Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverket mitt vil hele tiden ringe opp internett.

Anbefalte innlegg

Jeg har satt en bærbar i nettverk med en stasjonær, hvor den stasjonære er koblet til vanlig analogt modem og dial-up connection med Tiscali.

Men bare jeg ønsker å titte inn fra den bærbare til den stasjonære, så kommer dial-up vinduet og maskinen kobler seg til internett. Hvis jeg trykker cancel, så blir maskinen ikke koblet til nett selvsagt, og nettverket mitt mellom maskinene mine fungerer.

Det er bare så irriterende at hver gang den bærbare kontakter den stasjonære så må jeg gå til den stasjonære og kansellere oppringingen.

Jeg har satt internet-connection share, fordi jeg vil ha muligheten til å koble meg til nett med den bærbare gjennom den stasjonære.

Alle autoupdate og slike "se etter nye versjoner" options har jeg slått av.

Noen som vet hvorfor den bærbare har behov for å koble seg på nett når de kontakter stasjonær ?

Noen som har en løsning på problemet mitt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Win XP?

I såfall kan du gå inn på nettwork connections på din stasjonære.

Under ADVANCED/DIAL-UP PREFERENCES kan du sjekke at haken ved ENABLE AUTODIAL BY LOCATION er fjernet.

Jeg hadde tilsvarende problem, som ble borte da jeg gjorde som beskrevet. Men det kan selvfølgelig være andre ting som lager problemer for deg.

Ole Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...