Blacksheep Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Vet ikke om dette er helt riktig plass for denne type spørsmål men jeg prøver. Håper og få hjelp av noen som er god i Excel Jeg vil i en rute (feks B2) ha muligheten til å velge "verdi" blandt 10 verdier som ligger gjemt en annen plass på arket (skjult) Altså når du trykker på denne ruten skal du kun ha mulighet til å legge in 1 av de 10 alternativene (det skal komme en rullgardin med de 10 alternativene på) Hvis du kan dette, hjelp meg, jeg har stanget i veggen med dette lenge Lenke til kommentar
offko Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 (Bruker engelsk versjon, så noen av menyvalgene må du kanskje "jobbe litt med") Plasser markøren i B2 Gå til Data | Valider I den første nedtrekksmenyen velger du "Liste" - deretter sjekk at det haket av for nedtrekksmeny/kombo i celle Plasser markøren i kilde/radkildeledelen, og velg det området som inneholder de verdier du skal kunne bruke. Her må du ta vekk skjulingen får å få merket Test litt frem og tilbake med meldingstyper/feilmeldinger. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Takker og bukker meget, Fikk det til å funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå