davidendvd Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hei. Jeg skal på språkreise til florida denne sommeren. Jeg får av og til dotter i ørene som er veldig irriterende og det ødelegger flyturen. Nå som jeg skal til flordia er jo flyturen veldig lang og jeg gruer meg til avreise. Noen erfareinger og tips ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Har du problemer på vei opp eller ned? De fleste har ikke problemer mens flyet er på vei opp, da utlignes trykket som regel av seg selv. Tyggebevegelser (med eller uten tyggis) kan hjelpe dersom det ikke går av seg selv. Når du først er oppe, er trykket stabilt, og du bør ikke har problemer. På vei ned, under ca 7000 fot, vil trykket sakte øke til trykket på bakken, og dersom du får trykk da, kan det hjelpe å holde for nesen og holde munnen lukket, og puste ut sånn passe hardt helt til du merker at trykket er utjevnet. Jeg må gjenta dette flere ganger på veien ned. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Et par dype, solide gjesp fungerer bra for meg både på vei opp og ned. Da åpnes kanalene mellom nesen/svelget og det indre øret. Gjentas etter behov. En mulig bivirkning er at også sidemannen begynner å gjespe ... 3 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg prøvde å holde for nesen og blåse det jeg kunne med munnen lukket engang, ikke gjør det Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Hadde du rent undertøy i håndbagasjen? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Hadde du rent undertøy i håndbagasjen? Det var vel ikke noe sånt som skjedde Men tilstanden i hodet ble noen ganger verre og det tok flere dager før det var ordentlig ute igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Jeg prøvde å holde for nesen og blåse det jeg kunne med munnen lukket engang, ikke gjør det Det er derfor jeg sier "puste ut sånn passe hardt", og ikke alt du kan. Endret 4. februar 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Nesespray hvis du er tett ofte! Før jeg begynte med det var stigningen smertefull sånn 9 av 10 ganger. Trommehinna revnet også en gang, noe som fører til mye smerte, blod og oppmerksomhet fra både ansatte og passasjerer. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Tyggis..på vei opp og ned funker for meg.. Endret 4. februar 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg prøvde å holde for nesen og blåse det jeg kunne med munnen lukket engang, ikke gjør det Jeg pleide alltid å gjøre dett fram til i høst. Hadde en dott i 2-3 måneder før den endelig forsvant.. Så ts, ikke gjør dette! Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Tygging, svelging, holde for nesen og prøve å blåse ut uten at det kommer ut luft (skal ikke gjøres eksplosivt), gjesping er gode ting propp i ørene. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 http://no.wikipedia.org/wiki/Valsalvas_man%C3%B8ver Fungerer dårlig for meg hvis jeg er forkjølet, ellers er det bare å kjøre på. Ser det er noen her som har hatt negative erfaringer med den, selv har jeg aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå