Nilsen Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Chromecast skal endelig få flere programmer.Nå kan Googles strømmepinne bli enda bedre Lenke til kommentar
Hanky1 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Chromecasten er fantastisk. Bruker den hvær dag! Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Håper på støtte for Twitch og VLC etterhvert! 1 Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Kjøpte Chromecast forrige uke, så dette passer meg fint Første nye app ut (som jeg har funnet) er AllCast: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.cast Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Bruker Chromecast med Plex, har gjort det siden Plex støtten kom og er veldig fornøyd. Bruker den også sporadisk med Netflix, kan bekrefte at det også fungerer veldig bra. 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 HKS skrev (På 4.2.2014 den 13.26): Bruker Chromecast med Plex, har gjort det siden Plex støtten kom og er veldig fornøyd. Bruker den også sporadisk med Netflix, kan bekrefte at det også fungerer veldig bra. Jeg visste ikke at Plex kom til Chromecast, kult. Klarer du å spille av 1080p med høy bitrate? Altså bluray-rips og lignende? Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Strømmepinne? Spar meg! 8 Lenke til kommentar
Gathor68 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Alt jeg kan se i nettleseren Chrome, være seg lokale filer eller web sider, kan jo sendes til Chromecast. Så kan ikke si at jeg har merket mye til "problemet" med få programmer som støtter den. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Funker dette bra med Netflix? Altså, like godt som PC? Har en PC hvor HDMI-inngang er veldig dårlig :-( Lenke til kommentar
ocee Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 empetre skrev (På 4.2.2014 den 19.12): Funker dette bra med Netflix? Altså, like godt som PC? Har en PC hvor HDMI-inngang er veldig dårlig :-( Funger veldig bra med netflix og youtube. Du starter filmen du skal sjå på pc/mobil/nettbrett, trykker på chromecast knappen og serien blir spelt av på tven. Chromecasten slår og på tven for deg. Fungerer også overaskendes bra å speile fane i chrome på nrk nett-tv Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Gathor68 skrev (På 4.2.2014 den 19.07): Alt jeg kan se i nettleseren Chrome, være seg lokale filer eller web sider, kan jo sendes til Chromecast. Så kan ikke si at jeg har merket mye til "problemet" med få programmer som støtter den. Nei, hvis det ikke er så farlig for deg at bildet hakker og er i lav oppløsning, så er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Prøver å bruke PLEX på den, men videoene bare stopper etter et par min og skjermen blir svart. Noen ganger får eg startet de igjen, men de stopper igjen like etterpå. Noen som har peiling på hva som kan være grunnen? Netflix og youtube funker knirkefritt. Lenke til kommentar
evenja Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Gathor68 skrev (På 4.2.2014 den 19.07): Alt jeg kan se i nettleseren Chrome, være seg lokale filer eller web sider, kan jo sendes til Chromecast. Så kan ikke si at jeg har merket mye til "problemet" med få programmer som støtter den. Go tjenesten fra Canal Digital fungerer ikke å strømme via Chromecasten. Lenke til kommentar
Sveinung T. Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Har prøvd å settte opp Chromecast på TVen med hjelp av Chromecastapp på mobilen. Alt går fra til inntasting av nettverksnøkkel. Da melding om at den kan ikkje kople til routeren. (Thomson, levert av NextGentel). Endringer i routeren? Hvordan? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Foreløpig må du sette den opp via pc når du gjør det i Norge. Når det først er gjort, fungerer alt via mobil og nettbrett også. Regner med det er slik siden det ikke er offisiell støtte i Norge. Endret 16. mars 2014 av learntofly Lenke til kommentar
Sveinung T. Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 learntofly skrev (På 16.3.2014 den 12.17): Foreløpig må du sette den opp via pc når du gjør det i Norge. Når det først er gjort, fungerer alt via mobil og nettbrett også. Regner med det er slik siden det ikke er offisiell støtte i Norge. Takk for svar med sikkert godt råd! Prøvde nettopp å sette opp via pc, men fikk feilmelding om at operativsystemet ikke støttet dette. (Har VISTA). "Prøv likevel"-valget var resultatløst... (se skjermbilde)... Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Ser ut til at du må ha Windows 7 eller høyere. Kilde: https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=no Du får prøve å låne en pc med dette. Trenger det kun til oppsettet. Lenke til kommentar
Sveinung T. Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 learntofly skrev (På 16.3.2014 den 14.23): Ser ut til at du må ha Windows 7 eller høyere. Kilde: https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=no Du får prøve å låne en pc med dette. Trenger det kun til oppsettet. Takk igjen! Prøver dette. Forstår det også slik at eg kan bruke mobilappen til "kontroll" når chromcast først er installert på TV? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Du styrer Chromecasten via den enkelte appen. Appen må ha støtte for dette. For eksempel YouTube og Netflix er de mest brukte for min del. Bruker så og si aldri via pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå