Gå til innhold

Når bør jeg oppgradere denne pcen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har allerede fått svar på dette spørsmålet i den første tråden du skreiv.

EDIT: i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1565479&do=findComment&comment=21377627

det er Grafikk kortet som kommer til å være flaskehalsen- dersom du skal kjøre alt på maks på bf4 og spill som kommer i fremtiden.

gtx 770, er bare en refresha 680, samme chip, bare litt høyere clock og høyere hastighet på minne.

Når bør du oppgradere? det er vel heller spørsmål om når DU mener spilla blir for treige eller noe slikt

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

haha, har null peiling på pc,Thegaame! takker for dine svar altså, men hva hjelper en ny kjøler? er det ikke slik at overklokking reduserer levetiden til en pc uansett

Stillere og kaldere!

Du får makismal ytelse, med minimalt innskrenket levetid, desuten kan det ikke bevises

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Alt er relativt. Hvor lang er f.eks. en fisk? Ingen vet. Som flere sier, PCen bør oppgraderes når du ikke lenger mener den oppfyller kravene.

Jeg kjøpte meg en ny laptop da den gamle som jeg har hatt siden 2007 ikke lenger gjorde jobben godt nok (Dell Latitude D630). Men multimedia-PCen fra 2008, specs angitt under, duger fortsatt til det jeg bruker den til. Samme med filserveren.

CPU: Core 2 Duo E8400 3.0 GHz

RAM: 2 GB DDR3

Hovedkort: Supermicro C2SBX (Intel X38)

GPU: Nvidia GeForce 8600 GT (må kanskje kjøpe nytt, begynner å få tidvis fargefeil på kortet)

HDD: Seagate Cheetah 15K.5 73 GB SCSI

SCSI-kontroller: Adaptec 39160

BD/DVD-RW

Lydkort: SB Audigy 2 ZS

TV-kort (kun til VHS nå): Hauppauge WinTV PVR350

Endret av stigfjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha, har null peiling på pc,Thegaame! takker for dine svar altså, men hva hjelper en ny kjøler? er det ikke slik at overklokking reduserer levetiden til en pc uansett

:rofl::roll: en bedre kjøler, holder cpun kaldere enn vanlig vifte- i tilleg så kan du overclocke- skvise ut 20-30% mer ytelse av prosessoren :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

:rofl::roll: en bedre kjøler, holder cpun kaldere enn vanlig vifte- i tilleg så kan du overclocke- skvise ut 20-30% mer ytelse av prosessoren :)

Har du noen forslag på kjølere som kunne vært aktuelle? :):)

Lenke til kommentar

en rimelig og god cpu kjøler- dersom du ikke skal overklokke så mye, er Cooler master hyper evo 212

https://prisguiden.no/produkt/cooler-master-hyper-212-evo-152853

ellers fins det større og betre

hehe, takk for svar:D problemet er at jeg har null peiling på pc som nevt, så lurer på hvor mye kan jeg overklokke, monterer jeg denne kjøleren itilegg til den jeg har? og evt hva er faren ved å overklokke uten en slik kjøler? :D

Lenke til kommentar

Nå driver TS å bare troller med oss...

ja eg regner med det :) da får han finne hjelp andre plasser

hahah, ops. troller ikke altså,er bare dum og lat gitt. Er det vanskelig å sett opp denne kjøleren? :)

Nei det er lett visst du kan det. Visst ikke er d helt umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...