Gå til innhold

Naturforvaltning eller Utmarksforvaltning

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Hei er litt forvirret. Sitter og leser om naturforvaltning og opptakskravene på det studiet. Som er generell studiekompetanse og realfag. Videre står det at vil man søke men mangler realfag, så må man søke på utmarksforvaltning. Så hva er forskjellen på naturforvaltning og utmarksforvaltning? Altså det er to forskjellige studier som jeg forstpr det? Men ganske likt bortsett fra tittel eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingen ting om hvor du har tenkt deg hen, men ved å sammenligne fagplanene på HiNT får du en liten oversikt. Fagene ser stort sett ut til å være det samme, og jeg fant kun en forskjell. Naturforvaltning har geologi, mens utmarksforvalting har skogfag. Siden det kreves realfagskonpetanse for å gå naturforvalting, men ikke for utmarksforvaltning er nok naturforvaltning mest krevende. Uansett, hadde jeg vært deg ville jeg ha sendt en mail til studieveileder og spurt hva forskjellen egentlig er. Og hva forskjellen er på arbeidsoppgavene du kan få i jobb, eventuelt hvilke mastergrader som kan velges ved hvert studium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...