w202 pærer for tåkelys..


Pr1ncess

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har disse lyktene:

http://www.frontlykter.no/products/frontlykter-par-klarglass

 

I tåkelysene har jeg noe sånn lignende pærer i som var i da jeg kjøpte lyktene:

http://www.conrad.com/medias/global/ce/8000_8999/8500/8560/8569/856985_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

 

Men jeg synes de er så svake iforhold til mange andre Mercedeser jeg ser kjører med tåkelysene på, og de har helt hvite lys, mine ser bare gule og gamle ut. Så jeg lurer hvilke pærer er det som brukes da?

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo det eneste praktisk lovlige bruksområdet uansett å kjøre med tåkelysene på dagtid, da er det ikke mye poeng i å ha kraftige tåkelys.

 

De få gangene det er så tett tåke at tåkelys har en effekt går det i type 20km/t, og da er det best å la bilen stå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jo det eneste praktisk lovlige bruksområdet uansett å kjøre med tåkelysene på dagtid, da er det ikke mye poeng i å ha kraftige tåkelys.

 

De få gangene det er så tett tåke at tåkelys har en effekt går det i type 20km/t, og da er det best å la bilen stå.

 

Var det spørsmålet mitt kanskje?

Naai. :)

Lenke til kommentar

Osram Nightbreaker Unlimited er det hviteste/kraftigste lyset jeg har sett fra en _lovlig_ halogen-pære noensinne.
Når det er sagt så ville jeg først og fremst målt spenningen inn på pærene, og vurdert å oppgradert ledningsnettet om forskjellen på batterispenning og lyspærespenning er mer enn 0,3-0,4V. Dette har mye å si for hvor hvitt lyset blir.
Gjør deg selv og andre en tjeneste og styr unna xenon-kit, rallypærer og anna skitt :nei:
:)

Lenke til kommentar

Osram Nightbreaker Unlimited er det hviteste/kraftigste lyset jeg har sett fra en _lovlig_ halogen-pære noensinne.

Når det er sagt så ville jeg først og fremst målt spenningen inn på pærene, og vurdert å oppgradert ledningsnettet om forskjellen på batterispenning og lyspærespenning er mer enn 0,3-0,4V. Dette har mye å si for hvor hvitt lyset blir.

Gjør deg selv og andre en tjeneste og styr unna xenon-kit, rallypærer og anna skitt :nei: :)

 

Har ikke tenkt å starte med noe xenon-kit, så det skal jeg lett spare andre og megselv for! :)

Nightbreaker ja, tror jeg har hørt om det før. Åh, det var luurt, det kan jeg gjøre, visste ikke det hadde noe å si, jeg.

Tusen takk for tips!! :)

Lenke til kommentar

Litt dumt at jeg glemte å ta før-etter-bilder når jeg satt på et enkelt "lysforsterkersett" fra Biltema (sett med kabler/reléer) samt Nightbraker _Unlimited_ på vår nye bil, en Berlingo. Da vi kjøpte bilen reagerte jeg på svakt og gult lys. Rett nok var jeg bortskjemt med lys fra den forrige bilen vår, en Opel vectra med bi-xenon AFL (fantastiske lys), men Berlingo-en var katastrofal i mine øyne. Der sto noen Osram-pærer originalt, og spenningsfallet var 0,4V, så ikke dramatisk men nok til at det er noe å hente.

Nå i etterkant må jeg si meg godt fornøyd. Lysbildet er langt mer nøyaktig og mer fordelt, det er _mye_ hvitere, og selvsagt større lysmengde. Å kjøpe disse pærene er håpløst her i Norge. Hos Bilxtra/tilsvarende ligger disse på over 500,-/paret for H4, mens på ebay finner du de til under 200,- med frakt.
Angående levetid så lever disse kortere enn standard-pærer, men helt ubrukelig er det ikke. Så langt har jeg kjørt 7000KM med mine, men jeg forventer at de varer en stund til.

Lenke til kommentar

Litt dumt at jeg glemte å ta før-etter-bilder når jeg satt på et enkelt "lysforsterkersett" fra Biltema (sett med kabler/reléer) samt Nightbraker _Unlimited_ på vår nye bil, en Berlingo. Da vi kjøpte bilen reagerte jeg på svakt og gult lys. Rett nok var jeg bortskjemt med lys fra den forrige bilen vår, en Opel vectra med bi-xenon AFL (fantastiske lys), men Berlingo-en var katastrofal i mine øyne. Der sto noen Osram-pærer originalt, og spenningsfallet var 0,4V, så ikke dramatisk men nok til at det er noe å hente.

Nå i etterkant må jeg si meg godt fornøyd. Lysbildet er langt mer nøyaktig og mer fordelt, det er _mye_ hvitere, og selvsagt større lysmengde. Å kjøpe disse pærene er håpløst her i Norge. Hos Bilxtra/tilsvarende ligger disse på over 500,-/paret for H4, mens på ebay finner du de til under 200,- med frakt.

Angående levetid så lever disse kortere enn standard-pærer, men helt ubrukelig er det ikke. Så langt har jeg kjørt 7000KM med mine, men jeg forventer at de varer en stund til.

 

Ååh, ser den at du ble bortskjemt med forrige bilen. Haha, det blir sikkert en nedtur kan jeg tro!

Stor forskjell på xenon og halogenpærer. De som har xenon og har på nærlys.. Kan sammenlignes med mine langlys for å si det sånn. Jeg synes de er alt for sterke, er jo ikke nødvendig!

 

Var på Mekonomen og så på noen sånne pærer idag, og wow, må si jeg ble sjokkert over prisen, ja! Det er jo helt sinnsykt. Men takk for tipset om ebay, det funker jo sikkert bra det. Du har kjørt ganske lenge med de pærene også da, funker helt greit skjønner jeg :)

Håper det blir like bra hos meg og! Gult lys er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...