Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tette lekkasje på husvindu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så selve karmen og ikke der man åpner og lukker vinduet?

Du må nå ta av listene og hva er det fra før? Glava?

Skal du skumme så ha planke inni ramma, da skummet herder kan det størke ytterst først for å så presse karmene etterpå.

Hvor mye har du å gå på mellom karm og vegg? Treverk eller mur?

Lenke til kommentar

Det er ikke gummipakningen rundt selve glasset eller vinduet som lekker, det er fra listverket rundt vindu/vegg. Det lekker fra ventilen som sitter over selve vinduet. Glasset og "treramma" rundt, og det som beveger seg når man åpner vinduet er tett.

Ventilen sitter med tre stk skruer, skal skru ut disse og ta ned ventilen og fylle med skum/tetningsmasse rundt, slik at det blir en pakning. Så skrur jeg det opp igjen. Det dryppet også fra en plass på listverket, så her skal jeg demontere listen og legge skum (eller lignende) under tenkte jeg.

Dette er treverk.

Endret av tempozzz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja er greit og tenke litt på inneklimaet også, litt trekk skal det jo være. Heldigvis er det kun ett vindu som lekker litt, og det lekker faktisk ikke fra selve åpningen på ventilen men på øverste kant på ventilen har det en tendens til å dryppe litt fra. Har skal jeg som sagt skru av hele ventil "kassen" og legge skum rundt kantene slik at det blir en pakning og så skru det på plass igjen. Selve ventilåpningen blir ikke gjort noe med, så det skal nok få trekke som før ja, eller hvertfall slik som det skal trekke, altså fra ventilåpningen og ikke rundt kantene :)

Endret av tempozzz
Lenke til kommentar

Glava kan man legge inn når man setter inn nye vinduer, men får man ikke nok press blåser det gjennom.

Skum opplever jeg som helt tett om man får dekket alt.

Limer gjør det også, og man kommer til i små sprekker.

Festet gangdør av glass med skum, var ikke vits med skruer selv om jeg tok dem i.

Har også revet dør festet med skum, og treverket knakk før skummet løsnet.

Man må bare passe seg for utvidelser, måtte sette planker på tvers 3 steder på en dør for å ikke få buet karm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...