Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Valg av lydkilde

Jofrode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du overfører lyden gjennom HDMI vil det være forsterkeren som dekoder lyden, samme gjelder om du overfører lyden fra hovedkortet med digitalt signal.

Forsterkeren vil alltid være å foretrekke fremfor den innebygde forsterkeren på hovedkortet.

Okey skjønner e riktig nå at hdmi er det jeg burde satse på?

Lenke til kommentar

Du må ha kontakt for HDMI-kabelen sine begge ender, da blir det bra!

Okey takk. Var det jeg lurte på om hva som ble best med phono i fra hk eller hdmi fra skjermkort. bare pga det har jo bra lyd kort på hovedkortet sånn audio boost greier :)

Lenke til kommentar

Det kan være de har brukt noen få kroner ekstra på litt kraftigere lydkilde, men det betyr altså ikke at det er bra. Hva MSI skriver om sitt eget produkt er rimelig uinteressant. (ser jeg på deres egen side så er det overdrivelser og teknisk tull fra ende til annen om funksjonene)

Det er i tillegg masse unødvendige støykilder, og uansett om PCen sin lyddel var like bra som forsterkeren sin, så ville det fortsatt vært lurt å bruke forsterkeren, da analoge kabler som phono vil ta opp unødvendig med støy. (du ønsker egentlig å kjøre digitalt så lege du kan, da dette ikke forringer kvaliteten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okey takk. Var det jeg lurte på om hva som ble best med phono i fra hk eller hdmi fra skjermkort. bare pga det har jo bra lyd kort på hovedkortet sånn audio boost greier :)

Virker som om du blir fornøyd uansett :-)

Lenke til kommentar

Virker som om du blir fornøyd uansett :-)

Stort sett bli og fornøyd jeg :) men er jo best og ha det beste ut av det en har, så enten en hdmi kabel for lyg og bilde eller hdmi +phono

Lenke til kommentar

Det kan være de har brukt noen få kroner ekstra på litt kraftigere lydkilde, men det betyr altså ikke at det er bra. Hva MSI skriver om sitt eget produkt er rimelig uinteressant. (ser jeg på deres egen side så er det overdrivelser og teknisk tull fra ende til annen om funksjonene)

Det er i tillegg masse unødvendige støykilder, og uansett om PCen sin lyddel var like bra som forsterkeren sin, så ville det fortsatt vært lurt å bruke forsterkeren, da analoge kabler som phono vil ta opp unødvendig med støy. (du ønsker egentlig å kjøre digitalt så lege du kan, da dette ikke forringer kvaliteten.

Thanks for bra svar . Da ble det HDMI jeg bruker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...