AnonymDiskusjon Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 hvorfor har jeg det ofte sån at jeg ikke er sikker på om jeg foreksempel har havnet i trøbbel eller om det bare er en film som har gått i hodet på meg? og avogtil er det ting som liksom ikke stemmer med hva jeg tenker så jeg på en måte tenker mot mine egne tanker selvom jeg vet de ikke stemmer. kan dette være prozacen og abilifyen jeg tar som gjør dette, eller kan det være en annen årsak? Anonymous poster hash: 56665...1a2 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Prozac kan gi hallusinasjoner. Har du lest informasjonen om bivirkningene? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 Prozac kan gi hallusinasjoner. Har du lest informasjonen om bivirkningene? Jeg har lest at det kan gi hallusinasjoner, men jeg har ingen halusinasjoner. Jeg går nemlig på abilify i tillegg. Men jeg har drømmer avogtil som jeg mistolker som ekte, og ekte hendelser som er som drømmer. I går var jeg litt redd for at jeg hadde ringt på til nattevakten og truet dem på livet, og da jeg fant ut at de ikke hadde anmeldt meg tenkte jeg at det nok bare var en drøm, ellers hadde de anmeldt meg. Anonymous poster hash: 56665...1a2 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Prozac selges ikke i Norge. Be aware of trolls. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 Prozac selges ikke i Norge. Be aware of trolls. Er ikke prozac bare et annet navn for fluoxetin? Anonymous poster hash: 56665...1a2 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hvorfor ikke bruker du ikke navnet som benyttes i Norge og som står på pakningen legen din har skrevet ut? Merkelig historie som spilles ut for oss her. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Du har rett i det, Dag. Prozac markedføres som Fontex og Fluoxetin i Norge. Uansett kan medikamentmiksen være årsak til at TS opplever problemer med å skille fantasi og virkelighet. Bivirkningene er mange og varierer mye fra person til person. Noe mer hjelp enn det blir vanskelig. Du kan få mange gode råd på nettforum, men problemer av denne typen er det nok best å ta opp med den ansvarlige legen. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Det er ikke alltid så enkelt å holde styr på tankene, det kan godt være medisinen dine enten øker denne tendensen eller demper den til dagens nivå. Det kommer an på deg som person og hvordan medisinen påvirker deg. Likevel kan man jo tenke at det sannsynligvis er en grunn til at man går på det og det kan være rimelig å anta at medisinen hjelper til å holde slike tanker i sjakk. Du kan alltid spørre legen din om det går an å kanskje redusere dose en periode for å se om det blir bedre Når det gjelder nattevakten er det også lov å ringe og spørre og eventuelt beklage hvis man har sagt noe man ikke mener Lenke til kommentar
Strekene Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg har også til tider problem med å skille virkelighet med uvirkelighet og jeg tar prozac og har tatt det i mange år, men nå skal jeg trappe ned, så håper det blir bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå