Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wifi disconnecter jevnlig på en Asus N56VZ laptop (Qualcomm Atheros AR9485 nettverkskort)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 1,5 år gammel Asus N56VZ laptop som har et Qualcomm Atheros AR9485 trådløst nettverkskort som disconnecter seg fra Wifi nettverket ganske regelmessig. I snitt skjer det hvert 30. minutt ca (men varierer en del), og det tar ofte 3-4 minutter før den klarer å koble til igjen. Jeg kjører nå Windows 8.1, men hadde og samme problemet med Windows 8. Jeg kan ikke huske at jeg har hatt problemet med Windows 7, men heller ikke i starten da jeg brukte Windows 8..

Tror dere dette skyldes hardware eller software feil? Har prøvd å google problemet og ble anbefalt å installere en annen driver som skulle fikse problemet, men uten hell. For å sjekke om det er software feil så kunne jeg selvfølgelig hatt installert Win7 på den, men vil helst unngå det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ofte en kombinasjon av driverproblemer og "feil router". Dvs det blir problem med kommunikasjon de imellom. Jeg sliter med et tilsvarende problem med en laptop her, og siden jeg ikke finner en brukbar driver, så har jeg bestilt meg et Intel 11n-nettverkskort på ebay til 10$.

Nettverkskortet i laptopen fungerer forøvrig greit mot en annen router jeg har :-)

PS: Sjekk at ikke strømsparing står på for nettverkskortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...