dustemikkel420 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Noen som vet om en funksjon i excel som tar det som ligger i celle A3 feks og legger det i celle B2. Men den kutter, altså man kan slette celle A3 uten at B2 får 0 eller error ? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Ctrl+X? Eller misforstår jeg? Lenke til kommentar
dustemikkel420 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 yea, men er snakk om 6000 navn som skal flyttes på. ctrl+x tar sin tid da. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Marker hele kolonnen og ctrl+x? Lenke til kommentar
dustemikkel420 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 ja det er siste utvei. men i kolonne 1 ligger det to typer forskjellig informasjon. så om jeg kopierer må jeg slette i kolonne 1, og det som ikke skal med i kolonne 2 hver for seg. evt markere, men tar lang tid. derfor jeg søker etter en formel. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Er det noe system i de to typene informasjon? Ligger de eksakt annenhver rad for eksempel? Lenke til kommentar
dustemikkel420 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 Det som er av informasjon er navn i A1, addresse i B1 og postnummer/poststed i B2. Fant en macro som fungerte utmerket, da det er blankt på A rekken mellom navnene. Application.ScreenUpdating = False Columns("A:A").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete Application.ScreenUpdating = True Så dro bare hele B rekken over på C og en opp, og kjørte macroen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå