knuthund Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hei Jeg har problemer med bredbåndet hjemme hos meg. Noen dager henger nettleseren og nett tv hakker. Når jeg på disse dagene måler med speedtest.net ser jeg at jeg som regel får den farten jeg skal ha og ping er heller ikke urimelig. Likvel altså har jeg disse problemene. Når jeg klager ordner det seg raskt, men så har jeg det gående igjen etter noen uker. Jeg ønsker derfor og dokumentere hvordan forbindelsen fungerer hjemme hos meg slik at jeg har noe og vise til i forhold til leverandøren. Noen som vet om et program som analyserer forbindelsen og lager en logg? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Pingplotter burde sjekkes ut 1 Lenke til kommentar
avo Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Finnes sikkert mye fancy, men for en enkel test er det bare å fyre opp CMD, og kjøre tracert eller pathping mot en adresse, eller i grunn også ping -t adresse Ikke de mest avanserte verktøyene, men gir mye god info. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Du kan også teste pingtest.net. Den tester ping, jitter (altså hvor mye pingen din hopper opp og ned) samt pakketap. Lenke til kommentar
knuthund Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 takker for svar, mye nyttig og se på her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå