Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Geofag 1 - Prosjektoppgave

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Vi setter nå igang med prosjektoppgave i Geofag 1, og jeg sliter med å finne ut hva jeg skal skrive om.

Noen som har noen ideer til fine temaer, problemstillinger.

Jeg har litt lyst å skrive om Island, men føler det er så mye å ta tak i, samtidig som det er langt unna, da læreren anbefalte å ta noe i nærområder.

Det bør, etter det læreren sir, være nnoe som som man kan drøfte selv, altså, at vi ikke bare ransaker nettet for informasjon.

Noen som kan hjelpe meg me å komme igang me oppgaven?

Noen som har gjort en slik oppgave før som har tips?

Endret av TVDlover
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg står fritt til hva som helst! Selvfølgelig må det ha noe med Geofag å gjøre, altså noe vi har lært! Så lenge det er innenfor geofag, er jeg fritt til å velge hva som helst! Kan ha om platetektonikk, vær, isbreer og konsekvenser, ekstremvær, jordas oppbygning osv osv

Lenke til kommentar

Kan jo være spennende å knytte været opp til ditt nærområde. Om det er fjell som gjør at dere enten får mye regn eller fønvind. Evt. om du bor i et spennende landskap (type vestlandet og isbreer).

Hvis du vil få god karakter tipper jeg du bør gjøre som læreren vil, altså ta noe du kan drøfte selv, og ikke noe som du må undersøke på nettet.

Da sitter man vel stort sett igjen med vær eller landskap. Er jo ikke så mye platetektonikk og lignende her.

En oppgave du kan se på er jo å finne gamle værdata for ditt nærområde og sammenligne med tidligere år. Da kan du jo evt. se om det går an å trekke noen linjer til klimaforandringer, og så evt. drøfte hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...