lillelarve Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Lokket under min bærbare HP-skole-PC (fra 2011) er løst, og jeg har teipet hele greia. Jeg er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffa når det kommer til PC-er, så jeg vet ikke om det er så lurt. Den fungerer nå enda, så... Jeg har ellers hatt små-problemer med lyden, og nå av og til med touch-pad'n, under spilling på DVD. Anyways... Jeg går mitt siste år på skole, så til sommeren er PC-en min. For å reparere slike ting, hvor dyrt ca. tror dere det blir? Hvem/hvor skal jeg få reparert en bærbar PC? Eller bør jeg kanskje kontakte skolen før jeg slutter? Jeg er redd for å betale for skade; det er jo snart to år siden den ble løs. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hvis det bare er snakk om ett lokk som f eks skjuler RAM brikkene, harddisk og lignende så kan du bare lime det på igjen så er det fint igjen. Så jeg vil si at dette med lokket ikke er farlig i det hele tatt. Når det gjelder lyd osv så vet jeg ikke hvor ille det er, men hvis det er noe du kan leve med så må du gjerne gjøre det ett år til. Slike reparatører tar ofte en idiot sum for å få fikset enkle problemer. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Garanti er vell kun på ett år. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Når det kommer til kjøpsloven på data er det 2 år garanti og 5 år reklamasjonsrett hvis jeg ikke tar helt feil der. Endret 4. februar 2014 av teb1986 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Når det kommer til kjøpsloven på data er det 2 år garanti og 5 år reklamasjonsrett hvis jeg ikke tar helt feil der. Garanti er noe som produsenten gir (de fleste gir 1 eller 2 år), mens reklamasjonen er lovpålagt. Det er 5 år reklamasjon på bærbare PCer. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Er det skole-pc altså, du betaler x antall kroner hvert skoleår?I så fall, ta kontakt med IKT-Avdelingen ved din skole. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Man kan ikke reklamere om varen har unormal slitasje, så jeg tror TS kan få det vanskelig ved å overbevise selger om å ta varen tilbake. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Garanti er vell kun på ett år. Stemmer dette. Unntaket er ASUS som gir 2 års garanti. Ellers er det 5 års reklamasjon. Ellers helt riktig som Gavekort skriver, tror neppe dette går som garanti, da dette er unormal slitasje. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 I Møre og Romsdal har skole-pcer forsikring gjennom fylket samtlige år på vgs. Lenke til kommentar
lillelarve Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Hvis det bare er snakk om ett lokk som f eks skjuler RAM brikkene, harddisk og lignende så kan du bare lime det på igjen så er det fint igjen. Så jeg vil si at dette med lokket ikke er farlig i det hele tatt. Når det gjelder lyd osv så vet jeg ikke hvor ille det er, men hvis det er noe du kan leve med så må du gjerne gjøre det ett år til. Slike reparatører tar ofte en idiot sum for å få fikset enkle problemer. Ok! Takk for svar. Det er snakk om hele lokket under PC-en. Det er et stort lokk. Lydproblemene er borte nå, men har tidligere hatt problemer med det. Jeg kan jo få min far til å lime lokket på da Er det skole-pc altså, du betaler x antall kroner hvert skoleår? I så fall, ta kontakt med IKT-Avdelingen ved din skole. Jeg har betalt hele summen første året på vgs. Jeg skal gjøre det hvis jeg ikke får fikset den først.. Lenke til kommentar
lillelarve Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Du har vel garanti? Det sa ikke skolen noe om. Tror de snakket om at jeg vil kunne få fikset den på IKT-avdelingen, men det kan godt hende jeg må betale 500 kroner for det, siden det er min feil at lokket er løst. Spørs vel hvor stor skaden er kanskje. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hvis det bare er snakk om ett lokk som f eks skjuler RAM brikkene, harddisk og lignende så kan du bare lime det på igjen så er det fint igjen. Så jeg vil si at dette med lokket ikke er farlig i det hele tatt. Når det gjelder lyd osv så vet jeg ikke hvor ille det er, men hvis det er noe du kan leve med så må du gjerne gjøre det ett år til. Slike reparatører tar ofte en idiot sum for å få fikset enkle problemer. Ok! Takk for svar. Det er snakk om hele lokket under PC-en. Det er et stort lokk. Lydproblemene er borte nå, men har tidligere hatt problemer med det. Jeg kan jo få min far til å lime lokket på da Er det skole-pc altså, du betaler x antall kroner hvert skoleår? I så fall, ta kontakt med IKT-Avdelingen ved din skole. Jeg har betalt hele summen første året på vgs. Jeg skal gjøre det hvis jeg ikke får fikset den først.. Er nok bare å lime på lokket igjen At ett lokk løsner er ikke farlig for maskinen med mindre du løsner noe under lokket. Dermed så bør du egentlig bare få på det lokket igjen så skal alt være ganske løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå