Gå til innhold

Mannsbevegelsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisverdig tiltak. Dog, en bedre ide er kanskje å jobbe opp mot eksisterende, f.eks få til en norsk side på http://www.avoiceformen.com/

Ellers flott tatt opp i første sak. Vi lever jo tross alt i et patriarkalsk samfunn, som ikke tar fem øre for å dytte kvinner enda lengre ned i søla.

Ja, det hadde kanskje ikke vert dumt. Ser de har mye bedre design og alt, kanskje jeg skal se på det. Takk for tipset :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

For all del, om du har lyst å drive på selv. Kjør på. Men det krever enormt med energi å starte opp fra bunn. Så en mulighet er kanskje å tilby sin skriverier til andre etablerte sider som en føler seg hjemme på.

Ja, jeg må nesten sitte med det en time om dagen dersom det skal bli noe særlig med nyheter av det, og da likevel kanskje bare et lite innlegg. Du har rett i at det er bedre å skrive på andre sider. Så er det jo også ganske dyrt å ha si egen nettside dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser utsom du har fått med deg en god del, kan jo legge til en av lovene som diskriminerer menn:

Lov om likestilling mellom kjønnene (likestillingsloven) \ LOV-1978-06-09-45

Kapittel 1. Formål og virkeområde
§ 1.Formål

Lovens formål er å fremme likestilling uavhengig av kjønn. Likestilling innebærer:a) likeverd,
b) like muligheter og rettigheter,
c) tilgjengelighet og
d) tilrettelegging.

Loven tar særlig sikte på å bedre kvinners stilling.

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2013-06-21-59#KAPITTEL_1

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Jeg tenker at "mannesaken" hadde vært godt tjent med å unngå dramatiske udokumenterte påstander som

"Det er mange falske anklager om voldtekt, 40-50% eller mer kan være falske anklager."

som for å (også) dra statistikk ut av ræva er 99% sannsynligvis fri fantasi for dramatisk effekt.

Det hadde også vært veldig interessant å vite hvor mange menn som blir voldtatt der barn kommer til verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sytemeldingsskjema_imagefull.jpg

Så orginalt gjort av deg... Not...

Du faller her inn under "code blue"

Feminist_Shaming_Tactics.jpg

Eller den Norske:

De fem hersketeknikker
Usynliggjøring
Usynliggjøring foregår når individer blir bortglemt, forbigått eller «overkjørt».
Latterliggjøring
Latterliggjøring foregår når individers innsats blir hånet, ledd av eller sammenlignet med dyreatferd.
Tilbakeholdelse av informasjon
Tilbakeholdelse av informasjon foregår når individ av gruppe A, som en selvfølgelighet, henvender seg til andre individer av gruppe A, og individer av gruppe B ikke gis informasjon
Fordømmelse uansett hva du gjør
Enten er du for passiv, eller så er du for pågående. Også kalt dobbelstraffing.
Påføring av skyld og skam
Påføring av skyld og skam skjer gjennom latterliggjøring, ydmykelser, blottstillelse og ærekrenking.
Her faller du inn under punkt 1, 2 og 5
Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett. Jeg finner din syting latterlig og skammer meg ikke over det. Ta tak i ting i livet ditt og slutt og anklag kvinnene for dine egne problemer. De har ikke noe mer kollektivt ansvar for det enkelte psyko og overlegne damer gjør, enn det du har for at noen menn flyr rundt og voldtar damer. Det er denne formen for lavpannet tankegang, som gjør at noen individer fra begge kjønn går i skyttergravene og fører til at det blir vanskeligere å løse problemene. Så bare gå i offerrollen, for du er et offer for din egen ansvarsfraskrivelse.

Endret av Aiven
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tenker at "mannesaken" hadde vært godt tjent med å unngå dramatiske udokumenterte påstander som

"Det er mange falske anklager om voldtekt, 40-50% eller mer kan være falske anklager."

som for å (også) dra statistikk ut av ræva er 99% sannsynligvis fri fantasi for dramatisk effekt.

Det hadde også vært veldig interessant å vite hvor mange menn som blir voldtatt der barn kommer til verden.

Jeg fikk det fra men's rights movement på wikipedia, som fikk det fra undersøkelser denne siden referer til: https://en.wikipedia.org/wiki/False_accusation_of_rape. Er enig at det blir litt dumt å skrive 40-50%, så jeg skriver heller mange opplever.

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den største effekten er ganske sikkert et hardere liv formenn enn for kvinner. Det burde bli mer fokus på å menn sin helse, for å bedre deres forhold. Dersom en gjør det vil også den marginale samfunnsøkonomiske profitten være høyest.

Dette er en påstand du har liten dekning for i mine øyne, om du ikke mener ting som å ta mere sjangser er "et hardere liv", det er lite som tyder på at typiske mannlige helseproblemer er lite fokusert på i helseforskning også.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den største effekten er ganske sikkert et hardere liv formenn enn for kvinner. Det burde bli mer fokus på å menn sin helse, for å bedre deres forhold. Dersom en gjør det vil også den marginale samfunnsøkonomiske profitten være høyest.

Dette er en påstand du har liten dekning for i mine øyne, om du ikke mener ting som å ta mere sjangser er "et hardere liv", det er lite som tyder på at typiske mannlige helseproblemer er lite fokusert på i helseforskning også.

AtW

Mannsarbeid er hardere fysisk enn typisk kvinnearbeid, ikke nok med det var industriarbeid ekstremt hardt ofte. Der ulykker skjedde mange ganger i løp av noen år. Om det å ta arbeid der man har sjanse for å dø er å "ta risiko" vet jeg ikke, de måtte nok ta det arbeidet de kunne få. Det er nok sant det at gutter og unge menn tar mer risiko, men det er på grunn av dårlig oppdragelse. Før viste en heller ikke om helsepåvirkningen til f.eks. tobakk, i dag er det færre menn som røyker enn kvinner, der de fleste menn har gått over til snus eller e-sigaretter. Som er mindre skadelige.

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt, jeg. Men jeg har litt problemer med å ta argumentasjonen, og innlegget, seriøst. Jeg ser ikke helt poenget med å diskutere noe som jeg ikke helt skjønner substansen av.

Uten at jeg håper jeg nå fremstår som en mann, kraftig farget av en kvinnedominert samfunn, spør jeg likevel:

Er poenget med dette innlegget å si at kvinner har det for bra i dagens samfunn? og at vi menn har en lang vei å gå før vi blir likestilt med kvinner i et og alt?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt, jeg. Men jeg har litt problemer med å ta argumentasjonen, og innlegget, seriøst. Jeg ser ikke helt poenget med å diskutere noe som jeg ikke helt skjønner substansen av.

Uten at jeg håper jeg nå fremstår som en mann, kraftig farget av en kvinnedominert samfunn, spør jeg likevel:

Er poenget med dette innlegget å si at kvinner har det for bra i dagens samfunn? og at vi menn har en lang vei å gå før vi blir likestilt med kvinner i et og alt?

Skjønner du ikke substansen av problem som rammer menn, og som ingen gidder å gjøre noe med, råder jeg deg til å ta kurs i lesing. Du er en mann som er kraftig farget av samfunnet, og en slags kultur der kvinner skal beskyttet, uten årsak. Det jeg prøver å si er at det er noe som er nødvendig å gjøre for å bedre menn sine forhold i samfunnet spesifikt.

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Mannsarbeid er hardere fysisk enn typisk kvinnearbeid, ikke nok med det var industriarbeid ekstremt hardt ofte. Der ulykker skjedde mange ganger i løp av noen år. Om det å ta arbeid der man har sjanse for å dø er å "ta risiko" vet jeg ikke, de måtte nok ta det arbeidet de kunne få. Det er nok sant det at gutter og unge menn tar mer risiko, men det er på grunn av dårlig oppdragelse. Før viste en heller ikke om helsepåvirkningen til f.eks. tobakk, i dag er det færre menn som røyker enn kvinner, der de fleste menn har gått over til snus eller e-sigaretter. Som er mindre skadelige.

Mannsarbeid er kanskje hardere, men det beviser ikke at man dør tidligere. Yrkesulykker som fører tildirekte dødsfall er lett å kompensere for i statistikk, og det tror jeg spiller lite inn på gjennomsnittlig levealder. Det er langt ifra det som tar livet av flest unge menn.

At menn tar mer risiko pga "dårlig oppdragelse", tror jeg er en grov overforenkling.

AtW

Lenke til kommentar

Mannsarbeid er kanskje hardere, men det beviser ikke at man dør tidligere. Yrkesulykker som fører tildirekte dødsfall er lett å kompensere for i statistikk, og det tror jeg spiller lite inn på gjennomsnittlig levealder. Det er langt ifra det som tar livet av flest unge menn.

At menn tar mer risiko pga "dårlig oppdragelse", tror jeg er en grov overforenkling.

AtW

Til mer fysiske påkjenninger, som er hardere enn det en egentlig skal tåle, til tidligere dør man. Om du arbeider hardt, vil kroppen brytes ned og du vil selvsagt dø tidligere. Du må gjerne skrive noe om det som tar livet av unge menn da i vertfall, jeg kan tenke meg at trafikkulykker er den risikoen de tar som er høyere enn kvinner i gjennomsnitt og kanskje at de oftere er ute og leker (blant barn). Det største årsaken til død blant unge menn er selvmord.

Endret av Mannsbevegelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Til mer fysiske påkjenninger, som er hardere enn det en egentlig skal tåle, til tidligere dør man. Om du arbeider hardt, vil kroppen brytes ned og du vil selvsagt dø tidligere. Du må gjerne skrive noe om det som tar livet av unge menn da i vertfall, jeg kan tenke meg at trafikkulykker er den risikoen de tar som er høyere enn kvinner i gjennomsnitt og kanskje at de oftere er ute og leker (blant barn). Det største årsaken til død blant unge menn er selvmord.

Det er ikke selvsagt i det hele tatt, det er en påstand fra din side, som kanskje har dekning, kanskje ikke. Som du sier, selvmord og trafikkulykker tar livet av flest unge menn, begge deler noe som kan forklares av mer risikovillig og ekstrem oppførsel. Kvinner har i tillegg tilsynelatende bedre beskyttelse mot endel sykdommer pga ett litt annet immunforsvar, og er også mindre utsatt for noen av de vanligste dødsårsakene for gamle. Det virker ikke som dette forklares særlig godt av systematisk forskjellsbehandling.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...