Gå til innhold

Gjøre gammel tv om til Smart tv (internett+nettverk) - Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et eller annet som gir min gamle tv "smart funksjon" . Mitt fokus ligger på brukervennlighet. Man må kunne streame ting man har på hardisken (mac) samt internett (youtube, netflix), trådløst.

Det må være støtte slik at man får undertekst på det man streamer (sett at man har .srt fil liggende i samme mappa som videofilen på hardisken).

Sliter med å forstå forskjellen på alle de forskjellige produktene, feks:

- Apple tv?

- Chromecast?

- Android usb stick: http://www.klikk.no/...ticle883307.ece

Noen med erfaringer og tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple Tv er en mediasenterboks som er produsert av apple. Boksen er synkronisert med itunes og kan kobles opp mot både Mac og PC. Dette skjer via et trådløst nettverk eller ethernetkabel, og gjør gjør det mulig å vise innholdsprodukter fra iTunes på TV-skjermen.

Boksen er en såkalt set-top boks, et apparat som mottar medier fra satellitt eller Ethernet og sender dem videre til TV-apparatet. Apple TV kan motta medier som musikk, bilder og video, og lagrer dem på harddisken.

Boksen bruker Apple Remote (følger med) som fjernkontroll. Det kan bli brukt en HDMI-kabel eller RCA-jacker til å overføre video fra boksen til TV-skjermen.

Google Chromecast er en liten dings du plugger inn bak TV-en for å spille av videoinnhold fra nettet via mobilen, PC-en eller nettbrettet.

Anroid usb stick er som ein liten pc da mye bedre enn apple tv og google chromecast. da den kan surfe og støter flere ting som ikke di andre gjør. kjøp dene denne ville eg kjøpt http://www.klikk.no/teknologi/lydogbilde/article883305.ece

Endret av MrLegolas
Lenke til kommentar

Klarer fortsatt ikke helt å se den store forskjellen på alle overnevnte , men hvis Apple tv kan både streame fra hardisk samt internett, og har brukervennligheten + fjernkontroll , samt en pris på under 1000lappen må vel dette være perfekt? Hva er egentlig bakdelen/begrensningen med Apple tv? Man kan se andre ting man har på hardisken, ikke bare kjøpe/leie ting fra itunes?

Lenke til kommentar

Bakdelen er at du er låst til Apple's formater.

For å få brukt andre videoformater (.mkv/x265, divx, mp4 osv) må Apple TV jailbreakes, og det går såframt jeg har fått med meg ikke med den Apple TV'en som selges i dag?

Forrige generasjon Apple TV (gen 2) er det mulig. Da kan man feks. installere XBMC og dermed spille av alle mulige formater. Denne er ikke enkel å få tak i (må vel på bruktmarkedet), og den støtter også bare 720p.

Lenke til kommentar

Bakdelen er at du er låst til Apple's formater.

For å få brukt andre videoformater (.mkv/x265, divx, mp4 osv) må Apple TV jailbreakes, og det går såframt jeg har fått med meg ikke med den Apple TV'en som selges i dag?

Forrige generasjon Apple TV (gen 2) er det mulig. Da kan man feks. installere XBMC og dermed spille av alle mulige formater. Denne er ikke enkel å få tak i (må vel på bruktmarkedet), og den støtter også bare 720p.

Mao. da så er man nødt til å kjøpe/leie filmer via itunes? Hvilke formater er det egentlig Apple støtter da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...