Gå til innhold

Mikrofon til camcorder?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Hei!

Har et Sony HDR CX410 kamera med mic utgang, jeg tenkte innebygd mic var ok til mitt bruk, men ble ganske skuffet over lyden... hører mye kamerastøy mens jeg filmer!

Så: hva bør jeg ut med for å få en bra mic, har noen anbefalninger? Filmer en lavbudsjett serie, men lyden bør jo i hvert fall være uten støy... kameraet støtter 5.1 surround.

Ellers leter jeg etter noe trådløst til å få lyd fra folk som er langt borte (noe sånt som man har i skjortekragen f.eks). Bør ikke være noe super lyd. Hva bruker man vanlgivis til pranks etc der kameramann må stå langt unna? Er på budsjett så ikke noe fancy

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Hmm, litt over mitt budsjett, vil helst holde meg til rundt tusenlappen... regner med at så og si alt er en oppgradering fra den innebygde mic´en :p men hadde vært praktisk med en slik ekstern opptaker, kan man finne noe ok i lavere prisklasser? Ellers har jeg tenkt en standard mic med kabel, men aner ikke hvilken prisklasse jeg bør gå for. Ang forhold så er det mest innendørs og micen skal ikke være synlig under opptak.

Hva anbefales av trådløst? Trenger noe som er diskret, regner med den eksterne opptakeren blir for stor og klumpete, med mindre den gir god nok lyd fra f.eks en lomme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...