Azton Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei. Trenger litt hjelp til å laste opp filer med php..Har ingen anelse om hvordan man skal gjøre det? Noen som vil fortelle? - Azton Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 søker du litt på php sider finner du litt eksempler på dette. enkleste er kanskje å bare utvide en gjestebok og bytte ut ene med feks. blob i databasen om du skal laste opp bilder. eller tar jeg totalt feil nå hmmmm unasett har jeg sett flere tutorials på dette rundt om kring, men husker ikke akkurat nå hvor og linkene. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 For ca. en time siden var jeg på leting etter det samme. Etter en tur på Google fant jeg følgende script: <form enctype="multipart/form-data" action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>" method="post"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="2048000"> File: <input name="userfile" type="file" /><br /> <input type="submit" value="Upload" /> </form> <?php if (@is_uploaded_file($_FILES["userfile"]["tmp_name"])) { copy($_FILES["userfile"]["tmp_name"], "uploaded/" . $_FILES["userfile"]["name"]); echo "<p>File uploaded successfully.</p>"; } ?> I dette eksemplet blir de opplastede filene lagt til underkatalogen "uploaded". Lenke til kommentar
Azton Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Tusen takk for svar, jeg skal prøve dette. - Azton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå