Gå til innhold

Mannsbevegelsen

Anbefalte innlegg

Sist jeg sjekket så kan kvinner lage bedrifter, og disse selskapene er kun ute etter profitt. De tilsetter de som de tror er de flinkeste. Du må gjerne forsøke å få dem til å tilsette flere kvinner, og de vil være enige dersom de kan tjene penger på det. Ellers er det vel bare 1% som er i makteliten og næringslivseliten av alle menn, så å kalle dette for en mannskultur og ikke de store menns kultur blir for dumt synes jeg. Å lage en slags kamp mot alle menn på bakgrunn ut av det blir for tragisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket så kan kvinner lage bedrifter, og disse selskapene er kun ute etter profitt. De tilsetter de som de tror er de flinkeste. Du må gjerne forsøke å få dem til å tilsette flere kvinner, og de vil være enige dersom de kan tjene penger på det. Ellers er det vel bare 1% som er i makteliten og næringslivseliten av alle menn, så å kalle dette for en mannskultur og ikke de store menns kultur blir for dumt synes jeg. Å lage en slags kamp mot alle menn på bakgrunn ut av det blir for tragisk.

Menn kan være i helsevesenet og i dommervesenet også, menn kan være politikere, betyr det at alle problemstillingene du tar opp i din første post bare er tull, fordi menn som gruppe har mulighet til å endre det ved å være i maktposisjoner?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Business og politikk kulturer og nesten alle makt posisjoner i samfunn ble skapte av menn særlig da kvinner ikke ble tillot medlemskap. Denne kulturen har forandret seg litt gjennom tid men fordi topp posisjoner okkuperes enda av menn, blir det mer mannskultur enn noe annet. De toppledere bestemmer kulturen mer enn noe andre og ønsker de som ligger litt under topplederne å nå toppen, prøver de å oppføre seg som sine sjefer.

Politikk spiller en stor rolle når flere konkurrerer på topp stillingene, og kvinner taper konkuransen ofte fordi de ikke klarer å oppføre seg som sjefen like godt som andre menn. Hvem som er "flinkeste" blir ofte mer om hvem som sjefen er "glad i" enn andre egenskaper, særlig når det finnes flere gode kandidater. Menneskets natur er å velge de som er mer lik dem selv

Lenke til kommentar

Politikk spiller en stor rolle når flere konkurrerer på topp stillingene, og kvinner taper konkuransen ofte fordi de ikke klarer å oppføre seg som sjefen like godt som andre menn. Hvem som er "flinkeste" blir ofte mer om hvem som sjefen er "glad i" enn andre egenskaper, særlig når det finnes flere gode kandidater. Menneskets natur er å velge de som er mer lik dem selv

Feil, mennesket er et vesen som setter fornuften over alt annet. Vi har en hensikt i våre handlinger og prøver å nå mål. De som driver med foretninger vil velge dem som kan skaffe dem mest penger, og derfor er det flere og flere kvinner som kommer inn. Fordi begavethet er nok ganske likt fordelt, uansett hva slags kjennetegn man har. Om det så er slik at kvinner taper konkurransen i politikken, handler det nok om at folk ser ned på kvinners egenskaper, noe som de ikke burde gjøre. Men du trenger ikke å gjøre det til en eller annen kamp, mot de som ofte har det verre enn denne gruppen du kjemper for. Jeg tror ikke at det er menneskets natur å velge dem som er like seg selv, men det er utvilsomt vanlig å velge dem man er mest glad i. Jeg vet at menn ikke er mer glad i andre menn, enn kvinner, og derfor har vi en slik politikk som i dag. Fordi kvinner er gladere i andre kvinner, og mennene er mest glad i kvinner.

Menn kan være i helsevesenet og i dommervesenet også, menn kan være politikere, betyr det at alle problemstillingene du tar opp i din første post bare er tull, fordi menn som gruppe har mulighet til å endre det ved å være i maktposisjoner?

AtW

Menn er ikke mer glad i andre menn generelt, enn de er i kvinner generelt. Vi er ingen gruppe, og det er ikke slik vi mennesker er. Det er bare noens fantasifostre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Feil, mennesket er et vesen som setter fornuften over alt annet. Vi har en hensikt i våre handlinger og prøver å nå mål. De som driver med foretninger vil velge dem som kan skaffe dem mest penger, og derfor er det flere og flere kvinner som kommer inn. Fordi begavethet er nok ganske likt fordelt, uansett hva slags kjennetegn man har. Om det så er slik at kvinner taper konkurransen i politikken, handler det nok om at folk ser ned på kvinners egenskaper, noe som de ikke burde gjøre. Men du trenger ikke å gjøre det til en eller annen kamp, mot de som ofte har det verre enn denne gruppen du kjemper for. Jeg tror ikke at det er menneskets natur å velge dem som er like seg selv, men det er utvilsomt vanlig å velge dem man er mest glad i. Jeg vet at menn ikke er mer glad i andre menn, enn kvinner, og derfor har vi en slik politikk som i dag. Fordi kvinner er gladere i andre kvinner, og mennene er mest glad i kvinner.

AtW

Menn er ikke mer glad i andre menn generelt, enn de er i kvinner generelt. Vi er ingen gruppe, og det er ikke slik vi mennesker er. Det er bare noens fantasifostre.

Er kvinner en gruppe da? Hele poenget mitt er at argumentet ditt om at kvinner som gruppe kan forandre bedrifter er ganske meningsløst, selvsagt kan de det, men det er ingen grunn til å tro at alle kvinenr har en felels agenda om å infiltrere styrer og endre på dette, og derfor er ikke det noen løsning på problemet.

AtW

Lenke til kommentar

Er kvinner en gruppe da? Hele poenget mitt er at argumentet ditt om at kvinner som gruppe kan forandre bedrifter er ganske meningsløst, selvsagt kan de det, men det er ingen grunn til å tro at alle kvinenr har en felels agenda om å infiltrere styrer og endre på dette, og derfor er ikke det noen løsning på problemet.

AtW

Det har jeg ikke sagt, men poenget mitt er at de som virkelig trenger hjelp, er de som ikke får det, fordi alle er mest glad i kvinner virker det som. Alt jeg prøver å få sagt er det at de som trenger hjelp, burde få det, og tilrettelegging. Som er både godt, og i noen tilfeller også samfunnsøkonomisk profitabelt. Er alle like mye verdt, uansett hvordan de er født?

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om dette?

Tråden hører hjemme på kvinneguiden

Der er jeg enig ;) Det kunne blitt tidenes tråd.

Uansett; jeg er enig med trådstarter i at menn diskrimineres på mange områder (enten direkte eller indirekte ved at kvinner får fordeler), men kvinner går i forsvarsposisjon med en gang de får høre noe som "mannsgruppa" eller lignende ("kvinnegruppa" Ottar er "selvsagt" noe helt annet).

Jeg tror det er mer fordelaktig å kjempe for 100% likestilling og la navnet formidle dette. Jeg så noen menn i Sverige en gang som hadde laget et forbund der alle kampsakene dreide seg om likestilling, men de ble hengt ut og plaget så mye av feminister at jeg tror de ga seg. Jeg kommer ikke på navnet nå, dessverre...

Et godt eksempel på diskriminering er

Du som skal konkurrere om førstegangsvitnemålskvoten, bruker dine skolepoeng:

Karakterpoeng (gjennomsnittskarakter av alle karakterene på vitnemålet x 10)

+ realfagspoeng

+ språkpoeng

+ kjønnspoeng

+ poeng for opptaksprøver

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/kjonnspoeng/

Er du kvinne får du 2 kjønnspoeng hvis du søker

• bachelorutdanninger i ingeniørfag (bortsett fra kjemi)
  • 5-årige masterstudier i Teknologi og ingeniørfag ved NTNU (bortsett fra kjemi- og bioteknologi og industriell design)
  • bachelorutdanninger i maritime fag ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold, Høgskolen i Ålesund og Høgskolen Stord/Haugesund
  • landbruksstudium ved Høgskolen i Hedmark
Er du mann får du 2 kjønnspoeng hvis du søker
  • veterinærstudiet ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet
  • dyrepleierutdanning ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

Hvis man ser på antall studieplasser det er snakk om, så ser man at menn blir grovt diskriminert. Egentlig er "kjønnspoeng" helt latterlig (man bør komme inn fordi man er kvalifisert, ikke fordi man er mann...eller dame) og burde fjernes. Allerede er mange av studiene som kvinner får 2 ekstrapoeng i dominert av kvinner, mens de få studieplassene der menn kan få kjønnspoeng alle krever over 60 poeng og er omtrent 100% dominert av kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...