allak Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Ser både her og på foto.no og andre nettsteder ofte blir stilt spørsmål om Nikon 24-70 f/2.8 vs Tamron sin nye 24-70 f/2.8 VC. Likeledes Nikon sin 70-200 f/2.8 vs Tamron sin nye 70-200 f/2.8 VC. Om en ser fullstendig bort fra pris, hvem tilbyr den beste pakka og hvorfor? Jeg er hverken erfaren eller spesielt vis når det gjelder optikk så derfor morsomt å lufte det litt her. De innlysende forskjellene for mitt utrente øyet er på 24-70 siden VC som fordel Tamron, 82mm filtergjenger som ulempe(for de som synes det). Hvordan står det ellers til optisk, fokus, byggkvalitet, værtetting osv. Hvilke er de fortrekkene? På 70-200 siden er det kanskje ikke noe opplagte fordeler/ulemper med mitt utrente øye, siden begge har 77mm gjenge, begge har stabilisator. Skyt løs. Hvem er den beste pakka, eventuelt kombinasjon av de? Lenke til kommentar
asdfljkøkdasfjlø Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Nikkor er litt bedre optisk på 24-70, men mangler vc. De er ca like gode optisk på 70-200. Nikkorene er bittelitt bedre sammenskrudd. Nikkorene holder seg bedre i pris ved salg. Jeg ville gått for Tamron. Du kan ikke gå feil her uansett Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Har Tamron 24-70 selv og den er bare suveren. Kanskje ikke like god optisk som Nikkor-en, men den er mer enn god nok. Det at Tamron har bildestabilisator OG er billigere gjør at jeg anser dette som et mye bedre kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå