B17a Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Heisann, er litt på utkikk etter en mercedes benz c220 w202, og har noen spm angående denne. Ser for meg at jeg kan bruke inntill 60k, vil jeg få noe greit noe? hvor sprek er bilen? er jo bare 125hk diesel m automat? hvordan vil det være å chippe denne bilen, ? hadde vell ikke vært noe problem om det var manuel men i og med at det er automat blir jeg litt usikker. takker for svar Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Hvilken årsmodell er denne? Og er det en C220 Diesel eller C220 CDI ? Ut fra opplysningene dine antar jeg at det er en C220 CDI, denne kan chippes. Sprek er den ikke, den er faktisk ganske sløv. C220 Diesel er langt sløvere med sine 95hk, her er det god gammeldags motor så chipping har begrenset effekt. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 er snakk om noe rundt 99,2000 modell. diesel. den har 125hk uten chip. Det jeg tenkte på om det er dumt å chippe om bilen har automatkasse Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Da heter den C220 CDI i tilfelle. Den går ikke særlig bra, og chipping hjelper begrenset mye. Responsen er ikke helt på topp, men den går billig som få. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 okey, og det er ikke noe prob å cihppe bil med automat? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg tror du har bedre sjanse om du investerer i et M111 turbo-kit. M111 skal være laget for rundt 190hk med en turbo og 2.0L. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 vell, først må jeg finne bilen jeg skal ha og vil vell tro det blir ganske dyrt å kjøpe turbo kit og i tilegg bygge dette inn, som også koster+ om jeg skal få det godkjent noe jeg må for å få bilen gjennom EU med de nye reglene koster det flesk også. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Du slipper ikke billig unna med chip heller. Men ærlig talt så er 120 hestekrefter kraftig nok for de fleste, spesielt når det er diesel. Skal du ha noe sprekere så ville jeg heller økt budsjettet og gå for C220 Kompressor eller C240. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 bilene blir ikke testet på Eu kontroll så er umulig å si om en bil er chippa for dem , men de nye reglene gjør at du kan bli tatt for ting som går under " modifisering" uten godkjennelse, som større turbo, IC, åpent luftfilter, hørt faktisk at bare det å ha blå slanger i motorromet kan værøe nokk til at de tror du har " modifisert motoren" joda vil helst ha en med kompressor eller c240, men har seg sånn at jeg egentlig ikke har lyst på w202 fra 2000 model og oppover. Utseende er bedre på de litt yngre modelene, Tenker da mest spesifik på de runde frontlyktene bilen fikk fra 2000 og opp. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Og chipping går ikke under modifisering? Det er vel bare å få den godkjent da. Det koster å være kar, som videre forsterker poenget mitt om at det er bedre å bare kjøpe en C-klasse med større motor istedet for å chippe og modifisere selv, som også drar ned gjensalgs-verdi og forventet levetid. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 chipping går under modifisering, men i og med at de ikke tester bilen på rulle på EU kontroll så er det umulig å oppdage at en bil er chipped. Å få noe sånt godkjent er svindyrt, koster å være kar som du sier, men å betale mellom 1-2k per hestekraft økning for godkjenning er ikke verdt det spørr du meg da kan man jo heller bruke de pengene på en enda bedre bil med enda større motor. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Du slipper ikke billig unna med chip heller. Men ærlig talt så er 120 hestekrefter kraftig nok for de fleste, spesielt når det er diesel. Skal du ha noe sprekere så ville jeg heller økt budsjettet og gå for C220 Kompressor eller C240. Ærlig talt du, 120hk er ikke nok i en C-klasse. Det er 50hk for lite faktisk Lenke til kommentar
B17a Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 kan noke være litt i minstelaget kanskje ja, men om du skal annbefale mellom C klasse og E klasse for en merce til rundt 70k? tips? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Du slipper ikke billig unna med chip heller. Men ærlig talt så er 120 hestekrefter kraftig nok for de fleste, spesielt når det er diesel. Skal du ha noe sprekere så ville jeg heller økt budsjettet og gå for C220 Kompressor eller C240. Ærlig talt du, 120hk er ikke nok i en C-klasse. Det er 50hk for lite faktisk Pff... Tja. Det spørs helt på hva du er ute etter. Det er en diesel-motor, og jeg tror neppe at det vil være problemer å ta f.eks forbikjøring med en slik effekt. Er ingen racer, men den er langt ifra svak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå