KarlsenK Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hei, jeg har helt siden barndommen hatt en sykdom, som svekker meg fysisk. Jeg valgte helt feil utdanning den gangen jeg måtte velge, i en alder av 15 år og har aldri klart å fullføre. Jeg var lærling som telekommunikasjonsmontør, men måtte slutte etter 6 mnd. Jeg fikk meg etter en stund en relativt ok jobb uten noe form for utdanning, men den innebar veldig mye nattarbeid som tok på over tid. Jeg jobbet der totalt 1 år før jeg fikk tilbud om jobb i et lokalt elektrofirma som drev med maritim elektronikk. Etter å hatt en relativt rolig jobb i et år, så følte jeg meg i såpass fin form, at jeg valgte å ta sjansen på å skaffe meg den utdanninga jeg en gang startet på, og som jeg ønsket. Nå er jeg inne i min 3. mnd som sykemeldt, enda ikke klart å fullføre utdanninga, og begynner å innse at noe elektroutdanning kan jeg bare glemme. Så jeg har brukt 3 mnd`er på å lete etter jobber, og tenke over hvilke jobber som kan passe en person som ikke tåler noe særlig fysisk hardt krevende jobb. Og som ikke takler stress osv uten å bli syk. Finnes det en slik jobb? Er det noen som har tips til rolige jobber som ikke krever noe utdanning, og som betaler helt ok? TL:DR Syk, klarer ikke fysisk hardt arbeid / stress osv Finnes det en jobb der ute som kan passe? En jobb som kanskje ikke er så "typisk" ? Lenke til kommentar
kadu1337 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Litt vanskelig for oss her å kjenne din helsetilstand. Men jobb som ikke krever utdanning, å ikke super stress i. Hm, alle jobber har vel stress i seg. Men andre selvfølgelig mere. Det jeg kan tenke på er, som ikke er alt for fysisk tunge, og ikke super stress. - telefonselger eller telefon supporter. - resepsjonist hotel, eller et eller annet firma. - kassa arbeider i ica eller noe. Bensinstasjon, osv. - programmer (krever kompetanse) - vekter flyplass Du burde kanskje utdanne deg innen data? Ikke fysisk krevde. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 - telefonselger eller telefon supporter.Vil ikke akkurat annbefale den retningen om man vil unngå stress. Lenke til kommentar
kadu1337 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Nei, er som sagt bare forslag fra meg. Kjenner ikke de yrkene så alt for godt. Er jo opp til trådstarter å se. Men vill anbefale å se på en liste med all slags muligde yrker å krysse av hva som kunne vært mulig eller ikke. Å tatt det derfra. Er det utmattelsesyndrom trådstarter sliter med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå