Aleksander9175 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei Sitter å ser på varebiler, hadde lyst å kjøpe en men må ha minst 3 meter plass bak, helst 330ca, har funnet ut at vito og transporter er får små, selv de lange utgavene. Lurte litt på om man må opp på sprinter da, men de er jo så veldig store igjen, alle merker er aktuell, men helt av de lave typene som kan ha lange rom Lenke til kommentar
joka Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 peugeot boxer lasterom: 267, 312, 370 og 407 cm http://business.peugeot.se/media/deliacms/media/65/6594-bc43e0.pdf Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Peugeot Boxer, Citroen Jumper og Fiat Ducato er forøvrig samme bil, bare Citroen og Peugeot som har "kjøpt" designet, dvs hele bilen, fra Fiat og satt på egne logoer. Volkswagen Crafter er en veldig solid og god varebil. Samme er MB Sprinter. Vil anbefale Fiat Ducato, de har best kjøre-egenskaper og virker ikke "lastebil"-giret. Samme gjelder Citroen og Peugoet utgaven. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Crafter og Sprinter er vel forsåvidt den samme bilen? Forskjellen er vel først og fremst gir og motor 2 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 De ligner veldig, men varebiler på den størrelsen er vanskelig å lage forskjellige, samt at design har vel ikke mye å si for folk flest når det gjelder varebil. Crafter ble designet fra bunn av, etter at nye Sprinter kom. Crafter tåler mer vekt og er laget for skikkelig røft bruk. Har selv ikke prøvd noen av disse, men er sikkert en sjel her på forumet som har erfaring med den bilen. Glemte å nevne i forrige post at det er de nye modellene jeg snakker om. Og at Fiat/Citroen/Peugeot har lave, lange biler, sådan man bestiller ny, da det ikke finnes mye av det på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 De ligner veldig, men varebiler på den størrelsen er vanskelig å lage forskjellige, samt at design har vel ikke mye å si for folk flest når det gjelder varebil. Crafter ble designet fra bunn av, etter at nye Sprinter kom. Crafter tåler mer vekt og er laget for skikkelig røft bruk. Har selv ikke prøvd noen av disse, men er sikkert en sjel her på forumet som har erfaring med den bilen. Nå er det jo slik at Crafter og Sprinter faktisk er den samme konstruksjonen med noen forskjeller hva gjelder design, motorisering og drivverk. En del deler går faktisk om hverandre på Crafter og Sprinter. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Nå er det jo slik at Crafter og Sprinter faktisk er den samme konstruksjonen med noen forskjeller hva gjelder design, motorisering og drivverk. En del deler går faktisk om hverandre på Crafter og Sprinter. Lærer noe nytt hver dag, dette visste jeg ikke. Da kan man kanskje spare en slant på å kjøpe Crafter-deler til Sprinter'n. Har kjørt en del Sprinter (316cdi) og blitt imponert over komfortabelt og "personbilaktig" det svære droget tross alt er. Men det eneste relevante jeg kan sammenlikne med er Iveco Daily som etter mitt syn føles mer varbil og billig (blir nesten som å sammenlikne en Mercedes med en Fiat... ). Har kjørt Boxer og Jumper også, men de har vært eldre så det blir nok en "urettferdig" sammenlikning, og helt sikkert forbedret. Vet ikke om den er bedre eller dårligere enn de andre, men jeg har for det meste kjørt Sprinter (bakhjulstrekk) tom, eller nesten tom, og da kan det ikke sies å være en utpreget god vinterbil, for å si det litt mildt. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Hei Sitter å ser på varebiler, hadde lyst å kjøpe en men må ha minst 3 meter plass bak, helst 330ca, har funnet ut at vito og transporter er får små, selv de lange utgavene. Lurte litt på om man må opp på sprinter da, men de er jo så veldig store igjen, alle merker er aktuell, men helt av de lave typene som kan ha lange rom Som alle her har nevnt så kan du velge mellom flere forskjellige modeller. Skal du ha en billig bil så er Peugeot, Fiat og Citroen tre vanlige alternativer. Legger du mer penger på bordet så velger du heller MB Sprinter eller Crafter. Jeg jobber mest med de to siste merkene, jobber for Møller og har benchmarka alle i segmentet, og kan underskrive at Sprinter/Crafter er nærmest identiske. Mercedesen kan leveres med automat og xenon, Crafteren ligger litt under i pris til gjengjeld og du får stofftrekk på armlenet i førerdøra. Begge bilene har 300k/250k km eller 5 år garanti og bilene er bygd for mer juling, bruk og mishandling enn de billigere alternativene (du får det du betaler for). Her er salgstallene for 2013 i store varebilsegmentet som også forteller hvor populære modellene var i fjor. Som du ser så hadde Mercedes og Volkswagen til sammen over 57% av markedet alene (kilde: opplysningsrådet for veitrafikken) Håper dette var til hjelp Endret 3. februar 2014 av Ham 550 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Sprinter er overraskende komfortabel å kjøre ut fra størrelsen, men med manuell girboks må man gire i et sett med 2,2l motoren til Merc. Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Skal ikke ha ny varebil da, er til privat bruk, og må kunne brukes i hverdagen, derfor jeg helst vil ha en lav bil Skal jeg først kjøpe en stor sak må den ha 4x4 denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46460028&searchclickthrough=true og denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46366575&searchclickthrough=true har jo 4x4 og er store, egentlig hadde en lav lang med 4x4 vært det beste men det er jo heller tvilsomt at man finner, hadde gått med en lang lav og tohjulstrekk. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Det er stor forskjell fra den gamle typen Citroen/Peugeot/Fiat til den nye. Her anbefaler jeg deg å se deg rundt etter den nye typen, i alle tre merkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå